הצלחת אופנועי הסופרמוטו בראשית שנות האלפיים הולידה את קטגוריית ההיפרמוטו – אופנועים ששאבו השראה מדגמי הסופרמוטו הקלילים והזריזים, אך צוידו במנועי טווין גדולים וחזקים משמעותית שהביאו לביצועים עדיפים. ק.ט.מ שהייתה מהחלוצות להציע אופנועי סופרמוטו סדרתיים רכבה, תרתי משמע, גם על הטרנד הזה ובזמן שמשפחת הדיוק הלכה והתפתחה לכיוון הספורט/עירום, הציעה ק.ט.מ את ה-SMR העצבני עם המנוע שנלקח מה-990 אדוונצ’ר הקרבי.
לצד ה-SMR הוצע גם ק.ט.מ SMT, כשהאות T מסמלת טורינג כמובן. מדובר היה בגרסה מעט יותר מתונה והרבה יותר שימושית שנועדה להתחרות באופנועי היפרמוטו כמו אפריליה דורסדורו, דוקאטי היפרמוטארד ואפשרה אפילו לההתקין מזוודת צד. קטגוריית ההיפרמוטו די דעכה בעשור האחרון, כשבהתאם לכך גם ק.ט.מ SMT ירד מהבמה ללא מחליף ישיר. לפחות עד עכשיו.
אלא שבק.ט.מ שינו את דעתם ובימים אלו חושפים SMT חדש, או בשמו המלא 890SMT. הבסיס כפי שניתן להבין מגיע ממשפחת ה-890 המצליחה של הכתומים. ליתר דיוק, מדובר בגרסת כביש ספורטיבית ל-890 אדוונצ’ר כפי שמעיד העיצוב הדומה מאד שנבדל בעיקר במסכת החזית, בפרינג העליון והמושב המעט שונה, כמו גם בהיעדר מיגונים התחתונים והשימוש בחישוקי 17 אינטש יצוקים עם צמיגי כביש ספורטיביים.
המנוע הוא מנוע ה-LC8e בתצורת טווין מקבילי בגרסה ותפוקה זהים לאלו של 890 אדוונצ’ר. המספרים הרשמיים הם 105 כ”ס ב-8,000 סל”ד ו-10.1 קג”מ וב-6,500 סל”ד. עם זאת מפתיע שבק.ט.מ לא הלכו עד הסוף והתקינו את הגרסה המחוזקת מה-890 דיוק R, אבל זה משאיר פתח לפנטזיה גם על SMR חדש.
שלדתו של ה-SMT החדש מתבססת על שלדת ה-890 אדוונצ’ר, וזה כולל גם את מיקום מיכל הדלק הייחודי בצידי האופנוע, אך היא עברה לא מעט שינויים כדי להתאים לייעוד החדש. השלדה הפכה להיות צרה יותר באזור הברכיים כדי לשפר את חביקת הרוכב וישנה גיאומטריה חדשה, הכוללת בין היתר זווית היגוי חדה יותר ובסיס גלגלים שקוצר בכ-3 ס”מ. תפריט המתלים כולל מתלי WP APEX מתכווננים המורכבים ממזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ בעל קרטרידג’ סגור מלפנים ובולם מונושוק מאחור, שניהם עם מהלך של 180 מ”מ וכיול קשיח יותר מאשר בדגם האדוונצ’ר.
כמקובל אצל ק.ט.מ ישנה חבילה מקיפה של מערכות עזר אלקטרוניות. מערכת ABS הפועלת תחת פניה וכוללת גם מצב סופרמוטו, שלושה מצבי רכיבה קבועים (גשם, כביש, ספורט) ומצב מסלול נוסף, בקרת משיכה עם 10 מצבי התערבות שונים וקוויקשיפטר. כיוון שמדובר באופנוע שכולל את המילה “טורינג” בשמו יש אפילו אופציה לבקרת שיוט.
שיווקו של ק.ט.מ 890SMT יחל באירופה כבר בשבועות הקרובים כשמחירו הרשמי בבריטניה עומד על 12,500 פאונד, 500 פאונד יותר מאשר ה-890 אדוונצ’ר הבסיסי.