לקראת שנת 2019 שיחרה ק.ט.מ לשוק את ה-790 אדוונצ’ר כנציג שלה לקטגוריה המתפתחת של אופנועי האדוונצ’ר בנפח בינוני. תקנות זיהום האוויר לא האירו פנים ל-790 אדוונצ’ר, ואילצו את ק.ט.מ לחליף אותו ב-890 אדוונצ’ר בעל המנוע המוגדל והמשופר שמתאים לדרישות התקינה העדכניות של התקופה. בזמן שהתקנות ממשיכות להחמיר וחובבי האדוונצ’רים כבר מצפים ל-990 אדוונצ’ר על בסיס המנוע שהוצג לאחרונה ב-990 דיוק החדש, ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר עשה קאמבק לאחרונה ובימים אלו מתחיל שיווקו בישראל.
מדובר למעשה באותו 790/890 אדוונצ’ר מוכר בשינויי עיצוב קלים ובמפרט מעט מתון יותר מדגמי ה-890, זאת כדי להתאים לרוכבים אדוונצ’ר סולידיים ומתחילים. מנוע ה-LC8c טווין מקבילי בנפח 799 עבר התאמה לתקני זיהום האוויר העדכניים. הוא בעל נתונים זהים ל-790 המקורי, עם הספק של 95 כ”ס ב-8,000 סל”ד ומומנט של 8.9 קג”מ ב-6,600 סל”ד, כאשר ישנה גם גרסה מוגבלת ל-47 כ”ס המותאמת לבעלי רישיון A1.
מפרט השלדה כולל מזלג הפוך 43 מ”מ ובולם אחורי בעל אפשרות כיוון לעומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה, שניהם מסדרת APEX של WP עם מהלך של 200 מ”מ מלפנים ומאחור. מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 320 מ”מ וקאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מלפנים, כשמחור ישנו דיסק בקוטר 260 מ”מ. וכדי שלא תחשבו שמדובר בגרסת כביש מתונה לעומת האח הגדול, גם ה-790 מגיע עם סידור של חישוקי שפיצים בקוטר 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור.
מעבר לכך, האופנוע כולל כמה שדרוגים בתחום האלקטרוניקה שלא היו קיימים ב-790 אדוונצ’ר המקורי. מערכת ה-ABS כוללת בקרת בלימה הפועלת גם תחת הטיה כולל מצב שטח ייעודי, ישנם שלושה מצבי רכיבה קבועים ועוד אחד אופציונלי (“ראלי”) ומערכת בקרת משיכה. בנוסף ישנו לוח מחוונים מודרני בגודל 5 אינץ’ עם תאימות BT לטלפון הסלולרי וכמובן גם סכמות צביעה עדכניות.
מחירו של ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר המחודש עומד על 74 אלף שקלים כולל אגרות רישוי, כ-10,000 שקלים פחות מאשר מחירו של הדגם המקורי לפני 5 שנים וכ-20 אלף שקלים פחות ממחיר המחירון של ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר.