ק.ט.מ 690 בגרסת אנדורו R ו-SMC R החדשים בישראל ומתחילים את דרכם כאן. השניים עברו שדרוג רציני וחוזרים לשוק שלנו אחרי היעדרות. הכותרת המשמעותית כאן, היא סדרה של מערכות עזר אלקטרוניות לרוכב שמגיעות לז’אנר הזה בעוצמה מלאה.
שני הכלים, מקבלים בחירה בין אפשרות מעבר בין שתי מפות הצתה ללא צורך לפשפש מתחת למושב כבעבר. עוד מערכת היא בקרת משיכה בעלת שני מצבים ואפשרות לניתוק.
יש כאן גם מערכת ABS לפנייה ואפשרות לנתק את המערכת לגלגל האחורי בלבד. עוד ברשימה קוויק-שיפטר דו כיווני ומערכת שיודעת להפחית קיפצוץ של הגלגל האחורי תחת בלימה חזקה.

מעבר לזה, בק.ט.מ מספרים על שימושיות שהשתפרה משמעותית. הם מדברים על טווח בין תדלוק לתדלוק ומצביעים על מיכל הדלק שצמח מ-12 ל-13.5 ל’. הצמיחה הזו יחד עם שיפור היעילות של המנוע, אמורה להציע טווח נסיעה של יותר מ-200 ק”מ בין תדלוק לתדלוק.

יש כאן כמובן גם עיצוב חדש, פנסי LED חלקיים כצו האופנה וגם תא אחסון מצידו השמאלי של “מיכל הדלק” המיועד לתיק כלים קטן. עוד בשורה משמחת מסתתרת בטבלת הטיפולים של האופנוע. מרווח הטיפולים גדל אף הוא ועומד כעת על 10,000 ק”מ או שנה בין טיפול לטיפול.

אבל החלק המשמעותי ב-690 תמיד היה המנוע. הדור החדש מקבל גל איזון נוסף ועוד עדכונים ומפיק כעת 74 כ”ס ו-7.5 קג”מ. בק.ט.מ טוענים שזהו הסינגל החזק ביותר בייצור סדרתי. נשמע הגיוני. היות והשניים חולקים את אותה הפלטפורמה ומיועדים לשימוש שונה נמצא הבדלים משמעותיים במתלים ובחישוקים.

האנדורו R מקבל מזלג WP אקספלור חדש בקוטר 48 מ”מ. מאחור בולם רב כיוונונים מאותה התוצרת כשהמשקל הכללי עומד על 146 ק”ג.

הגלגלים כאן מיועדים כמובן לעבודת שטח ועל חישוקי ה-21 אינץ’ מלפנים וה-18 אינץ’ האחורי צמיגים דו שימושיים של מיטאס. המושב, גבוה למדי ונישא לגובה של 910 מ”מ.

ה-SMC R, הסופרומוטו החביב, מקבל מזלג חדש של WP כשהדגם כאן הוא אייפקס בקוטר 48 מ”מ גם הוא. הבולם כאן חדש גם מאחור, של WP כמובן עם כל אפשרויות הכיוונון.

הגרסה הזו גם מקבלת תגבור משמעותי לבלמים מלפנים עם דיסק בקוטר 320 מ”מ וקליפר רדיאלי של ברמבו. חישוקי ה-17 אינץ’ עוטים גומי ספורטיבי והמשקל גבוה בק”ג בודד מזה של האנדורו. המחירים עומדים על 69,900 ל-SMC R כשהאנדורו זול יותר ב-1,000 שקלים. עם שניהם מוצעת הנחה של 3,000 שקלים לחודש הקרוב – תקופת ההשקה.

השקת שני הדגמים החדשים נערכה בסוכנות מיי-מוטו בנתניה. המקום עבר שידרוג משמעותי לפי דרישות היצרן האוסטרי והדברים אמורים הן לגבי מראה המוסך והחנות והן לגבי הנהלים וצורת העבודה.

זו הסוכנות הפרטית השמינית שעוברת שינוי מהסוג הזה ובדל”ב מכוונים להגיע לפריסה של 19 סוכנויות משנה פרטיות כאלו, המתפקדות לפי הדרישות האוסטריות.