במקביל לנסיונות של ק.ט.מ להיפטר ממלאים וליישם את תכנית ההבראה שתוציא אותה מהמשבר הפיננסי אליו נקלעה, ממשיכים האוסטרים להציג עוד דגמים חדשים. רצף החשיפות נראה קצת מנותק מהמציאות, אך צריך להסביר כי מדובר בדגמים שהם חלק מתכנית ההתרחבות של ק.ט.מ אשר פיתוחם ותכנונם הושלם עוד לפני המשבר הנוכחי.
דוגמא טובה לכך הוא אבהטיפוס של ה-390 אדוונצ’ר החדש שנחשף בגרסת ה-R בסמוך לתערוכת מילאנו האחרונה בתוך כוונה להציג את הגרסה הסדרתית בתחילת 2025. החשיפה הרשמית של ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R נעשית כעת כחלק מהחשיפה ההדרגתית של סדרת הדגמים קטני הנפח החדשים של ק.ט.מ שכללה בשבועות האחרונים את דגמי ה-SMC R והאנדורו R בנפחי 125 ו-390 סמ”ק.
כמו יתר דגמי ה-125 וה-390 בסדרה החדשה הכוללת גם את דגמי הדיוק המקבילים, גם ה-390 אדוונצ’ר מיועד לייצור בהודו. העיצוב זהה כמעט לחלוטין לאבהטיפוס שהוצג לפני מספר חודשים, עם אימוץ של מסיכת החזית החדשה בעלת יחידות הלד היוצרות צורת מחומש כפי שראינו בין היתר ב-990 דיוק בשנה שעברה. מעבר לכך העיצוב כולל מאפייני האדוונצ’ר המקובלים שגורמים ל-390 להיראות קרוב לאחיו הגדולים בהם משקף גבוה, מגיני ידיים, כנף קדמית גבוהה ופלסטיקת צד שמסוככת על מיכל הדלק מפלסטיק ונראית כמו חצי פרינג של דגמי ראלי.
הבסיס של ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר זהה לדגמים האחרים במשפחה, עם אותה שלדת צינורות המוכרת מהדיוק, בולם אחורי חצי אופקי ואותו מנוע LC4c בנפח 399 סמ”ק המספק 44 כ”ס ו-4 קג”מ ומותאם לתקינת יורו 5 פלוס המחמירה. עם זאת הדגם קיבל שלדת זנב שונה מאלומיניום, מיכל דלק מוגדל בנפח 14 ליטר ובניגוד לדגמי האנדורו R המפלט ממוקם דווקא בתחתית האופנוע (אך לפחות זוכה למיגון תחתון מלא).
ק.ט.מ תציע את ה-390 אדוונצ’ר בשתי גרסאות הפונות לקהלים שונים. לגרסת ה-X חישוקים יצוקים בקוטר 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור עם צמיגי כביש במידות 100/90 ו-13/80 בהתאמה, מתלים WP APEX בעלי מהלך של 205 מ”מ עם כיוון עומס קפיץ מאחור ומרווח גחון של 23.2 ס”מ. גרסת ה-R הקרבית יותר מקבלת את המתלים של האנדורו R עם אפשרות כיוון מלאה ומהלך מוגדל של 230 מ”מ. אל אלו מצטרפים חשיוקי שפיצים במידות 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור עם צמיגים בעלי פרופיל דו-שימושי במידות 90/90 ו-140/80 בהתאמה, מה שתורם להגדלת מרווח הגחון ל-27.2 ס”מ.
לשני הדגמים בלמים מתוצרת ByBre ומערכת ABS בעלת מצב שטח המנתק את הפעולה על הגלגל האחורי, בקרת משיכה הפועלת גם תחת פניה, מסך TFT בגודל 5 אינץ’ ומצמד מחליק. משקלם היבש של שני הדגמים עומד על 165 ק”ג, 6 ק”ג יותר מק.ט.מ 390 אנדורו R.