השבועות הקרובים עד לתערוכת מילאנו יהיו עמוסים בחשיפות של דגמי ק.ט.מ חדשים, שרשרת שהחלה עם ההכרזה הרשמית על תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של החברה. אחד הדגמים המעניינים ביותר שמשיקה ק.ט.מ לקראת 2025 הוא ה-1390 סופר אדוונצ’ר S החדש, שהוא גם האופנוע הראשון שיציע את תיבת ההילוכים החדשה של החברה.
ק.ט.מ 1390 סופר אדוונצ’ר S החדש הוא דגם האדוונצ’ר הבכיר של ק.ט.מ והוא המחליף של ה-1290 סופר אדוונצ’ר המתגלגל איתנו במספר ואריאציות כבר מאמצע העשור הקודם. באופן מסורתי גרסת ה-S במשפחת הסופר אדוונצ’ר מתמקדת ברכיבת כביש (שילוב של חישוקים יצוקים בקוטר 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור עם צמיגים בעלי נטיית כביש). גרסת R בעלת מכלולים המותאמים יותר לרכיבת שטח אמורה להצטרף להיצע בעתיד הקרוב.
העיצוב של ק.ט.מ 1390 סופר אדוונצ’ר S מאמץ את הקווים הזוויתים והאגרסיביים אותם פגשנו במשפחת הדיוקים החדשה (בראשם ה-990 דיוק שהוצג בשנה שעברה), וזה כולל את מכלול יחידות התאורה הקדמית המשלבת כמה פסי לד היוצרים מצורת מחומש שבתוכו פנס הלד הראשי. קל לזיהוי, אבל לא קל לעיכול. חידוש חשוב יותר הוא מסך 8.8 אינץ’ אנכי המשמש כלוח מחוונים עם תצוגת מידע משתנה וקישוריות מלאה לטלפון הסלולרי ולמערכת הניווט. ישנו גם משקף קדמי חדש, גדול יותר ובעל טווח כוונון רחב מבעבר ומושב חדש המציע מגוון אפשרויות התאמת גובה.
בדומה ל-1390 סופר דיוק, המנוע של ק.ט.מ 1390 סופר אדוונצ’ר הוא פיתוח של מנוע ה-V טווין המוכר בזווית של 75 מעלות, אשר בזכות הגדלת קדח הבוכנה מ-108 ל-110 מ”מ עלה נפחו ל-1,350 סמ”ק. יחס הדחיסה ירד מ-13.1:1 ל-13:1, אך ישנם גלי זיזים חדשים בעלי מערכת תזמון משתנה לשסתומי הפליטה, הגדלת גופי המצערת וניהול מנוע חדש עלה ההספק המרבי מ-160 ל-173 כ”ס המתקבלים ב-9,500 סל”ד. המומנט המרבי עלה ב-0.8 קג”מ ל-14.8 קג”מ בסך הכל המתקבלים ב-8,000 סל”ד.
השלדה של ק.ט.מ 1390 סופר אדוונצ’ר חזקה וקשיחה יותר מזה של הדור היוצא ב-73% והיא מחוברת למתלי WP SAT חצי אקטיביים עם מהלך של 200 מ”מ מלפנים ומאחור כסטנדרט. מערכת הבלימה מגיעה מברמבו וכולל קאליפרים קדמיים רדיאליים בעלי 4 בוכנות. חבילת האלקטרוניקה כוללת ארבעה מצבי רכיבה קובעים ועוד מצב רכיבה להגדרה אישית, כאשר כאופציה בתשלום מוצע מצב רכיבת ראלי ייעודי. לעזרת הרוכב ישנן מערכות בקרת משיכה עם מספר מציב התערבות, בקרת בלימת מנוע ומערכת ABS עם מצבי כביש ושטח.
ק.ט.מ 1390 סופר אדוונצ’ר S יוצע גם בגרסת Evo החדשה שתכלול כמה שדרוגים טכנולוגים משמעותיים, ובראש ובראשונה כאמור תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של היצרן האוסטרי. גרסת ה-EVO מגיע גם עם רפידות בלימה משופרות ועם מערכת רדאר מבוססת חומרה של בוש המשרתת מערכות התרעת מרחק והתנגשות, כמו גם מערכת סיוע בבלימת חירום ובקרת שיוט אדפטיבית שמותאמת לעבודה יעילה יותר בשילוב תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה.
שיווקו של ק.ט.מ 1390 סופר אדוונצ’ר החדש באירופה יחל בתחילת 2025, כאשר לישראל הוא צפוי להגיע ככל הנראה בתחילת הרבעון השני של השנה הקלנדרית הבאה.