יחס משקל להספק הוא אחד הפרמטרים שיכול להעיד אולי יורת מכל על רמת ביצועים כמו גם על הקיצוניות של כלי רכב, בפרט אופנועים. במשך שנים ארוכות נחשב “האיזון הקדוש” של ק”ג אחד לכ”ס לשאיפה האולטימטיבית באופנועים המיועדים לכביש הציבורי, יחס שהצליחו להשיג ואף לשפר בדור האחרון בעיקר אופנועי היפר ספורט קיצוניים ואקזוטיים.
אלא שלא רק רפליקות סופרבייק מצליחות להשיג את הנתון המיוחל. ישנם גם אופנועי נייקד ספורטיביים שמצליחים לרשום יחס המשקל/הספק הפנטסטי הזה, אחד מהם הוא ק.ט.מ 1290 סופר דיוק RR החדש. משובר בגרסה אולטרה קיצונית לסופר דיוק הבכיר של ק.ט.מ שחוזרת לשנת 2023 במהדורה מוגבלת של 500 יחידות בלבד.
דווקא יחידת ההנעה של ק.ט.מ 1290 סופר דיוק RR לא עברה שינוי מהותי לעומת סתם סופר דיוק עם R אחת בשמו. מנוע הוי-טווין בנפח 1,301 סמ”ק במהדורתו העדכנית מפיק את אותם 180 כ”ס ב-9,500 סל”ד ומומנט של 14.3 קג”מ ב-8,000 סל”ד. עם זאת הוא מציע תגובה חדה ורייסרית יותר הודות למצערת בעלת מהלך מקוצר ומערכת פליטה פתוחה של אקרפוביץ’.
השינוי הדרמטי הוא בדיאטה שעבר ק.ט.מ 1290 סופר דיוק RR שעזרה לו להשיל 11 ק”ג משמעותיים בדרך למשקל יבש עגול של 180 ק”ג בסך הכל. ה-RR קיבל סיבי פחמן מכל טוב כאשר בין היתר עשויים מהחומר האקזוטי הכנפיים, חיפויי הצד, מיכל הדלק, מוליך השרשרת ואפילו תושבת לוחית הרישוי. גם תת השלדה שמתחת למושב עשויה סיבי פחמן ובק.ט.מ ויתרו על מושב הנוסע מטעמים מובנים.
החישוקים אמנם יצוקים ולא עשויים סיבי פחמן, אבל קלים ב-1.5 ק”ג מהחישוקים של גרסת ה-R, כאשר קילוגרמים נוספים נחסכו בזכות מערכת פליטה מטיטניום, סוללת ליתיום-יון ומשלשים מכורסמים מתכווננים החוסכים 320 גרם נוספים. המתלים בגרסת ה-RR שודרגו, כאשר מלפנים ומאחור ישנם בולמים מסדרת APEX PRO של WP עם כוונונים מלאים כולל כיוון גובה מאחור.
מחירו של ק.ט.מ 1290 סופר דיוק RR לא פורסם, אך הוא צפוי להיות גבוה משמעותית מגרסת ה-R EVO שמחירה הוא כ-25 אלף אירו.