ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R (מעתה נקרא לו 1290) הושק בישראל על-ידי ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית ק.ט.מ לישראל. הדור השלישי המושק כעת מורכב מ-90 אחוז חלקים חדשים לעומת הדור השני. יש כאן שלדת צינורות חדשה עשויה פלדת אל-חלד כשהמנוע הוא רכיב נושא עומס. החיבור אל הגלגל האחורי מתבצע ע”י זרוע חד-צידית חדשה כשהמתלים מסוג WP APEX גם הם חדשים לחלוטין ומתכווננים מלא.
מערכת הבלימה מלפנים כוללת זוג דיסקים בקוטר 320 מ”מ עליהם מותקנים קאליפרים מונובלוק רדיאליים תוצרת ‘ברמבו’ ומאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ”מ, גם הוא עם קאליפר ‘ברמבו’. הפלסטיקה המינימאלית חדשה ובחזית ישנו פנס בטכנולוגיית LED. מיכל הדלק בנפח 16 ליטרים ומשקלו היבש של ה-1290 עומד על 189 ק”ג בלבד.
המנוע הוא הגלגול האחרון של סדרת ה-LC8 מבית ק.ט.מ והוא המנוע החזק ביותר שמותקן על-ידם באופנוע המיועד לכביש הציבורי. זהו וי-טווין בנפח 1,301 סמ”ק שמייצר 180 כ”ס ב-9,500 סל”ד (עלייה של שלושה כ”ס לעומת הדור הקודם) ומומנט מירבי של 14.2 קג”מ ב-8,000 סל”ד. לצד זה המנוע עומד בתקנות זיהום האוויר ‘יורו 5’. בק.ט.מ מצהירים שמנוע זה חזק מבעבר ובעל טווח פעולה רחב יותר בעקבות שיפורים של מערכת הקירור, מערכת השימון, מערכת יניקת אוויר ‘ראם-אייר’ חדשה, מערכת הזרקה חדשה, מצערות בקוטר 56 מ”מ, שסתומי יניקה מטיטניום ומערכת הצתה הכוללת זוג מצתים לכל צילינדר. ל-1290 תיבת הילוכים חדשה ומצמד מחליק חדש שתפקידם העברת הילוכים חלקה ומהירה ויכולת הצמדה גבוהה תחת כוח.
ל-1290 שלל מערכות אלקטרוניות כמו ABS בהטיה, בקרת אחיזה, שלושה מצבי רכיבה לבחירה(rain, street, sport) אשר קובעים את תפוקת המנוע וחדות תגובותיו לצד רמת התערבות בקרת האחיזה. בנוסף ישנה בקרת בלימת מנוע MSR(motor slip regulator)- מניעת נעילת גלגל אחורי בעת הורדת הילוך, בקרת ווילי, בקרת שיוט והנעה ללא מפתח. כאופציה ניתן להוסיף גם קוויק-שיפטר וערכת מסלול הכוללת בקרת זינוק, שינוי תגובות מצערת ועוד.
ה-1290 מצויד בלוח מכוונים TFT צבעוני עשיר מידע בעל קישוריות לסמארטפון בנוסף למערכת לביטול איתות לאחר ביצוע פנייה ובקרת לחץ אוויר בצמיגים. מחירו של הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R בישראל הוא 142,990 שקלים.