ק.ט.מ חשפה בסוף השבוע את דגמי האנדורו שלה לשנת 2024. בניגוד לדגמי המוטוקרוס הכתומים שנחשפו לפני כחודש שכמעט שעברו שינויים מינוריים, דגמי האנדורו קיבלו מגוון שינויים המוגדרים למעשה כדור חדש.
אז מה חדש בדגמי האנדורו של 2024? קודם כל ישנה שלדה חדשה שלטענת ק.ט.מ עמידה יותר בפני כוחות פיתול והיא משלבת תת שלדה חדשה ופריקה המורכבת מאלומיניום בשילוב חומר פלסטי בשם פוליאמיד. מתחת לשלדת הזנב ממוקמת יחידת OCU החדשה שמחליפה את תיבת הפיוזים המוכרת ומספקת חיווי אלקטרוני על תקלות, ובנוסף ישנו מיכל דלק חדש (בנפח 8.3 ליטר בדגמי הארבע-פעימות ו-8.9 ליטר בדגמי השתי-פעימות).
חידוש משמעותי נעשה בתחום המתלים, כאשר בק.ט.מ עוברים להשתמש, בניגוד לדגמי הוסקוורנה וגאס גאס נכון לעתה, במזלג קדמי בעל קרטרידג’ סגור מסדרת XACT של WP במקום קרטרידג’ פתוח מסדרת XPLORE. מאחור עדין ישנו בולם XPLORE חדש המותאם לעבודה עם מערכת ה-PDS המוכרת של ק.ט.מ, כשהוא כולל חידוש בדמות אפשרות כוונון על ידי קליקרים ללא צורך בכלי עבודה. כמובן שאי אפשר להתעלם מהעיצוב העדכני שכמו בדגמי המוטוקרוס מאמץ צבע וגרפיקה בהשראת דגמי שנות ה-90, עם הדגשים סגולים במדבקות שישמחו את ילדי הניינטיז.
כל דגמי השתי-פעימות (בנפחי 150, 250 ו-300 סמ”ק) מקבלים השנה מערכת הזרקה חדשה בשם TBI שבה הזרקת התערובת מתבצעת ישירות לסעפת. בנוסף קיבלו המנועים גם שסתום כוח חדש וגופי מצערת אלקטורנים כשעל הכל מנצחת יחידת ניהול מנוע משופרת עם שתי מפות הצתה לבחירה. כל אלו אמורים לתרום לשיפור בביצועים ותחושת חלקות בפעולה של הזנה באמצעות מאייד, כך לפחות טוענים בק.ט.מ.
מנועי הארבע פעימות (בנפחי 250, 350, 450 ו-500 סמ”ק) לא עברו שינויים משמעותיים, אך קיבלו מיקום חדש בשלדה, בהטיה של 2 מעלות לאחור כדי לשפר את מרכוז המאסה. מש שיותר מעניין הוא שדגמי הארבע פעימות יציעו מעתה קוויקשיפטר להעלאת הילוכים בהילוכים 2 עד 6 וגם בקרת משיכה אלקטרונית הניתנת לניתוק כאופציה, לראשונה באופנועי אנדורו סדרתיים.
דגמי 2024 של ק.ט.מ צפויים להיות מושקים בעולם בשבועות בקרובים ולהגיע לישראל עד סוף השנה.