הדוכן הכתום של ק.ט.מ שחזרה לתערוכת מילאנו אחרי היעדרות של 5 שנים היה עמוס למדי. זאת לאחר שהחברה חשפה לא מעט חידושים בהדרגתיות במהלך השבועות האחרונים, מה-1390 סופר אדוונצ’ר החדש בעל תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה ועד ל-990 דיוק R. האוסטרים לא הסתפקו וכך, חשפו פרטים ראשונים על דגמים נוספים של החברה שיגיעו ליצור במהלך 2025.
הדגם בולט ומשמעותי מבחינת היקף המכירות שצפוי להצטרף להיצע הכתום הוא 390 אדוונצ’ר R חדש, שאב הטיפוס שלו הוצג על הבמה של ק.ט.מ, לצד הבטחה שהוא יגיע לאולמות התצוגה באירופה באביב הקרוב. לפחות כרגע לא מדובר במחליף ישיר מדובר ל-390 אדוונצ’ר שכבר מתקרב לגיל 5. הבחירה להציג קודם כל את דגם ה-R מגיעה לאור העליה בביקוש לאופנועי אדוונצ’רים קרביים גם עבור מוגבלי הרשיון. גרסת ה-R אמורה לספק את המענה ועוצבה בהשראת אופנועי הדקאר של החברה, כשגרסה נמוכה וסולידית יותר תגיע בהמשך כמחליפה של 390 אדוונצ’ר המוכר.
ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R מאמץ את מראה ה”ראלי אדוונצ’ר” וזה אומר צללית זקופה וגבוהה, עם שילוב של משקף וכנף קדמית גבוהים, כאשר בין לבין אי אפשר לפספס את סידור יחידות התאורה החדש של ק.ט.מ עם צמד פנסים מדורגים שמסביבם פסי לד היוצרים מעין צורת מחומש. ה-R קיבל גם משטחי צד זוויתיים היוצרים מעין חצי פרינג כשהם מקיפים את מיכל הדלק הפלסטי הגדול שבולט מעליהם. בנוסף אי אפשר לפספס רכיבים חיוניים כמו מיגוני מנוע מסיבים ומיגוני ידיים בולטים.
המנוע יהיה הסינגל בנפח 399 סמ”ק המוכר מדגמי ה-390 האחרים של ק.ט.מ, כשהוא יציע הספק מקובל וקרוב לרב המרבי לקטגוריית הביניים של כ-45 כ”ס. המראה הזקוף של ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R מושג בין היתר בזכות שילוב של חישוקי 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור (עם חישורי שפיצים כמובן), כאשר לגרסה הסטנדרטית שתוצג אחריו יהיה שילוב סולידי יותר של חישוקי 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור.
המתלים יהיו מסדרת APEX של WP עם מהלך של 215 מ”מ נדיבים ואפשרויות כיוונון. לרשות הרוכב יעמדו שלושה מצבי רכיבה לבחירה. מערכת ה-ABS תעבוד גם תחת פניה ותציע אפשרות ניתוק פעולה על הגלגל האחורי עבור רכיבת השטח ותותקן גם מערכת בקרת משיכה בעלת מספר מצבים.
כמתבקש כיום, גם ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R יגיע עם מסך TFT צבעוני בגודל 5 אינץ’ המשמש כלוח מחוונים, עם קישוריות מלאה ושקע טעינה.
כדי לשמור על מחיר נגיש כמו יתר דגמי ה-390, גם ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R ייוצר בהודו במפעל המשותף של ק.ט.מ ובג’אג’. החשיפה והמפרט המלאים אמורים להתפרסם כבר בשבועות הקרובים.