בשנים האחרונות השיקה ק.ט.מ בעקביות לא מעט מאמצים בהרחבת משפחת הדיוק בנפחים בינוני ומעלה. אלא שהאוסטרים לא שכחו גם את הדגמים הקטנים בעלי מנועי הסינגל, ובימים אלו חושפת ק.ט.מ את דגמי הדיוק החדשים בנפחי 125, 250 ו-390 סמ”ק. מדובר בדגמים חדשים לחלוטין שמגיעים למעלה מעשור ולא מעט מקצי שיפורים שעברו על הדיוקים הפורשים במהלך השנים.
משפחת דגמי הדיוק הקטנים חשובה במיוחד עבור ק.ט.מ לא רק בשוק האירופאי כדי למשוך רוכבים צעירים, אלא בעיקר בשווקים מתפתחים ובהודו שם הם מיוצרים בשיתוף עם בג’אג’ שלמעשה דיוק 125 חנך את שיתוף הפעולה בין היצרניות בראשית העשור הקודם.
בכל מקרה, מדובר בדגמים חדשים לחלוטין החולקים בסיס משותף עם דגמי ה-RC הספורטיביים שהוצגו לפני שנתיים. העיצוב חדש לחלוטין ומאמץ את הקו הזוויתי והאגרסיבי העדכני בדגמי הכביש של ק.ט.מ, עם מסכה קדמית שבה משולבים יחידות תאורת LED צרות אנכיות, מיכל דלק חדש ממתכת שמצדדיו חיפויי צד פלסטיים הנמתחים אל עבר החזית ויחידת זנב חדשה.
השלדה חדשה לחלוטין ודומה לזו של דגמי ה-RC אך עם גיאומטריה מעט שונה, כשהיא מורכבת משני חלקים ושילוב של צינורות מתכת המתחברים לתת שלדה אלומיניום לחיסכון במשקל. ישנם משולשים חדשים וקלים יותר וזרוע אחורית חדשה לחלוטין במבנה מתעקל שאפשר לשנות את זווית העיגון של הבולם האחורי כדי לפנות מקום לתיבת אוויר גדולה יותר.
יחידות ההנעה בנפח 399 ו-125 סמ”ק דומות גם הן לאלו של דגמי ה-RC המקבילים, כשהם מותאמים לתקינת יורו 5.2 העדכנית, מניבים 43 ו-14.7 כ”ס בהתאמה ובעלי זמינות כוח משופרת לטענת ק.ט.מ. גרסת 250 סמ”ק מוצעת גם היא אך מיועדת לשווקים ספציפיים בעלי מגבלות נפח ופחות רלוונטית לשוק הישראלי למרות מדרגת ביטוח החובה הארכאית. כל הדגמים מצוידים במערכת ABS חדשה עם מצב סופר סופרמוטו המאפשר החלקה של הגלגל האחורי ומסך 5 אינץ’ צבעוני חדש עם תצוגת מידע משתנה המשמש כלוח מחוונים, בעל קישורית BT לטלפון הנייד ולאפליקציה הייעודית של ק.ט.מ המאפשרת לשלוט על מאפייני כיול שונים של האופנוע.
ק.ט.מ דיוק 390 החדש מצויד במזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ”מ עם קרטרידג’ פתוח מסדרת APEX של WP, בעל חמישה מצבי מהירות כיווץ ושיכוך החזרה. הבולם האחורי בעל בוכנה פנימית מפוצלת ואשרות כיוון לעומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה. בגרסת ה-390 יש אפשרות בחירה בין שלושה מצבי רכיבה, כאשר מערכת בקרת משיכה ובקרת זינוק בן ציוד סטנדרטי.
תפריט המתלים בק.ט.מ דיוק 125 כולל גם הוא מזלג קדמי הפוך WP APEX בעל קרטרידג’ פתוח, אך ללא אפשרות כיוונון, כשמאחור ישנו בולם WP APEX עם אפשרות כיוון עומס קפיץ בלבד. מערכת בקרת משיכה לא קיימת בבייבי דיוק שנאלץ להסתפק במערכת ABS הפועלת גם בפניה. גן כאן ישנם מצערת אלקטרונית אלחוטית ושני מצבי רכיבה, כשמצב Track מוצע כאופציה.
דגמי הדיוק החדשים יגיעו לאולמות התצוגה באירופה בסתיו הקרוב. מחברת ד.ל.ב יבואנית ק.ט.מ לישראל נמסר כי הדגמים יגיעו לישראל במהלך שנת 2024 אך כרגע לא ברור זמן ההגעה המדויק.