לא מעט שחקנים קיימים בשוק הנייקד בנפחים שבין 750 ל-900 סמ”ק. מול אלו נוחת בישראל היום ק.ט.מ דיוק 790. אבל הסיפור כאן עמוק יותר מזה, היות וזו פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם מנוע חדש לחלוטין עבור ק.ט.מ – כאלו שעתידים לשרת דגמים נוספים.
היות ומדובר בכלי חדש לחלוטין, יש לא מעט על מה לספר כאן. אנחנו מרכזים את המידע עבורכם בשלוש נקודות עיקריות, כאלו שמספרות את הסיפור כולו.
המנוע: זהו מנוע חדש לחלוטין בתצורה לא אופיינית לק.ט.מ – טוווין מקבילי. בק.ט.מ שמו כמה דגשים בפיתוח המנוע הזה. קודם כל הם רצו להעניק לו תחושות של וי-טווין אז הם בנו גל ארכובה עם הבדל של 45 מעלות בין הבוכנות. הם גם שחקו עם סדר ההצתה מאותה הסיבה.
עוד דגש היה משקל ומימדים נמוכים. כך לדוגמה הבלוק והצילנדרים יצוקים בחתיכה אחת. התוצאה? מנוע קטן למדי המפיק 105 כ”ס ו-8.8 קג”מ מנפח של 799 סמ”ק. יש כאן תיבה עם שישה הילוכים ומצמד מחליק וגם ארבעה מצבי ניהול למנוע מסלול, ספורט, כביש וגשם.
כל מה שמסביב: ק.ט.מ דיוק 790 הוא לא רק יחידת הנעה. אמרנו פלטפורמה חדשה לחלוטין אז השלדה כאן באמת כזו. היא מינימלית ומשתמשת במנוע כגורם נושא עומס. המראה מינימליסטי מאוד. שלדת הזנב לדוגמה, לא מצויידת בשום חיפוי והיא למעשה חלק מהעיצוב. המשקל עומד על 174 ק”ג וגובה המושב על 82.5 ס”מ.
מעבר לזה עושה רושם שק.ט.מ הרכיבו על ק.ט.מ דיוק 790 כל תוספת בספר. יש כאן בקרת משיכה עם 9 מצבים, ABS לפניה, מניעת בלימת מנוע, את המצמד המחליק הזכרנו, יש גם קוויק-שיפטר דו-כיווני, בקרת ווילי, בקרת זינוק ועוד.
מה שחסר הם כיוונונים למזלג ההפוך מלפנים כשהאחורי מציע כיוון עומס קפיץ בלבד. מי שרוצה יותר בתחום הזה, יחכה לגרסת ה-R שתופיע, אולי, בשנה הבאה.
אופנוע חדש באולם חדש: ק.ט.מ דיוק 790 מוצג באולם החדש של ק.ט.מ בשוקן. הוא עוצב בהתאם לקוד העיצוב של היצרן האוסטרי. הוא מתפרש על 450 מטרים רבועים וכ-2.5 מיליון שקלים הושקעו בבנייתו.
בתוכו אפשר למצוא לא רק אופנועים. במקום יוצגו כל פרטי קטלוג האביזרים והלבוש של ק.ט.מ. גם את ק.ט.מ דיוק 790 תוכלו למצוא שם במחיר מחירון רשמי של 80,000 שקלים עם אפשרות לרכישה במזומן וללא טרייד-אין ב-77,000 שקלים.