אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים
ראשי » דו-גלגלי » קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים
סקודה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

למעצב של סקודה היה קצת זמן פנוי במשרד, אז הוא עיצב אופנוע חשמלי עתידני בסגנון קפה רייסר עם קריצה לעבר של סקודה כיצרנית אופנועים

אופיר דואק 14/05/2025 צלם: יצרן

סקודה כידוע היא אחת מיצרניות הרכב הוותיקות באירופה ובעולם, אשר חוגגת השנה 130 שנה להיווסדה. עם זאת, כמו לא מעט יצרניות אחריות, גם סקודה לא החלה את דרכה כיצרנית מכוניות, אלא התגלגלה לתחום לאחר שייצרה אופניים ואופניים ממונעים תחת חברה שנשאה את שמם של השותפים לורן וקלמנט. כיום השמות לורן וקלמנט משמשים בעיקר את הגרסאות המהודרות של דגמי סקודה (ובפרט הסופרב), אך הצ’כים לא שוכחים מאין הם הגיעו.

במסגרת פרויקט Icons get makeover שבו מעצבי החברה נותנים פרשנות מודרנית לדגמי עבר של סקודה, יצרה החברה כעת גם קונספט שהוא מחווה לימיה כיצרנית דו”ג. על הקונספט הספציפי שלפניכם הופקד מעצב החברה הצרפתי רומין ביקייל שהחלט לקחת כמקור השראה את Slava B, אחד האופנועים הראשונים של לורן קלמנט שהוצג בשנת 1899, הונע על ידי מנוע מקורר אוויר בנפח 240 סמ”ק וזכה להצלחה במרוצים בהם מירוץ פריז-ברלין בשנת 1901.

ביקייל החליט ליצור אופנוע חשמלי עתידני בסגנון קפה רייסר, בעל עיצוב נקי ומינימליסטי. השימוש בהנעה חשמלית אפשר גמישות בתכנון השלדה שהיא למעשה יחידה בצורת האות V  – האות הראשונה בשמם הפרטי של לורן וקלמנט (ואצלב) ששימשה השראה, וגם קריצה לשלדות האופנועים בעבר בהם המנוע הותקן בתוך החלל החשוף שבין צינורות השלדה. גם באופנוע הזה נותר חלל חשוף בין קורות ה-V, אך כיוון שכאמור מדובר באופנוע חשמלי הוא נותר החלל חשוף כשרק כיתוב “לורן & קלמנט” נמצא בחלקו העליון בין שתי הצלעות.


המינימליזם ממשיך עם  גלגלים חשופים מלפנים ומאחור, כשבחזית שינהם יחידת תאורת לד ראשית דקה וכיתוב סקודה מואר המחוברים למשולשי המזלג. מושב הרוכב הוא יחידה צפה ה”מרחפת” מעל הגלגל האחורי ומחוברת לחיפוי המעודל שנראה כמו מיכל דלק, אך הוא למעשה תא אכסון. את הטאז’ הנוסטלגי מספק תיק עור במקרא קלאסי שמובנה בגומחה ייעודית מעל החיפוי הפלסטי שבתוכו אמורה להיות מותקנת יחידת ההנעה. אותו גימור העור החום של התיק מופיע גם בידיות הכידון, רגליות הרוכב ובריפוד המושב.

למרות המראה הייחודי ומעניין אין סיכוי שנראה את הקונספט הזה מבשיל למשהו מעשי ומתגלגל על הכביש. לסקודה אין שום עניין בלחזור לשורשים ולייצר מחדש אופנועים או כלים דו-גלגליים, כך שהשמות לורן וקלמנט ימשיכו לשמש עבור רמת גימור בלבד. מצד שני, אולי באמת עדיף שכך.

אופנוע סקודה לורן קלמנט לורן קלמנט סלאביה B סלאביה B סקודה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד