מספר שבועות לאחר שחשפה תמונות פרטים ראשונים אודות הטנדר החדש וההיברידי שלה, נחשף אמש רשמית BYD שארק. מדובר טנדר גלובלי, וככזה הוא מיעד להתחרות בטנדרים בינוניים דוגמת טויוטה היילקס ופורד ריינג’ר הנמכרים ברחבי הגלובוס. באופן מעניין, בחרה BYD להשיק השארק דווקא המקסיקו. אמנם שוק הטנדרים המקסיקו פורח, אבל הבחירה של BYD לבצע את ההשקה במקסיקו היא בראש ובראשונה הצהרת כוונות לעבר הגבול הצפוני של המדינה אל שוק הטנדרים הלוהט בארה”ב.
BYD תשמח לנגוס נתח משלה בשוק הטנדרים האמריקאים, אלא שנכון לעתה כמו יתר היצרניות הסיניות היא מסורבת כניסה, הגבלה אותה היא מתכוונת לעקוף בקרוב על ידי הקמת מפעל ייצור במקסיקו. מסלול עקיף שאותו ינסו האמריקאים לחסום כאשר המועמד לנשיאות דונלד טראמפ כבר הודיע כי בכוונתו למסות מכוניות סיניות שיוצרו במקסיקו.
בינתיים אמור BYD שארק להיות מיוצר בסין, אך הוא עתיד להיות אחד מהדגמים החשובים עבור BYD במפעלים שתקים במקסיקו ואמריקה הלטינית. פרט מעניין נוסף הוא העובדה שלמרות ש-BYD היא יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם, השארק מוצג דווקא בתצורה של הנעה היברידית נטענת, על בסיס פלטפורמה ייעודית להנעה זו בשם DM-p. עם זאת, כיוון שמדובר ברכב עבודה מכלול ההנעה יושב בתוך שלדת סולם חסונה. לא מן הנמנע שבעתיד הוא יוצע גם בגרסה חשמלית מלאה.
העיצוב החיצוני קובייתי ואגרסיבי, כראוי לטנדר, עם יחידות תאורה קדמיות שמזכירות לא במקרה את אלו של פורד F150 האולטרה פופולארי. BYD טוענת שישנה השראה עיצובית גם מעולם הכרישים, אבל אנחנו מעולם לא נתקלנו בכרישים קובייתיים. המידות מעט גדולות מהמתחרים הישירים בקטגורית הטנדרים הבינוניים, עם אורך כולל של 545 ס”מ, רוחב של 197 ס”מ ובסיס גלגלים של 326 ס”מ. תא הנוסעים הוא בתכנון אופייני ל-BYD עם מסך מרכזי עצום ומסתובב על חשבון פתחי מיזוג אוויר בגובה המרפקים, כאשר בורר ההילוכים ומבחר מתגים פונקצונליים מרוכזים בקונסולה המרכזית הגבוהה.
יחידת ההנעה ההיברידית של BYD שארק היא בעלת הספק משולב של 429 כ”ס ו-66.3 קג”מ מרשימים בהחלט, הנוצרים על ידי שילוב בין מנוע חשמלי קדמי בהספק של 228 כ”ס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 201 כ”ס. בחזית מותקן גם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר שהספקו לא פורסם, וכך גם לא נמסרו נתונים על תיבת הילוכים כלשהי, מה שמבסס את ההשערה שמדובר במנוע הנועד לשמש כמאריך טווח ולייצר חשמל עבור המנועים החשמליים.
הסוללה של השארק המותקנת ברצפת הרכב היא סוללת בלייד של BYD בקיבולת של 29.5 קוט”ש האמורים לספק טווח נסיעה חשמלי של 100 ק”מ על פי תקן NDEC הפחות מחמיר שאינו נהוג במערב, כאשר זמן הטעינה של הסוללה מ-20 ל-80 אחוזים אמור לארוך כחצי שעה. בסך הכל מצהירה BYD על טווח נסיעה של 840 ק”מ עם צריכת דלק ממוצעת של 13.3 ק”מ לליטר. התאוצה ל-100 קמ”ש אמורה להימשך 5.7 שניות מרשימות עבור טנדר מגודל. עם זאת, כושר ההעמסה העומד על 835 ק”ג נמוך מטנדרים בינוניים כמו פורד ריינג’ר וטויוטה היילקס. כושר הגרירה עומד על 2.5 טון.
לטובת יכולת השטח מסוגלת מערכת ההנעה לחלק את הכוח בין הסרנים בהתאם למצב האחיזה ולשלושה מצבי נהיגה לשטח: חול, שלג ובוץ. בנוסף מסוגלת בקרת האחיזה לדמות פעולה של דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה לשיפור האחיזה בשטח טכני.
מחירו של BYD שארק במקסיקו יחל ב-53 אלף דולר, קצת פחות ממחירו של פורד ריינג’ר ראפטור.