ב.מ.וו חשפה בסוף השבוע את גרסת הדגל של אופנוע האדוונצ’ר הבכיר שלה, R1300 GS החדש אשר הוצג רשמית בסתיו האחרון. באופן מסורתי גרסת האדוונצ’ר של ה-GS היא הגרסה המאובזרת והיקרה ביותר בהיצע, כשהיא כוללת מפרט קרבי יותר מאשר הגרסאות הסטנדרטיות ואת המערכות המתקדמות ביותר שיש לב.מ.וו על המדף כדי להפוך את ה-GS לאופנוע חוצה היבשות האולטימטיבי.
אם עוד לא התרגלתם לעיצוב של ב.מ.וו R1300 GS החדש עם יחידת התאורה הקדמית בצורת X, אז גרסת האדוונצ’ר תעזור לכם לעכל אותו. R1300 GS מציג מראה נפוח וגמלוני משהו, בין היתר הודות למיכל דלק חדש מאלומיניום עם נפח מוגדל של 30 ליטרים. אל אלו מצטרפים כנף קדמית גדולה יותר מאשר ביתר הגרסאות, משקף גבוה ורחב ומיגוני מנוע וגחון מאסיביים. יחד עם מנשאי הזיווד הגדולים והמחוזקים ומזוודות האלומיניום מתקבל מראה של קרנף על שני גלגלים, מה שיעזור לו להשתלב בסוואנה של אפריקה. לעומתו ה-GS הרגיל נראה סולידי משהו.
מנוע הבוקסר בנפח 1,300 סמ”ק נותר ללא שינוי, כשהוא מפיק 145 כ”ס ב-7,750 סל”ד ומומנט מרבי של 15.2 קג”מ ב-6,500 סל”ד. אלא שכעת הוא צריך להניע אופנוע כבד יותר שמשקלו הרטוב עומד על 268 ק”ג, כ-30 ק”ג יותר מאשר R1300 GS סטנדרטי, וזה לאחר שב.מ.וו התגאתה שבדור החדש R1300 GS קל יותר ב-12 ק”ג מקודמו. לרשות הרוכב יש אפשרות בחירה בין 4 מצבי רכיבה שונים המשפיעים בין היתר גם על תגובת המנוע, ובנוסף מצב “אנדורו” למקרה שמישהו יהיה מספיק אמיץ גם לרדת עם האדוונצ’ר החדש לשטח.
מערכת המתלים בגרסת האדוונצ’ר של ב.מ.וו R1300 GS שודרגה, והם בעלי מהלך ארוך יותר של 210 מ”מ מלפנים ו-220 מ”מ מאחור. מערכת המתלים האקטיביים של ב.מ.וו (DSA) המשנה באופן אלקטרוני את מאפייני השיכוך והקשיחות, כשבנוסף ישנה מערכת איזון גובה אוטומטית אשר במהירויות נמוכות ובעת עמידה מנמיכה את האופנוע ב-3 ס”מ כדי להקל על השליטה, עם אופציה להנמכה נוספת של 2 ס”מ עבור רוכבים נמוכים שיכולו לבחור גם באופציה של מושב מתכוונן חדש.
גרסת האדוונצ’ר החדשה תציע לראשונה כאופציה את מערכת ה-ASA של ב.מ.וו שהוצגה לאחרונה ומאפשרת החלפת הילוכים באופן אוטומטי. לא מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית מסורתית, אלא במערכת שבה מנגנון אלקטרו מכאני אחראי על שילוב המצב באופן עצמאי, כאשר במנגנון אלקטרו מכאני נוסף מבצע את העברת ההילוכים – רעיון די דומה למערכת אותה חשפה ימאהה בשבוע שעבר.הרוכב יכול לבחור בין מספר מצבי פעולה של המערכת. מצב פעולה ידני שבו ניתן לבצע החלפת הילוכים באמצעות מתגים על הכידון, כשגם במצב זה המערכת מסוגלת להעלות או להוריד הילוכים במידה ולא נמצאים בסל”ד הרצוי, ומצב אוטומטי שאופי החלפת ההילוכים בו מותאם למצב הרכיבה הנבחר על ידי הרוכב.
אל אלו מצטרפת רשימה מלאה של כל מערכות העזר האקטיביות שיש לב.מ.וו כיום בהן מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות חזיתית, התרעה על תנועה בשטחים מתים בעת שינוי נתיב והתרעה על תנועה חוצה מאחור. את ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש ניתן יהיה לקבל ברמות גימור וצביעה שונות בהן טפיל בלאק השחורה לגמרי, ה-Trophy בצביעת הטריקולור עם חישוקים מוזהבים וה-719 קראקורום בשילוב צבעי ירוק-זהב קלאסיים.
לישראל צפוי ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש להגיע בתחילת שנת 2025.