סדנאות שבונות קפה-רייסרים מושכים לא בדיוק חסרות בעולם הזה. הדוגמה הספציפית הזו מושכת את העין די בקלות ובכלל לא בגלל העיצוב. חברת לנגן הבריטית עוסקת בפתרונות הנדסיים שונים והאופנוע שלהם, משקף זאת היטב. זה לא עוד קפה-רייסר מבוסס שלדה ומנוע קיימים. זה אופנוע המיוצר על ידם מאפס ומונע באמצעות וי-טווין דו-פעימתי. החברה הוקמה ב-2018 והספיקה להציג את האופנוע הזה במקומות שונים, לרבות בפסטיבל המהירות של גודווד. כעת מתחיל הייצור (המוגבל ל-100 יחידות) עם אישור ייצור מיוחד לסדרות מצומצמות.
שתי פעימות? אנחנו אוהבים ומקשיבים. בליבו של האופנוע הזה מצוי מנוע איטלקי קל וחזק, שבבסיסו פותח למרוצים. בגרסה הזו שתי הבוכנות בנפח 249 סמ”ק, מוזרקות ומנוהלות מחשב במטרה לייצר ביצועים שימושיים ונטולי התעסקות. שתי הבוכנות הזעירות יכולות להגיע עד ל-11,700 סל”ד שם הן מייצרות 75 כ”ס. בגרסתו המקורית והלא מעודנת מפיק המנוע הזה לא פחות מ-95 כ”ס.
מעבר לזה אפשר לראות בתמונות את שלדת צינורות האלומיניום של החברה, את השימוש הנרחב בקרבון-פייבר ואת האווריריות הכללית שהוא משדר. וזו לא אחיזת עיניים, עם משקל יבש של 114 ק”ג, זהו באמת אופנוע קל בצורה יוצאת דופן. אפשר לשער שעם יחס הספק/משקל כזה, הלנגן יכול לנוע מהר למדי ובחברה מצהירים על כ-225 קמ”ש מרביים.
גם שאר המפרט נשמע מעניין מאוד עם מזלג אוהלינס בעל מלוא אפשרויות הכיוונון בקוטר 43 מ”מ. מאחור יש שני בולמים של K-Tech גם הם עם יכולת כוונון מלאה כשאלו נבחרו בכדי להתאים למראה של הז’אנר כך אפשר לשער. החישוקים הם ‘שפיצים’ עם צמיגי כביש בשרניים ואילו מערכת הבלמים כוללת קליפרים ראדיאליים קדמיים. בלנגן מצהירים שאת האופנוע הזה אפשר להתאים לכל מידות רוכב ולכל סוגי השימוש בין אם מדובר בהתאמת גיאומטריה אישית, או תנוחת רכיבה תפורה לפי מידה. המחיר עומד על כ-40,000 יורו כשייצור כלים ראשונים ללקוחות התחיל בשבועות האחרונים.