לפולקסווגן מסורת בפפריטה על נימי הנוסטליה, ולא רק של חובבי הרכב, עם הצגת דגמי רטרו. בין שלל דגמי קונספט שכאלו במהלך השנים, וכמובן הגלגול המודרני של החיפושית, השתעשעו בפולקסווגן לא פעם בייצור גלגול מודרני גם לטרנספוטר הקלאסי. בשנת 2017 הציגה פולקסווגן את ה-ID.Buzz (משחק מילים על Bus, אחד הכינויים של הטרנספורטר המקורי) הקונספט שהבשיל לדגם סדרתי חמש שנים לאחר מכן.
הבאתו של ה-Buzz לייצור התאפשר וגם התאים כמהלך שיווקי שבו הציגה פולקסווגן את הפלטפורמה החשמלית שלה, עליה נבנו עוד שלל דגמים חשמליים מסדרת ה-ID ההולכת ומתרחבת של היצרן. מהלך שהצליח למשוך לא מעט תשומת לב, לעורר גלי נוסטלגיה ואפילו שוק אפרטמרקט ושדרוגים, בהם גם גרסאות קאמפר בהשראת דגמי הוסטפליה הקלאסיים.
אחרי שרוב דגמי ה-ID האירופאים בסדרה כבר נחתו בישראל, מגיע סוף סוף גם פולקסווגן ID.Buzz אלינו באופן רשמי, לאחר שיחידות בודדות כבר טפטפו ארצה ביבוא מקביל ולשוק המוניות. מעבר לעיצוב הרטרו-מודרני המתוק מדובר בואן מרווח ושימושי, לא תצורה נפוצה בקרב הדגמים החשמליים כיום, כאשר עם אופציה לשורת מושבים שלישית פולקסווגן ID.Buzz יכול להוות אופציה אופנתית ויקרה למיניוואנים חשמליים סינים.
פולקסווגן ID.Buzz מגיע ארצה במגוון תצורות הנעה ומרכב. גרסת ההנעה הסטנדרטית שלו היא בעלת מנוע חשמלי אחורי המספק 286 כ”ס ו-57.1 קג”מ. בגרסה זו יוצע פולקסווגן ID.Buzz עם סוללת 84 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של עד 450 ק”מ ומרכב קצר (אורך 471 ס”מ, בסיס גלגלים 299 ס”מ). גרסה תוצע בתצורת חמישה נוסעים או בתצורת ואן ללא חלונות מאחור ועם צמד מושבים ליד הנהג.
את גרסת ההנעה הזו ניתן יהיה לקבל גם בתצורת מרכב ארוכה שלה תוספת של 25 ס”מ לבסיס הגלגלים, מה שמאפשר להתקין שורת מושבים שלישית עם צמד מושבים נוסף. תצורת המרכב הארוכה מגיעה ארצה עם סוללת 91 קוט”ש שמאפשרת למרות תוסת האורך והמשקל טווח נסיעה מעט טוב יותר של 464 ק”מ.
הגרסה הבכירה שתגיע ארצה היא גרסת ה-GTX הספורטיבית (הכל יחסי, כן?) שלה גם מנוע חשמלי קדמי מלפנים, הנעה כפולה והספק משולב של 340 כ”ס. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-6.4 במקום 7.9 שניות ומגיעה אלינו רק בתצורת המרכב הארוכה עם הסוללה הגדולה, כאשר טווח הנסיעה הוא 452 ק”מ.
גרסאות הנוסעים של פולקסווגן ID.Buzz יגיעו ברמת אבזור גבוהה הכוללת מלבד מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות גם דלת אחורית דלתות הזזה חשמליות, בקרת אקלים תלת אזורית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ועיסוי, חימום לגלגל ההגה וחישוקי 19 אינץ’. גרסת ה-GTX מגיעה עם גג חשמלי פנורמי, מערכת תצוגת נתונים עילית, מערכת שמע משודרגת וחישוקי 21 אינץ’.
המחיר לא עממי עבור מי ששואב השראה עיצובית מהרכב שכונה פעם “המוביל הלאומי”. מחיר הגרסה הקצרה עומד על 385 אלף שקלים, כאשר עבור הגרסה הארוכה נדרשת תוסת של 10,000 שקלים נוספים ועבור שורת מושבים שלישית סכום של 3,000 שקלים נוספים. מחיר גרסת ה-GTX כבר עמד על 452 אלף שקלים. אנשי עבודה בעלי מודעות ירוקה או כאלו שמחפשים בעיקר את העיצוב והשימושיות כרכב פנאי ללא צורך בהסעת נוסעים נוספים יוכלו לשלם “רק” 335 אלף שקלים כולל מע”מ על הגרסה המסחרית. מי אמר שרטרו זה עניין זול?