אם נרצה או לא, עידן החשמל נכנס גם לעולם מכוניות האספנות. לא מעט סדנאות מציעות קיטים להסבה של מכוניות קלאסיות מהנעה של מנועי בעירה פנימית עתיקים ומזהמים להנעה חשמלית חרישית ונקייה. המעבר הזה אמנם יכול לחסוך לא מעט תסכולים, שעות עבודה ושיפוץ של מנועים השורדים לרוב תחזוקה מוקפדת, אבל מצד שני רוב חובבי הקלאסיות מתנגדים לרעיון כיוון שברוב הדגמים המנוע הוא חלק מאופי המכונית שרוצים לשמר.
בסדנת דיוויד בראון אוטומוטיב חושבים דווקא שהנעה חשמלית יכולה להשתלב לא רע במכונית קלאסית, בפרט אם מדובר במיני מיינור. הסדנה שבימים כתיקונה מתמחה בשחזור ושדרוג של מכוניות מיני קלאסיות ברמת הקפדה וירידה פדנטית לפרטים. די בדומה למה שסינגר עושה עם דגמי פורשה 911. בימים אלו מציגה סדנת דיוויד בראון את מיני eMastered – הפרשנות שלה לאיך צריכה להיראות מיני קלאסית בעידן החשמל.
כמו כל מיני משודרגת של סדנת דיוויד בראון, גם במקרה של ה-eMastered המראה המקורי נשמר, למעט כמה נגיעות מודרניות בדמות פנסי LED , שבכה שונה, כנפוני בתי גלגלים בצבע הגוף וצביעה דו-גוונית, כשרק אנטנת הכריש מסגירה שלא מדובר כאן בעוד מיני מיינור. הבשורה היא כמובן מתחת למכסה המנוע, שם מותקן מנוע חשמלי המספק 92 כ”ס ו-17.5 קג”מ. הרבה יותר מאשר מיני קופר קלאסית, אבל נתונים די צנועים ביחס לחשמליות מודרניות. אבל זה מספיק בהחלט, כיוון שעם כל השדרוגים שעברה המכונית נשמר נתון המשקל המקורי העומד על 640 ק”ג. כך של-eMastered ביצועים מספקים בהחלט, עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-8.5 שניות ומהירות מרבית של 147 קמ”ש.
הסיבה העיקרית למשקל הקל היא הסוללה הצנועה בקיבולת של 18.8 קוט”ש בלבד בה מצוידת המיני החשמלית, גם כיוון שהיא מיועדת בעיקר לשימוש עירוני וגם כי לא באמת יש מקום להתקין במיני סוללה גדולה יותר. גם זכות המשקל הקל אמורה הסוללה להספק טווח נסיעה סביר של 177 ק”מ, כאשר לטעינה מלאה נדרשות 3 שעות בעמדה ביתית של 6.6 קילוואט.
מעבר ליחידת ההנעה השונה, זוהי מיני כמו כל המיני של סדנת דיוויד בראון, אשר כל המכלולים ההיקפיים הוחלפו לכאלו מודרנים, כשבין ביתר ישנם הגה כוח מתוגבר חשמלית ומערכת בקרת אקלים. תא הנוסעים עוטף עור איכותי, וכולל מערכת מולטימדיה משולבת בקונסולה עדכנית בעיצוב רטרו עם מתגי אלומיניום מכורסמים בעבודת יד. תוכלו לכבר כעת להזמין לכם מיני eMastered תמורת מקדמה של 1,000 פאונד, כסף קטן לעומת מחירה של המכונית העומד על 125 אלף פאונד לפני תוספות. יותר ממחירה של טסלה מודל S פלייד ופי 4 ממחירה של מיני קופר E החשמלית שהוצגה לאחרונה.