יגואר בימים אלו מנסה להמציא את עצמה מחדש ועל הדרך, כפי שראינו בדגם התצוגה טייפ 00 שנחשף לאחרונה, להתנער מכל סממני העבר והמורשת המפוארת שלה. במציאות כזו, כמה טוב שלפעמים המורשת המפוארת של המותג מרימה ראש ונותנת לנו תזכורת להיסטוריה העשירה של יגואר על המסלול. וכשמדברים על מורשת המרוצים של יגואר המכונית הראשונה שעולה לראש היא ה-D טייפ המיתולוגית.
יגואר D טייפ נולדה בשנת 1954 כיורשת של ה-C טייפ המצליחה, ובמשך מספר שנים ספורות העניקה ליגואר הישגים היסטוריים בסדרות המרוצים השונות ברחבי העולם. בימים אלו אחת מהמכוניות הראשונות שיוצרו בסדרה עומדת למכירה פומבית, עם ייחוס שכולל את סטרלינג מוס שנהג בה במרוץ 24 השעות של לה-מאן.
המכונית עם מספר שלדה 403 וסמן הרישוי OKV2 הייתה אחת מתוך ארבעת מכוניות ה-D טייפ שהביאה יגואר למרוץ 24 השעות של לה-מאן, שם ערכה המכונית את הבכורה שלה. היא הגיעה ללה-מאן כשהיא מצוידת במנוע שישה צילינדרים בנפח 3.4 ליטר ובלמי דיסק שנחשבו המילה האחרונה בכל הקשור לביצועים וטכנולוגיה באותה התקופה. כאי אפשר להתעלם מהעיצוב הגלגל והייחודי שרק משתבח עם הזמן והסנפיר האווירודינמי מאחורי הנהג המאפיין את דגמי המרוצים שנצבעו בצבע הירוק מרוצים בריטי מסורתי.
מכונית מספר 403 הייתה המכונית ששימשה את הצוות הבכיר של יגואר באותו מירוץ שהורכב מהנהג האגדי סטרלינג מוס ופיטר ווקר. מוס השיג עם המכונית את הזמן הטוב ביותר במהלך האימונים למרוץ וגם שיא מהירות של 172.97 מייל לשעה (278 קמ”ש) בקצה ישורת מולזאן, מוס הוביל עם המכונית את המרוץ בשעות הראשונות אך לבסוף הצוות נאלץ הצוות לפרוש עקב בעיית בלמים.
אחרי המירוץ חוזרה המכונית למפעל יגואר לתיקונים, ומשם המשיכה להתחרות במרוצים שונים בקבוצות המרוצים של יגואר והתגלגלה בין מספר בעלים שהשתמשו בה לתחרויות עד שבשנת 1963 נגדע קריירת המרוצים של המכונית בעקבות תאונה. 15 שנים לאחר מכן היא שופצה מן היסוד בתהליך ארוך ומדוקדק עד אשר ערכה בכורה מחודשת בגודווד בתחילת שנות ה-90. מאז שימשה ה-D טייפ הזו את בעלה לתצוגות באירועי ראווה שונים כמו הלה-מאן קלאסיק ושבוע הרכב במונטריי.
כעת הגיעה ה-D טייפ OKV2 המיוחסת הזו למכירה פומבית שתיערך ב-7 למרץ בבית המכירות Borad Arrow, מקורית להפליא עם מסמכים ותיעוד היסטורי מלא. המחיר המוערך ההתחלתי עבורה עומד על 6.5 מיליון דולר, אך יכול גם להגיע ל-8.5 מיליון דולר. עדין, במונחים של יגואר D טייפ בגרסאות המסלול מדובר במחיר מציאה. ה-D טייפה היקרה ביותר שנמכרה היא זוכת מרוץ הלה-מאן של 1956 שהחליפה ידיים לפני 9 שנים תמורת 21.78 מיליון דולר.