אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קימרה מציגה את הלנצ’יה שכולנו היינו רוצים
ראשי » חדשות » קימרה מציגה את הלנצ’יה שכולנו היינו רוצים
קימרה איבו 038

קימרה מציגה את הלנצ’יה שכולנו היינו רוצים

בזמן שלנצ'יה מנסה לחזור לחיים עם חשמלית אופנתית, סדנת קימרה מציגה אבולוציה ל-037 האגדית עם מנוע מרכזי, הנעה כפולה ו-600 כ"ס. בדיוק מה שאנחנו חולמים עליו

אופיר דואק 25/02/2024 צלם: יצרן

כבר שנים שמעריצי לנצ’יה מחכים שהמותג האיטלקי עתיר ההילה והתהילה יחזור לחיים. הניסיון הנוסף של לנצ’יה נעשה בימים אלו ממש, כאשר היא מנסה להמציא את עצמה תחת כנספי סטלנטיס. אלא שעם כל הכבוד לאפיסלון חדשה, מכונית סופרמיני חשמלית יוקרתית היא לא בדיוק מה שיחזיר את לנצ’יה לתודעה ויפיח תקווה במעריצים. די אירוני שבמקביל לתהליך ההתחדשות של לנצ’יה מוצגת על ידי סדנת קימרה (Kimera) המכונית שכולנו היינו רוצים לראות מלנצ’יה, אבל לצערנו לא תגיע ממנה.

בסוף השבוע חשפה קימרה את Evo 038 שהיא למעשה גרסה משודרגת של ה-Evo 037 שהוצגה בשנת 2021 כמחווה ללנצ’יה 037 האייקונית שזכתה באליפות הראלי העולמית בשנת 1983 ונמכרה בכמות מצומצמת גם לקהל הרחב בגרסה שכונתה “סטראדלה”. קימרה הקפידו לשמר את הקווים הייחודיים של ה-037 המקורית, אך גם את תצורת המנוע המרכזי וההנעה האחורית. קימרה איבו 037 נמכרה בכמויות מצומצמות, 37 יחידות בלבד ליתר דיוק, במחיר אסטרונומי, וגם היורשת שלה מתוכננת לשמור על האקסקלוסיביות.

העיצוב החיצוני של קימרה איבו 038 ממשיך את הפרשנות המודרנית של הסדנה לקווים של הלנצ’יה, כשניתן להבחין בשינויים לעומת האיבו 037 הבאים לידי ביטוי בסינר הקדמי ובכונסי האוויר בפגוש מלפנים, כנפיים קדמיות בעיצוב חדש עם פתחי תיעול אוויר שונים בקצוות. מאחור ישנו עיצוב מחודש לחלק האחורי, מהספויילר המזדקף ועד לדפיוזר התחתון כאשר גם מקום פתחי הפליטה שונה. לא שינוי דרסטי וטוב שכך, כי במקרה של ה-037 כל המוסיף גורע.


 

המנוע השוכן כעת תחת כיסוי פלסטי שקוף עם פתחי אוורור מדורגים הוא אותו מנוע ארבע צילינדרים מוגדש בנפח 2,150 סמ”ק שפיתחה קימרה, אך הוא זכה למגדש גדול יותר ושורת שיפורים שהקפיצו את ההספק המרבי ל-600 כ”ס במקום 505 כ”ס באיבו 037 ויותר מ-59 קג”מ. תיבת ההילוכים נותרה ידנית בעלת שישה יחסי העברה אך עם יחסי העברה מקוצרים. בעתיד מתכוונת קימרה להציע את המכונית גם עם תיבת הילוכים סינקוונסיאלית. שינוי משמעותי לא פחות מבחינה מכאנית ובטח מבחינת האופי הוא שקימרה איבו 038 משתמשת מעתה במערכת הנעה כפולה. אגב, גם לנצ’יה שקלו להסב את ה-037 לשימוש בנעה כפולה כדי להתמודד מול אאודי קוואטרו S1, אך לבסוף ביצעו את המעבר להנעה כפולה עם הדלתא S4.

קימרה איבו 038 עושה שימוש במערכת הנעה כפולה חכמה שבה דיפרנציאל מרכזי אלקטרו הידראולי מאפשר לנהג שליטה על יחס העברת הכוח בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים. למרות המעבר להנעה כפולה, והודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן וטיטניום, משקלה של קימרה איבו 038 עומד על 1,100 ק”ג, כמאט כמו מאזדה מיאטה. מערכת המתלים היא בעלת שליטה אלקטרונית מגלגל ההגה על אופי הכיול וגם על גובה המרכב מהקרקע, כדי להתאים לנהיגה על משטחים שונים של אספלט בכביש הציבורי אוב במסלול או על שבילי כורכר.

בקימרה לא פרסמו כמה יחידות ייוצרו מהאיבו 038, אבל תהיו בטוחים שיהיה מדובר בכמויות זעומות עם תג מחיר שינוע בסיסות חצי מיליון יורו. עכשיו רק נותר לתהות מה היה קורה אם לסטלנטיס היה אומץ לייצר מכונית שכזו.

kimera Evo 038 10kimera Evo 038 10Preview
kimera Evo 038 06kimera Evo 038 06Preview
kimera Evo 038 07kimera Evo 038 07Preview
kimera Evo 038 02kimera Evo 038 02Preview
kimera Evo 038 01kimera Evo 038 01Preview
kimera Evo 038 03kimera Evo 038 03Preview
קימרה איבו 038קימרה איבו 038Preview
kimera Evo 038 05kimera Evo 038 05Preview
kimera Evo 038 08kimera Evo 038 08Preview
kimera Evo 038 09kimera Evo 038 09Preview

Evo 038 לנצ'יה לנצ'יה 037 קימרה קימרה איבו 038
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד