בזמן שלנצ’יה עושה קאמבק ומנצלת בציניות את ההיסטוריה המפוארת שלה כדי למכור מכוניות משוכפלות וחשמליות (אנחנו מדברים כמובן על החזרה לחיים של ה-HF כאפסילון חשמלית), יש מי שמשתמש בהיסטוריה של לנצ’יה והופך אותה לחלום מוטורי עדכני. מדובר כמובן בסדנת קימרה האיטלקית שבונה מכוניות אקזוטיות בהשראת דגמי לנצ’יה האייקונים שכיכבו במרוצים ובחלומות של חובבי הרכב בראשית שנות ה-80′.
קימרה החלה את דרכה עם רפליקה מודרנית ללנצ’יה 037 שיוצרה ב-37 יחידות בלבד עם תג מחיר אסטרונומי. בתחילת השנה חשפה אבולוציה מתקדמת וקרבית עוד יותר תחת השם Evo038, ולאחרונה שיחררה מספר קדימונים לגבי מכונית נוספת אותה היא מתכננת להציג. כעת נחשפת המכונית שמגיעה עם יומרה להשאיר חותם באחד מהמרוצים המפורסמים בעולם – מרוץ הפייקס פיק.
המכונית החדשה מכונה K39 והיא מחווה ללנצ’יה בטא מונטה קרלו טורבו אשר כיכבה במרוצי סיבולת בקטגוריית גרופ 5 בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80. למרות הדמיון העיצובי (כי בסופו של דבר המונטה קרלו שימשה בסיס חלקי ל-037) בקימרה טוענים כי מדובר במכונית בתכנון חדש לחלוטין שלא קשור לשני הדגמים הקודמים של החברה, לכן היא זוכה לשם הקוד K39 – כשהאות K היא עבור קימרה כמובן ו-39, זה כבר ברור. כוונת החברה להתחרות עם ה-K39 בפייקס פיק של 2025 בקטגוריית ה-GT Endurence.|
לשם כך בנתה קימרה את ה-K39 על בסיס שלדת מונוקוק עשויה סיבי פחמן, כשהמרכב עתיר הספויילרים והתוספות האווירודינמיות שעוצב בהשראת המונטה קרלו עשוי גם הוא סיבי פחמן, ולפחות בתמונות הראשוניות עוטה את סכמת האגדית בצבע לבן עם פסי מרטיני. מפרט השלדה אמור לכלול מתלים מתכווננים עם בולמים אופקיים מלפנים ומאחור המופעלים באמצעות מוטות דחיף.
המנוע אמור להיות מותקן במרכז השלדה, כשבקימרה מצהירים כי הם מפתחים מנוע V8 כפול מגדשים שלטענתם יהיה בארכיטקטורה ששימשה את סדרת דגמי ה-LC2 של לנצ’יה שהתחרו במרוצי הסיבולת בגרופ C. אז היה מדובר במנוע V8 בזווית של 90 מעלות עם גל זיזים עילי כפול, 4 שסתומים לצילינדר וצמד מגדשים שהיה פיתוח של סדרת מנועי ה-C268/282/308 של פרארי והוצע בנפחים שבים 2.5 ל-3.0 ליטר. בקימרה טוענים גם כי הם שוקלים לצייד את המנוע במערכת KERS לתגבור חשמלי בסגנון מנועי הפורמולה 1, אבל נקווה שיחסכו מאיתנו את הרעיון. V8 כפול מגדשים בהחלט אמור להספיק ולספק גם אותנו. המטרה של קימרה הוא להביא את המכונית ליחס משקל/הספק של 1:1, כך שניתן לצפות ללפחות 800 כ”ס אם לא למעלה מכך.
פרטים טכניים נוספים אודות קימרה K39 אמורים להיחשף בחודשים הקרובים, אבל מה שמעניין לא פחות הוא שהסדנה טוענת שהתעניינות של הלקוחות תוביל אותה לפתח גרסה חוקית לכביש שתהיה נחשקת לא פחות מדגמי ה-Evo שלה ויקרה להפליא.