אחרי הקונפסט שהוצג בשנה שעבר והטיזרים אותם שחררה לפני כשבוע, חושפת היום קיה באופן רשמי באירוע EV Day השנתי שלה את ה-EV4 הסדרתית. לצידה של ה-EV4 חשפה קיה גם סדרת מסחריות חשמליות חדשה בשם PV5 שגם הוא החל את דרכו לפני כשנה כרכב קונספט, לצד קונספט חשמלי נוסף בשם EV2 הצפוי להגיע ליצור סדרתי בשנה הבאה.
קיה EV4 היא משפחתית קומפקטית חשמלית שתוצע בתצורות סדאן והאצ’בק ואמורה להיות אחד מהדגמים החשמליים החשובים של קיה באירופה, כאשר השיווק אמור להתחיל בתחילת השנה. העיצוב שתי הגרסאות חולקות חזית משותפת שמציגה קווים אופיניים וזוויתיים אותם כבר פגשנו בדגמים נוספים מסדרת ה-EV של החברה. השוני הבולט הוא כמובן בחלק האחורי.
גרסת הסדאן שומרת על דמיון גדול לדגם הקונספט, כאשר היא מפגינה מקוריות לא אופיינית לז’אנר בזכות שילוב של צללית פאסטבק עם זנב מוגבה, חלון צד אחורי רבוע, קורה אחורית מחודדת ויחידות תאורה אנכיות בקצוות המרכב. בגרסת ההאצ’בק ישנה קורה אחורית ניצבת ומאסיבית יותר, ספוילר אחורי גדול ושחור הממשיך את קו הגג ופס לד רוחבי המחבר בין יחידות התאורה האנכיות. קיה תציע את המוכנית גם עם חבילת GT עם סממני עיצוב ספורטיביים יותר וחישוקי 19 אינץ’ במקום חישוקי ה-17 אינץ’ הסטנדרטיים.
לשתי גרסאות המרכב של קיה EV4 בסיס גלגלים נדיב של 282 ס”מ ורוחב של 186 ס”מ. אורכה של גרסת הסדאן עומד על 473 ס”מ, ואילו גרסת הה’צבק קצרה ב-30 ס”מ. נפח תא המטען עומד על 490 ו-435 ליטרים בהתאמה. בתא הנוסעים ניתן לפגוש את הסידור המוכר של קיה עם שני מסכים רוחביים צמודים, בורר הילוכים הממוקם מאחורי גלגל ההגה הדו-חישורי, משטחי מגע לתפעול בקרת האקלים ומתגים פיזיים לגישה מהירה לפונקציות עיקריות. מערכת תצוגת נתונים עילית תוצע כאופציה ותביא את גודל התצוגה בכולל בתא הנוסעים ל-30 אינץ’.
כמו יתר הדגמים החשמליים שלה, גם קיה EV4 בנויה על בסיס פלטפורמת E-GMP המוצלחת, אך בתצורה של מנוע חשמלי והנעה קדמיים עם ארכיטקטורת 400V זולה יותר לייצור. קיה תציע את ה-EV4 עם מנוע החשמלי המספק 201 כ”ס ועם סוללה סטנדרטית בעלת קיבולת של 58.3 קוט”ש האמורה לספק טווח מוצהר של 430 ק”מ (410 ק”מ בהאצ’בק), או בגרסת טווח ארוך עם סוללת 81.4 קוט”ש המסוגלת לספק טווח נסיעה של 650 ק”מ (490 ק”מ בהאצקבק) לפי תקן WLTP. נתון התאוצה ל-100 קמ”ש הוא 7.4 שניות בגרסה הרגילה ו-7.7 שניות בגרסת הטווח הארוך עם מהירות מרבית המוגבלת ל-170 קמ”ש.
שתי הגרסאות יגיעו כשהן מצוידות במתלה אחוריי רב חיבורי עם תותבי מתלה הידראוליים לטובת שיכוך מהמורות יעיל יותר, מערכות ADAS מלאות, טעינת V2L למוצרי חשמל חיצוניים ותמיכה בעדכוני OTA. היצור של גרסת ההאצ’בק יחל באמצע השנה במפעל קיה בסלובקיה עבור השוק האירופאי בו היא מיועדת לתפוס את מקומה של הסיד. יצור גרסת הסדאן תיוצר בקוריאה מעט מאוחר יותר, כאשר שוק היעד העיקרי הוא דווקא השוק האמריקאי שלא ממש נוהר אחרי מכוניות חשמליות.
לצד ה-EV4 חושפת קיה גם קונספט לרכב פנאי חשמלי קטן בשם EV2. מדובר רכב פנאי קטן יותר מה-EV3 שהוצג השנה שעברה בעל עיצוב קובייתי שניתן לראות בו מעין ממשיך חשמלי לקיה סול המיוחד. לצד קווי העיצוב הקובייתים ויחידות תאורה קדמיות בסגנון ה-EV9 מתאפיין הקונספט בהיעדר קורה אמצעית ודלתות אחוריות הנפתחות לאחור, זאת כדי לאפשר גישה נוחה למושב האחורי למרות מידות צנועות, פתרון שסביר להניח שלא יגיע לדגם הסדרתי.
סידור תא הנוסעים המעניין כולל ספסל קדמי מלא הנע על מסילה כאשר המושבים האחוריים ניתנים לקיפול או להגדלה עם הארכת בסיס צדדית שתאפשר לדת ברכב כלפי חוץ כשהדלתות פתוחות. קיה לא פרסמה פרטים טכניים על ה-EV2 למעט העובדה שהוא צפוי להיכנס ליצור במהלך 2026, קרוב לוודאי על בסיס המכלולים המוכרים מה-EV3. מה שיותר חשוב הוא שתג המחיר הצפוי אמור להיות נמוך יחסית ולהביא את קיה לתחרות בשוק המתעורר של החשמליות הזולות בטווח המחיר של 20 אלף יורו.