אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קיה ממשיכה להתחשמל: EV4 נחשפת בגרסאות סדאן והאצ’בק, EV2 תגיע בשנה הבאה
ראשי » חדשות » קיה ממשיכה להתחשמל: EV4 נחשפת בגרסאות סדאן והאצ’בק, EV2 תגיע בשנה הבאה
קיה EV4

קיה ממשיכה להתחשמל: EV4 נחשפת בגרסאות סדאן והאצ’בק, EV2 תגיע בשנה הבאה

קיה EV4 הסדרתית נחשפת רשמית באירוע החשמליות השנתי של החברה, כשלצידה מוצג קונספט לרכב פנאי חשמלי קטן שיושק במהלך 2026

אופיר דואק 27/02/2025 צלם: יצרן

אחרי הקונפסט שהוצג בשנה שעבר והטיזרים אותם שחררה לפני כשבוע, חושפת היום קיה באופן רשמי באירוע EV Day השנתי שלה את ה-EV4 הסדרתית. לצידה של ה-EV4 חשפה קיה גם סדרת מסחריות חשמליות חדשה בשם PV5 שגם הוא החל את דרכו לפני כשנה כרכב קונספט, לצד קונספט חשמלי נוסף בשם EV2 הצפוי להגיע ליצור סדרתי בשנה הבאה.

קיה EV4 היא משפחתית קומפקטית חשמלית שתוצע בתצורות סדאן והאצ’בק ואמורה להיות אחד מהדגמים החשמליים החשובים של קיה באירופה, כאשר השיווק אמור להתחיל בתחילת השנה. העיצוב שתי הגרסאות חולקות חזית משותפת שמציגה קווים אופיניים וזוויתיים אותם כבר פגשנו בדגמים נוספים מסדרת ה-EV של החברה. השוני הבולט הוא כמובן בחלק האחורי.

גרסת הסדאן שומרת על דמיון גדול לדגם הקונספט, כאשר היא מפגינה מקוריות לא אופיינית לז’אנר בזכות שילוב של צללית פאסטבק עם זנב מוגבה, חלון צד אחורי רבוע, קורה אחורית מחודדת ויחידות תאורה אנכיות בקצוות המרכב. בגרסת ההאצ’בק ישנה קורה אחורית ניצבת ומאסיבית יותר, ספוילר אחורי גדול ושחור הממשיך את קו הגג ופס לד רוחבי המחבר בין יחידות התאורה האנכיות. קיה תציע את המוכנית גם עם חבילת GT עם סממני עיצוב ספורטיביים יותר וחישוקי 19 אינץ’ במקום חישוקי ה-17 אינץ’ הסטנדרטיים.


לשתי גרסאות המרכב של קיה EV4 בסיס גלגלים נדיב של 282 ס”מ ורוחב של 186 ס”מ. אורכה של גרסת הסדאן עומד על 473 ס”מ, ואילו גרסת הה’צבק קצרה ב-30 ס”מ. נפח תא המטען עומד על 490 ו-435 ליטרים בהתאמה. בתא הנוסעים ניתן לפגוש את הסידור המוכר של קיה עם שני מסכים רוחביים צמודים, בורר הילוכים הממוקם מאחורי גלגל ההגה הדו-חישורי, משטחי מגע לתפעול בקרת האקלים ומתגים פיזיים לגישה מהירה לפונקציות עיקריות. מערכת תצוגת נתונים עילית תוצע כאופציה ותביא את גודל התצוגה בכולל בתא הנוסעים ל-30 אינץ’.

כמו יתר הדגמים החשמליים שלה, גם קיה EV4 בנויה על בסיס פלטפורמת E-GMP המוצלחת, אך בתצורה של מנוע חשמלי והנעה קדמיים עם ארכיטקטורת 400V זולה יותר לייצור. קיה תציע את ה-EV4 עם מנוע החשמלי המספק 201 כ”ס ועם סוללה סטנדרטית בעלת קיבולת של 58.3 קוט”ש האמורה לספק טווח מוצהר של 430 ק”מ (410 ק”מ בהאצ’בק), או בגרסת טווח ארוך עם סוללת 81.4 קוט”ש המסוגלת לספק טווח נסיעה של 650 ק”מ (490 ק”מ בהאצקבק) לפי תקן WLTP. נתון התאוצה ל-100 קמ”ש הוא 7.4 שניות בגרסה הרגילה ו-7.7 שניות בגרסת הטווח הארוך עם מהירות מרבית המוגבלת ל-170 קמ”ש.

שתי הגרסאות יגיעו כשהן מצוידות במתלה אחוריי רב חיבורי עם תותבי מתלה הידראוליים לטובת שיכוך מהמורות יעיל יותר, מערכות ADAS מלאות, טעינת V2L למוצרי חשמל חיצוניים ותמיכה בעדכוני OTA. היצור של גרסת ההאצ’בק יחל באמצע השנה במפעל קיה בסלובקיה עבור השוק האירופאי בו היא מיועדת לתפוס את מקומה של הסיד. יצור גרסת הסדאן תיוצר בקוריאה מעט מאוחר יותר, כאשר שוק היעד העיקרי הוא דווקא השוק האמריקאי שלא ממש נוהר אחרי מכוניות חשמליות.

לצד ה-EV4 חושפת קיה גם קונספט לרכב פנאי חשמלי קטן בשם EV2. מדובר רכב פנאי קטן יותר מה-EV3 שהוצג השנה שעברה בעל עיצוב קובייתי שניתן לראות בו מעין ממשיך חשמלי לקיה סול המיוחד. לצד קווי העיצוב הקובייתים ויחידות תאורה קדמיות בסגנון ה-EV9 מתאפיין הקונספט בהיעדר קורה אמצעית ודלתות אחוריות הנפתחות לאחור, זאת כדי לאפשר גישה נוחה למושב האחורי למרות מידות צנועות, פתרון שסביר להניח שלא יגיע לדגם הסדרתי.

סידור תא הנוסעים המעניין כולל ספסל קדמי מלא הנע על מסילה כאשר המושבים האחוריים ניתנים לקיפול או להגדלה עם הארכת בסיס צדדית שתאפשר לדת ברכב כלפי חוץ כשהדלתות פתוחות. קיה לא פרסמה פרטים טכניים על ה-EV2 למעט העובדה שהוא צפוי להיכנס ליצור במהלך 2026, קרוב לוודאי על בסיס המכלולים המוכרים מה-EV3. מה שיותר חשוב הוא שתג המחיר הצפוי אמור להיות נמוך יחסית ולהביא את קיה לתחרות בשוק המתעורר של החשמליות הזולות בטווח המחיר של 20 אלף יורו.

KIA EV4 EV2 CON 03KIA EV4 EV2 CON 03
אח תאום לקיה EV2
Preview
KIA EV4 EV2 CON 07KIA EV4 EV2 CON 07Preview
KIA EV4 EV2 CON 11KIA EV4 EV2 CON 11Preview
KIA EV4 EV2 CON 08KIA EV4 EV2 CON 08Preview
KIA EV4 EV2 CON 09KIA EV4 EV2 CON 09Preview
KIA EV4 EV2 CON 10KIA EV4 EV2 CON 10Preview
KIA EV4 EV2 CON 02KIA EV4 EV2 CON 02Preview
KIA EV4 EV2 CON 04KIA EV4 EV2 CON 04Preview
KIA EV4 EV2 CON 05KIA EV4 EV2 CON 05Preview
KIA EV4 EV2 CON 06KIA EV4 EV2 CON 06Preview

EV2 קונספט EV4 משפחתית חשמלית קיה קיה EV2 קיה EV4 קיה EV4 האצ'בק קיה EV4 סדאן קיה חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד