אחרי שכמעט נכחדו לחלוטין בשנים האחרונות, מכוניות קטנות חמות עושות מיני קאמבק בשנתיים האחרונות עם המעבר להנעה חשמלית. נכון לעתה הקטגוריה המצומצמת כוללת את אבארט 500e ומיני קופר SE החדשה, אך בקרוב צפויות להצטרף אליה גם אבארט 600e יחד עם האחות התאומה לנצי’ה אפסילון HF. גם לצרפתים, מי שהיו אחראים לכמה דורות מיתולוגים של קטנות חמות יש מה להגיד בנידון, והתשובה שלהם מגיעה כעת בדמות אלפין A290 שנחשפה כעת רשמית.
אלפין כבר הכריזה בעבר כי תהפוך תוך מספר שנים למותג חשמלי מלא, כאשר לפני קצת יותר משנה הציגה את אבהטיפוס של ה-A290. בסופו של דבר, כפי שנרמז אז, מדובר בגרסה חמה לרנו 5 E-TECH שנחשפה לפני מספר חדשים בתערוכת ג’נבה, או אם תרצו יורשת רוחנית לרנו 5 GT טורבו שהייתה מהקטנות החמות הבולטות של שנות ה-80.
אי לכך עיצובה של אלפין A290 הוא של רנו 5 על סטרואידים, עם שלל כונסי אוויר מוגדלים, פגושים אגרסיביים, תוספת של פנסי ערפל מסוגננים וניפוחים קלים לכנפיים עם בתי גלגלים וחצאיות מושחרות. התוספות הללו תרמו תוספת של 7 ס”מ לאורך (399 ס”מ) ו-5 ס”מ לרוחב (182 ס”מ) ביחס לרנו 5 החשמלית הסטנדרטית. באופן מפתיע, האלפין דווקא גבוהה ב-2 ס”מ מהמקור (בין היתר בזכות חישוקי 19 אינץ’ מוגזמים סטנדרטיים) ובסיס הגלגלים התקצר בס”מ ל-253 ס”מ. בתא הנוסעים ישנה התפאורה ההכרחית בדמות גלגל הגה ספורטיבי קטום, דוושות אלומיניום ומושבים ספורטיביים עם תמיכות צד בולטות וריפוד מסוגנן דמוי עור.
אלא שמה שצריך להצדיק את סמל אלפין הם הביצועים. הפנטזיה לתצורת הנעה ומנוע אחוריים (מרכזי ליתר דיוק) כמו ברנו 5 טורבו 2 האייקונית, כפי שתורם לכך גם השקע המפוסל בדופן הדלתות בסגנון כונסי האוויר הצדדים, לא התממשה. התבססות על פלטפורמת Ampr Small מכתיבה ל-A290 תצורה של מנוע והנעה קדמית. לרנו 5 החשמלית מנועים בהספק של עד 147 כ”ס, ואילו אלפין תציע את ה-A290 בשתי תצורות הנעה.
לגרסת ה-GT הסטנדרטית מנוע בהספק של 180 כ”ס, כאשר מעליה תוצענה גרסאות GT פרפורמנס ו-GTS להן מנוע המספק 220 כ”ס ו-30.6 קג”מ. לא נשמע הרבה המונחים של מכוניות חשמליות, אבל את המשוואה מאזן משקל נמוך יחסית של 1,479 ק”ג. כ-200 ק”ג משמעותיים יותר מסופרמיני מאובזרת במידות דומות, אבל הרבה פחות מרוב החשמליות הממוצעות המגרדות על המאזנים את גבול ה-2 טון. התוצאה בגרסה החזקה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-6.4 שניות. שוב, לא נתון שכבר לא עוצר נשימה בימנו, אך עדין מרשים עבור קטנה חמה. מתג Overtake מאחורי גלגל ההגה יאפשר להעניק בוסט נוסף לפרק זמן של 10 שניות לקרב רמזורים או נסיון עקיפה.
גם מכלולי השלדה זכו לשדרוג עם מתלים בכיול מחודש ומוטות מייצבים מעובים מלפנים ומאחור. להתנהגות אמורה לתרום חלוקת משקל של 57:43 לטובת הציר הקדמי, מערכת הבלימה משלבת קאליפרים מונובלוק בעלי 4 בוכנות מתוצרת ברמבו מלפנים, ישנם ארבעה מצבי נהיגה לבחירה ותצוגת מידע וטלמטריה בזמן אמת על גבי מסך המולטימדיה בשילוב עם מצלמת דרך מקליטה. עם זאת, את עיקר גאוותם שמים באלפין על מערכת המדמה צלילי מנוע “אלטרנטיביים” לפי הגדרתם הבוקעים מהרמקולים של מערכת השמע בהתאם לצורת הנהיגה.
ומה לגבי הטווח? נקודה כאובה במכוניות חשמליות עם יומרה ספורטיבית. אלפין A290 תוצע עם הסוללה הגדולה של רנו 5 החשמלית שהיא בעלת קיבולת של 52 קוט”ש. זה אמור להספיק לה על פי ההצהרה הרשמית לטווח של עד 380 ק”מ שהם הפועל הרבה פחות מכך אם תרצו לממש את פוטנציאל הביצועים. תמיכה בטעינה מהירה (כבר לא כל כך בימנו) בקצב של 100 קילוואט תאפשר לטעון עד 80% מהסוללה בתוך חצי שעה, או תוספת של 150 ק”מ של טווח ברבע שעה בלבד.