לאחר שקופרה הופרדה מסיאט והפכה להיות מותג בפמני עצמו, היא נמצאת כיום בתעריך התחדשות מואץ בו היא משלימה את ההיבדלות מסיאט, מציגה דגמים חדשים ומאמצת קו עיצובי משלה. אחרי מתיחת הפנים לפורמנטור והלאון, ולאחר הצגתו של הטווסקאן החשמלי מתפנים בקופרה להחליף את הדגם הוותיק בהיצע שלהם (וגם של סיאט), האטקה.
הקרוסאובר המשפחתי הקומפקטי של סיאט הוצג אי שם בשנת בשנת 2016 ומאז עבר שינויים מינוריים למדי, כאשר תחת מדי קופרה הוצע רק בגרסת הנעה כפולה עם 300 כ”ס בניגוד לפורמנטור וללאון שקיבלו גם מנועים סטנדרטיים יותר כדי לפנות לקהל הרחב. למרות האפיון הספורטיבי, האטקה היה הדגם הפחות אטרקטיבי בהיצע של קופרה, כשגם שלל התוספות הקוסמטיות לא הסתירו את המראה האפרפר שלו.
עם המחליף של האטקה תחת סמל קופרה שנקרא טרמאר (Terramar) הסיפור אמור להיות שונה. טרמאר ממשיך את המסורת של סיאט וקופרה להשתמש בשמות של מקומות בספרד, כשהפעם מדובר בשמו של מסלול מרוצים אובלי היסטורי הממוקם בעיירה סיגיס שבקטלוניה שהיה ממסלולי המרוצים הראשונים בספרד, ואף אירח את הגרנד פרי הספרדי בשנת 1923. המסלול נסגר בראשית שנות ה-50, אך הפניה המשופעת המפורסמת שלו אותה ניתן לראות גם בתמונות היצרן של הטרמאר הפכו לסוג של סמל בתרבות המוטורית של ספרד. מצד שני, קצת תמוהה לבזבז שם כל כך משמעותי על קרוסאובר משפחתי ולא על דגם ספורטיבי ייעודי, מהסוג שאנחנו עדין מחכים שקופרה תועיל בטובה להציג סוף סוף.
העיצוב נאמן לקו החדש של קופרה עם החזית המחודדת וה”כרישית”, השבכה הטרפזית הגדולה בפגוש הקדמי והמוטיבים המשולשים ביחידות התאורה. עם זאת הצללית נראית יותר סולידית ולא פוזלת לסגנון הקופה כמו בטווסקאן. גם תא הנוסעים מציג קפיצה דומה קדימה עם מראה עדכני וסידור קוקפיט המשלב קונסולה מוגבהת בין המושבים עם הפרדה הנוטה לכיוון הנהג ומסך מולטימדיה גדול. אלמנט המשולשים משובץ בשלל מקומות למשל בתאורת האווירה מוטמעת בדיפוני הדלתות.
קופרה טרמאר מתבסס על שדרוג של פלטפורמת MQB המוכרת אך מציג גידול משמעותי במידותיו לעומת האטקה, עם תוספת של 16 ס”מ לאורך הכללי (451 ס”מ) שמתוכם 5 ס”מ נוספו לבסיס הגלגלים (268 ס”מ). קופרה תציע את הטרמאר בשלב ראשון עם חמש יחידות הנעה, כאשר הבסיסית בהן היא בנפח 1.5 ליטר עם תגבור היברידי קל, הספק של 150 כ”ס והנעה קדמית. מעליו יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 204 או 265 כ”ס עם הנעה כפולה. לצד אלו יוצעו שתי גרסאות היברידיות נטענות בהספק משולב של 204 או 272 כ”ס, כאשר סוללת 19.7 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של כמעט 100 ק”מ.
כל הגרסאות של קופרה טרמאר יצוידו בתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה, מתלה אחורי רב חיבורי וכיול שלדה ספורטיבי עם הנמכה של ס”מ ביחס למלים הרגילים בדגמים אחרים על בסיס הפלטפורמה. צמד הגרסאות החזקות יגיעו במפרט VZ שיכלול בולמי זעזועים אדפטיביים בטכנולוגיית שני תאים לבולם ומערכת בלימה משודרגת של אקינובו עם דיסקים מוגדלים וקאליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות.
ההשקה המלאה של קופרה טרמאר אמורה להיערך בחודש הבא, כשלישראל הוא צפוי להגיע במהלך שנת 2025 ולהתמקם מעל הפורמנטור שזוכה להצלחה נאה.