ההיסטוריה של תעשיית הרכב הוכיחה שהדרך להצלחה במכירות עוברת לא פעם דרך מסלול המרוצים, על אחת כמה וכמה כשמדובר במותג ספורטיבי כמו קופרה. המותג הספרדי שהודיע כי עד שנת 2030 ייצר רק מכוניות בעלות הנעה חשמלית כבר לוקח חלק במרוצים למכוניות טורינג חשמליות עם הלאון ETCR, אך בסוף השבוע הודיע כי הוא מעלה פאזה ויקח חלק גם באליפות הפורמולה E היוקרתית.
אליפות הפורמולה E של ה-FIA היא אליפות מכוניות חד מושביות חשמליות אשר יצאה לדרך כבר בשנת 2014, ולפני שנתיים זכתה למעמד של אליפות רשמית של הפדרציה הבינלאומית למרוצי מכוניות. כל המכוניות בסבב צריכות לעמוד בתקנות הקובעות ברגולציה הנוכחית משקל של 840 ק”ג כולל נהג, תצורה של מנוע חשמלי קדמי ואחורי בהספק כולל של 350 קילוואט ועוצמת רגנרציה (אחזור אנרגיה בבלימה) של עד 600 קילוואט.
קופרה הודיעה שתיקח חלק באליפות כבר מהעונה הבאה, עונת 2023-24, כשהיא חשפה את אב הטיפוס למכונית איתה תשתתף בתחרות. מי שתסיע לקופרה בפיתוח המכונית כמו גם בהרצה שלה באליפות היא סדנת ABT שמתמחה במשך שנים בשיפור דגמי קבוצת פולקסווגן ובמיוחד אאודי,וגם מריצה את קבוצת ה-DTM של אאודי. את הטכנולוגיה לחטיבת הכוח של המכונית תספק Mahindra Racing ההודית שכבר לוקחת חלק וצברה נסיון באליפות, אם כי ללא הצלחות יוצאות דופן נכון לעתה.
צמד הנהגים של קבוצת ABT קופרה יהיו ההולנדי רובין פירנס בן ה-31 שכבר מתחרה באליפות מאז שנת 2015 וגם מחזיק בתואר אליפות העולם במרוצי סיבולת. לצידו ינהג גם ניקו מולר השוויצרי בן ה-30 שמתחרה בפורמולה E כבר שלוש עונות במקביל להיותו נהג של קבוצות אאודי השונות באליפויות ה-GT.