מכוניות הקופה והקבריולה הולכות ונעלמות משוק הרכב בשני העשורים האחרונים, וגם בקרב מותגי היוקרה המבוססים מורגשת הירידה העקבית בדרישה למכוניות בתצורות המרכב הללו שנותרו נחשקות רק עבור קומץ מביני דבר שגם יכולים להרשות לעצמם זאת. בהתאם לכך, גם מרצדס שהציעה מבחר דגמי קופה וקבריולה המקבילים לסדרות דגמי הסדאן המובילים שלה ביצעה חישוב מסלול מחדש.
לפני כשנה חשפה מרצדס את סדרת ה-CLE החדשה שבהתאם לשמה נועדה להחליף את דגמי ה-E קופה ו-E קבריולה, אך בפועל מחליפה גם את דגמי ה-C קופה וה-C קבריולה פשוט כי היקף המכירות לא מצדיק יצור של שתי תצורת מרכב נפרדות לאותה סדרה. אגב, לפני כשלושה עשורים ביצעה מרצדס צעד דומה כאשר הציגה את סדרת CLK שהתבססה על ה-C קלאס אך שילב קווי עיצוב ומכלולים שנלקחו מה-E קלאס כדי לייצר מכונית שתספק מענה לביקוש לגרסאות קופה וקבריולה של שתי הסדרות הפופולאריות.
במקרה של מרצדס CLE היא בנויה על פלטפורמת MRA2 המודולארית של מרצדס עליה בנויות גם הדורות הנוכחיים של ה-C וה-E קלאס, אך מידותיה דומות לאלו של ה-E קופה/קבריולה היוצאת עם אורך של 485 ס”מ ובסיס גלגלים של 286.5 ס”מ, כך שהיא אמורה להציע מרווח סביר לצמד היושבים מאחור, עם או בלי גג קבוע. העיצוב אלגנטי ונאמן לקו העדכני של מרצדס, כאשר לגרסת הקבריולה גג בד מתקפל קלאסי. בתא הנוסעים ניתן למצוא את הדור האחרון של ממשק ה-MBUX עם בידור של מסך מרכזי אנכי חצי שוכב.
מרצדס CLE תוצע בשלב ראשון בישראל עם שלוש אופציות של מנועי בנזין (גרסת הדיזל תישאר באירופה) שלכולם מערכת תגבור היברידי 48V התורם 23 כ”ס בעת הצורך. לגרסאות ה-CLE180 ו-CLE200 מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספקים של 170 ו-204 כ”ס בהתאמה ככשתיהן בעלות הנעה אחורית ויוצעו במרכבי קופה וקבריולה. CLE300 מצוידת ביחידת הנעה דומה עם הספק מרבי של 258 כ”ס והנעה כפולה, כאשר בישראל היא תוצע עם חבילת AMG Line הכוללת לא רק סממני עיצוב ספורטיביים, אלא גם עם מתלים בכיול ספורטיבי יותר. לכל הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה. המחירים מתחילים ב-500 אלף שקלים ל-CLE180, ממשיכים ב-510 אלף שקלים ל-CLE200 ומגיעים עד ל-580 אלף שקלים לגרסת ה-CLE300 4MATIC בתצורת הקופה. גרסאות הקבריולה המקבילות יקרות בשיעור של 60 עד 80 אלף שקלים בהתאם לגרסת המנוע.
בנוסף תוצע מרצדס CLE קופה גם בגרסה היברידית-נטענת שמגיעה ארצה רק במרכב הקופה. לגרסה זו מנוע 2.0 ליטר טורבו בשילוב מנוע חשמלי היוצרים הספק משולב של 313 כ”ס, כאשר הסוללה מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כמעט 100 ק”מ. גם הגרסה ההיברידית נטענת מגיעה עם חבילת AMG Line, אך היא אינה מצוידת בהנעה כפולה בניגוד ל-CLE300. מחיר גרסה זו מתחיל ב-570 אלף שקלים. נכון לעתה היצע הגרסאות החזקות יותר הכולל את ה-CLE450 עם מנוע שישה צילינדרים מוגדש המספק 381 כ”ס וגרסת ה-AMG53 שהיא הבכירה והחזקה מבין גרסאות ה-CLE, ולה מנוע בהספק של 450 כ”ס טרם נכללות בהיצע המקומי אך צפויות להצטרף אליו בעתיד הקרוב.