קרוב לחמש וחצי שנה לאחר שהושק כאן לראשונה, ולאחר 18,500 מסירות שהפכו אותו לאחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים הנמכרים ביותר בארץ, משיקה כלמוביל היבואנית את הדור השני של יונדאי קונה, אשר צומח משמעותית בממדים, זוכה לתא נוסעים טכנולוגי יותר והבטחה לשדרוג הבטיחות. מנגד, המחיר מזנק בחדות ומגיע עד 190,000 שקל בגרסת ה-N-Line ההיברידית בעלת חבילת העיצוב הספורטיבית. יחד עם זאת, היבואן תולה תקוות רבות בדגם החדש ומעריך שזאת תהיה המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2024. לנוכח ההצהרה היומרנית משהו, ניתן להסיק שהיבואן סגר מראש עם חברות הליסינג אלפי הזמנות שיעזרו לו להגיע ליעד הנכסף.
הקונה החדשה פותחה על פלטפורמת ה-K3 של היצרן, ופותחה מראש כדי לאפשר שימושי בהנעה חשמלית לצד טכנולוגיות ההנעה מבוססות בעירה פנימית. העיצוב חדש, נאה ומיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, ומציג צמיחה משמעותית בממדים החיצוניים עם אורך של 4.35 מטרים (15+ס”מ), רוחב של 1.82 מטר (2+ס”מ), גובה של 1.57 מטר (2+ס״מ) ובסיס גלגלים של 266 ס”מ (6+ס”מ ורק 2 ס״מ פחות מיונדאי טוסון!) המסייעים לתא נוסעים מרווח משמעותית מהדגם היוצא ובמיוחד ליושבים מאחור, שנהנים לראשונה גם מפתחי מיזוג אחוריים. נפח תא המטען צומח משמעותית ועומד מעתה על עד 466 ליטר בגרסה ההיברידית נטולת הגלגל הרזרבי (במקום 374) וצומח עד 1,300 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
בתוך הקבינה מציע הדגם החדש סביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין בסגנון המזכיר את האיוניק 5 החשמלית, המהווה שדרוג ענק מול עיצוב תא הנוסעים של הדור היוצא שהיה לאחד מנקודות התורפה העיקריות של הדגם. לצד שדרוג איכות החומרים וההרכבה, לרשות הנהג עומדים לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 ומסך מולטימדיה “12.3 המתחברים ליחידה אחת וכוללים לראשונה ביונדאי את מערכת ההפעלה החדשה של היצרן הכוללת גם תמיכה מלאה בעברית. לשמחתנו דאגו ביונדאי לשמור על שלל מתגים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים ותפעול המולטימדיה. הדגם יוצע ב-6 רמות גימור לבחירה הן בגרסת הבנזין והן בגרסה ההיברידית, כאשר האבזור הסטנדרטי שודרג וכולל מעתה את לוח המחווונים הדיגיטלי ומערכת המולטימדיה החדשה, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי גלגלים קלים “16, תאורה קדמית ואחורית מסוג LED, קיפול מראות חשמלי ומערך מלא ש מערכות בטיחות אקטיביות.
לראשונה תוצע בארץ בדגם גם גרסת “N-Line” הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית, עם צביעה דו-גוונית למרכב, גג שמש, ספוילר אחורי מאסיבי, ליפ קדמי, חישוקי “18 קלים, פגושים ספורטיביים יותר למראה, יציאת מפלט כפולה, מושבים קדמיים ספורטיביים מרופדים עור משולב אלקנטרה, חימום מושבים קדמיים, הגה ספורטיבי ועוד.
היצע המנועים כולל את מנוע 1.6 ליטר טורבו המספק 198 כ”ס ו-27 קג”מ המאיץ ל-10, כלצידו תוצע גרסה היברידית המצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 139 כ”ס לצד צריכת דלק של 21.7 ק”מ לליטר בממוצע. שני המנועים הגיעו אחרי מקצה שיפורים קל מהקונה היוצאת. בנוסף, לראשונה תוצע בארץ גם גרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו 1.0 ליטר המפיק 120 כ”ס ו-20.4 קג”מ. כל המנועים יוצעו בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים. הגרסה החשמלית החדשה צפויה להגיע רק בחודשים הבאים לארץ.
מחיר יונדאי קונה החדשה יחל מ- 144,900 שקל לגרסת ה-1.0 ליטר, והחל מ-161,900 שקל לגרסאות ה-1.6 ליטר וההיברידית. מחיר גרסאות ה-N-Line נקבע על 187,900 שקל לגרסת הטורבו ו-189,900 שקל לגרסה ההיברידית. בשלב הראשון יגיעו לארץ רק כמה מאות מכוניות בודדות כאשר המשלוחים הגדולים של הרכב יגיעו רק בתחילת 2024 והיבואן מעריך ש-80% מהמכירות יתרכזו בדגמים ההיברידיים החסכוניים בדלק.