קוואסאקי נינג’ה 500 נוחת בישראל ונכנס הישר לקטגוריה עמוסה למדי. וכן, זו למעשה גרסה מוגדלת ומשופרת של ה-400 הקודם ואפשר להגיד כבר עכשיו, גם בוגרת יותר. גם קוואסאקי נינג’ה 500 נראה כמו חלק טבעי בהמשך לאחים הגדולים יותר שלו. אפשר לגמרי לזהות ניחוחות של ZX10R כאן. גם הגימור ותשומת הלב לפרטים נראים בוגרים למדי. הצביעה השחורה הסולידית בטוח מוסיפה למראה הרציני.
שינוי עיקרי מסתתר במנוע של קוואסאקי נינג’ה 500. מנוע ה-451 סמ”ק, מקבל את נפחו מהארכה של 6.8 מ”מ במהלך הבוכנות, מה שמסמן על מתן עדיפות למומנט. זה אמור לספק גמישות ושימושיות. אם לדייק, המנוע המוגדל מייצר את הספקו הזהה כמעט (45 כ”ס) ב-1,000 סל”ד מוקדם יותר (9,000 סל”ד) ומייצר יותר מומנט (4.7 קג”מ) ב-2,000 סל”ד מוקדם יותר בהשוואה (6,000 סל”ד מול 8,000 סל”ד). מעבר לזה, אם אנו עוסקים כבר בהשוואה, עם משקל של 171 ה-500 כבד יותר בשלושה ק”ג מה-400 הקודם. שאר הממדים זהים כמעט לחלוטין.
עוד אפשר לציין כאן זה את הקישוריות לסמארטפון, לוח מחוונים דיגיטלי (TFT בגרסת ה-SE), תאורת LED, מפתח חכם ועוד. על החישוקים באותן מידות מוכרות נמצאים דאנלופ GPR300 איכותיים ומערכת הבלימה עדיין מעדיפה דיסק יחיד מלפנים (משקל וכו’) בקוטר 310 מ”מ מלפנים. אפשר לצאת לדרך.
הנפת רגל קלילה והתיישבות על המושב מגלה תנוחת רכיבה נוחה למדי, עם נטייה ספורטיבית קלה. המושב לא גבוה, הרגליות לא דורשות כיפוף מוגזם של הברכיים ויש רכינה קטנה כלפיי הקליפ-אונים הגבוהים יחסית. הכיוון כאן ברור, שימוש יום-יומי עם קריצה ספורטיבית ברורה. הכל נראה טוב, מחובר כראוי ולוח השעונים מכיל הרבה מידע. המפתח החכם יכול להישאר בכיס וזהו בהחלט מרכיב נוחות משמעותי, שאני רגיל לראות בכלים גדולים ויקרים יותר. הנעה, ראשון קצר מדויק וקל, ידית מצמד קלילה וקדימה.
את השינויים במנוע אפשר להרגיש מיד בתחילת הנסיעה. הוא פשוט גמיש יותר ומרגיש חזק יותר בסל”ד נמוך ובינוני. עושה רושם שתאוצות הביניים חזקות יותר, עד כמה שאופנוע A1 יכול להרגיש חזק כן? אין צורך למשוך אותו לסל”ד גבוה או לבחוש בתיבת ההילוכים. ברור לחלוטין אזור הנוחות שלו, עם מידריינג’ יעיל מאוד. תיבת ההילוכים גם היא קלה מאוד לתפעול. התחושה עגולה ונעימה בסה”כ. משיכת כל הילוך עד קצה טווח הסל”ד תביא את הנינג’ה הזה אל קצת מעבר ל-180 קמ”ש על השעון. זה דורש סבלנות, כביש ארוך וגם התכנסות תחת המשקף – כך שמעתי בכל אופן.
ככל שעוברים הק”מ מתגלה כאן המאפיין החשוב ביותר לאופנוע מתחילים כזה. הוא קל מאוד לתפעול, צפוי לחלוטין, מרגיש קל וזריז. לגמרי משהו שרוכב יכול לעלות עליו והתחיל לחקור את העולם הדו-גלגלי. גם השימוש בעיר לצורך העניין, לא דורש הסתגלות. הממדים קטנים, האופנוע מרגיש קל, זווית הצידוד בתנועה עמוסה מצוינת. הבלם הקדמי מציע מספיק עוצמה ורגש מחד מבלי שיאיים על רוכבים מתחיל מאידך. באותו אופן הוא ממשיך להתנהג ולהרגיש כשיוצאים מהעיר.
בכל הקשור למנוע, באמצע טווח הסל”ד מתקבלת מהירות שיוט שמתאימה למה שמתרחש על הכבישים המהירים בישראל. מיגון הרוח ירגיש קצת נמוך למי שרוכב זקוף. משקף ספורטיבי כזה דורש השענות לפנים על מיכל הדלק. לא משהו פשוט בממדים שלי, אבל עדיין אפשרי. המתלים שהרגישו קשיחים במידה ראויה בעיר, מרגישים קצת רכים יותר כשהעומס עולה בכביש מפותל. ועדיין קל מאוד להטות את האופנוע הזה מצד לצד, התחושה בטוחה ונינוחה. גם כשדוחפים קצת מעבר למגבלות האופייניות לרוכב A2, התחושה הזו נשמרת.
ובכלל, מרגיש שהנינג’ה רוצה לפתוח אופקים. לא להיות רק אופנוע A2 ספורטיבי ייעודי. קוואסאקי נינג’ה 500 מבקש להציע חבילה עגולה יותר, שימושית ונעימה יחסית לשימוש יום-יומי. כך שהנינג’ה קטן החדש מהווה שדרוג משמעותי עבור החברה בקטגוריה הזו. העיצוב, המנוע המוגדל, אפשרויות האבזור, נותנות לרוכבים צעירים אפשרות לטעום קצת מעולם אופנועי הספורט ולהשאיר להם טעם של עוד.
קוואסאקי נינג’ה 500 – תעודת זהות
מנוע: 451 ס”מ, טווין- מקבילי, הספק: 45 כ”ס ב-9,000 סל”ד, מומנט: 4.7 קג”מ ב-6,000 סל”ד, תמסורת: שישה הילוכים, בסיס גלגלים: 137.5 מ”מ, משקל: 171 ק”ג, מיכל דלק: 14 ל’ מחיר: