אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קאן אם רייקר וספיידר (השקה המקומית): זן חדש
ראשי » מבחני דרכים » קאן אם רייקר וספיידר (השקה המקומית): זן חדש
קאן אם ספיידר

קאן אם רייקר וספיידר (השקה המקומית): זן חדש

עם שלושה גלגלים וכידון הכלים התלת גלגליים המסקרנים, והכל כך שונים, של קאן-אם הגיעו לישראל. איך זה מרגיש ולמי זה מתאים? יש רק דרך אחת לגלות

אריאל אלסיבוני 01/06/2025 צלם: רונן טופלברג

כלי רכב עם שלושה גלגלים הם לא המצאה חדשה. מהונדה ג’יירו הקטנטן דרך הטרקטורונים הראשונים וכלה במכוניות של חברת רילאנט הבריטית. אם אפשר לקרוא להן כך. בארץ התופעה הזו נפוצה פחות, הייתה בכל אופן. לאחר שנים בהן לא היה ברור איך להתמודד עם האופנועים התלת-גלגליים במשרד התחבורה, הם קיבלו סוף סוף אישור ותקינה ישראלית, כשהדרישה היא לרישיון נהיגה על אופנוע. עם הסרת המחסום הבירוקרטי, חברת ‘עופר אבניר’ מיהרה להביא לארץ את הדגמים העדכניים של קאן אם. בניגוד לדוגמאות שצוינו מעלה, לחברה הקנדית יש רזומה אורך על שלושה גלגלים. את היכולת של אלו היא משייפת ומקדמת ללא הרף.

לקאן אם ישנן כיום שלוש סדרות עיקריות של אופנועים תלת-גלגליים, והסדרות הפופולאריות ספיידר ורייקר (Ryker) זמינות כעת בישראל. קאן אם ספיידר הוא הדגם הבכיר והוותיק ביותר של החברה בתחום. מדובר בתלת-גלגל גדול, המציע שילוב של אופי ספורטיבי ויכולת לתיור זוגי ברכיבות ארוכות. הספיידר מצויד במנוע רוטקס תלת-צילינדרי בנפח 1,330 סמ”ק המפיק 115 כ”ס, תיבת הילוכים חצי-אוטומטית עם שישה יחסי העברה  והינע סופי באמצעות רצועה. הוא מצויד בבולמי זעזועים מתכווננים של זאקס מלפנים ומאחור, חישוקי 15 אינץ’ ומערכות בטיחות מתקדמות כמו ABS  ובקרת משיכה.

ישנן מספר רמות אבזור לבחירה, כאשר בדגם הבסיסי תמצאו תאורת לד בחזית ומערכת מולטימדיה מקורית. ברמות האבזור הגבוהות יותר קיימים תוספות כמו מיגון רוח מתכוונן, מזוודות צד עם נפח כולל של עד 177 ליטר, מערכת שמע, חימום לידיות ולמושבים ועוד. המחיר בישראל מתחיל ב-200 אלף שקלים ויכול להגיע עד 300 אלף שקלים לגרסה המאובזרת ביותר.




עולה לשלוש
בעוד הספיידר מוכר וותיק יחסית, הכלי שמגיע לצידו מסקרן אפילו יותר. זהו הקאן אם רייקר, כלי בעל אופי ספורטיבי יותר ומידות קטנות יותר מהספיידר, עם משקל נמוך משמעותית (החל מ-290 ק”ג). הרייקר מצויד במנוע תלת-צילינדרי בנפח 900 סמ”ק המפיק 82 כ”ס, תיבת הילוכים רציפה והינע סופי באמצעות גל הינע יש כאן בין השאר חישוקי 16 אינץ’ מלפנים ו-15 אינץ’ מאחור, ומערכות ABS ובקרת משיכה כסטנדרט. מחירו של קאן אם רייקר בישראל מתחיל ב-110 אלף שקלים לגרסה הבסיסית, ומעליה ישנן שתי רמות אבזור נוספות עם מתלים מתכווננים של קאייבה. הגרסה הבכירה, המכונה “ראלי”, במחיר של 140 אלף שקלים, כוללת גם מערכת פליטה של אקרפוביק, חישוקי אלומיניום מחוזקים ועוד תופינים.

אירוע ההשקה המקומי כלל את כל גרסאות הספיידר והרייקר האמורות. אם לגעת רגע בשורה התחתונה אפשר לאשר מספר דברים שרלוונטים לכל אחד מהכלים האלו. קודם כל הם נראים טוב מאוד, שונים מאוד בנוף אבל לא רק. גם בבחינה קרובה הם בנויים היטב, מגומרים עם הרבה מחשבה ומציעים הרבה אבזור ואפשרויות או תוספות שונות. הם גם מהירים מאוד ומרגישים חזקים בכל סיטואציה. ואם לדעת במה שמעניין יותר – הם מרגישים בטוחים מאוד על הכביש. וזה עניין לא פעוט. אנחנו מדברים על כלי רכב כבדים, שאינם נוטים לתוך הפנייה כמו אופנוע, שצריכים להתמודד עם כוח צד לא מבוטלים.


 

לכאורה זהו שילוב שאמור לייצר התנהגות כביש מעוררת חשש, שלא לומר מסוכנת ומעייפת. גם הספיידר וגם הרייקר, מגיעים עם מערכת בקרת יציבות ששומרת על הרוכב מהשטויות שהוא עלול לבצע. כניסה מהירה מדי לפניה  ואפילו הרמת גלגל פנימי קדמי, ובקרת המשיכה מטפלת בכוח המנוע, בקרת היציבות דואגת למשוך לכיוון הנכון וזהו. אולי תרגיש מעט תת היגוי, אולי נגיעת היגוי יתר במהירות נמוכה.  זה הכל. כוון ושכח. העובדה שאין כאן מנופים או ידיות לתפעל הופכת את הרכיבה לפשוטה מאוד עבור כל אחד. ידית גז, בלם ברגל וזהו. סע לשלום.

את רוב זמן הרכיבה העברתי על הרייקר, שלטעמי הוא המעניין יותר מכמה סיבות. דגמי הספיידר מרשימים מאוד, מתוחכמים להפליא ובעלי נוכחות אדירה. הם חזקים יותר, מרווחים יותר ומתאימים לרכיבות ארוכות. ארוכות מאוד אפילו. דגמי התיור של הספיידר מגיעים עד 300,000 שקלים וזה לא זול, אבל מציעים חווית-תיור שאי אפשר למצוא במקום אחר. כל זה בשילוב מהירות והמון אבזור שתורם לחוויה הזו. למרות זאת, מצאתי את עצמי נהנה הרבה יותר על גבו של הרייקר. דגם הראלי עם מצבי הרכיבה השונים שלו מרגיש קל יותר, זריז ומראה ש-82 כ”ס הם יותר ממספקים כאן. גם כאן צריך להשקיע לא מעט כוח בכידון בכדי להפנות מהר וחזק. מצד שני, גם כאן אפשר לרכוב המהירות שפויה ולהנות מהדרך. כל זה במחיר נגיש הרבה יותר של 109,000 שקלים לגרסת הכניסה.




הדרך השלישית
צריך לזכור שקאן אם הספיידר והרייקר לא יהיו ברוב המקרים כלי הרכב הראשון בבית. זה סוג חדש של פנאי, כזה שעומד בחנייה לצד המכונית המשפחתית, ואולי האופנוע. זה לא יהיה אופנוע להגיע איתו בשעות העומס למשרד העירוני, זה לגמרי מה שצריך בשביל להעביר שעות פנויות עם סט תחושות שונה מאוד מהמוכר. וכן, חלק מהסיפור כאן הוא להיראות וזה לא הז’אנר שמתאים לנחבאים אל הכלים. היכולת ההנדסית וההתקדמות בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, הופכים את הרכיבה על אלו לקלה ובטוחה מאוד. מנגישות למעשה את עולם שלושת הגלגלים של קאן אם, לכל אחד.

קאן אם רייקר – תעודת זהות
מנוע: 900 סמ”ק, 3 צילנדרים. קירור מים, הספק: 82 כ”ס ב-8,000 סל”ד, מומנט: 8.1 קג”מ ב-6,500 סל”ד, תמסורת: אוטומטית רציפה, גל הינע  בסיס גלגלים: 171 ק”ג, משקל: 280 ק”ג, מיכל דלק: 20 ליטר, גובה מושב: 59.9 ס”מ, מחיר: 110 אלף שקלים

Can Am spyder_raycer event 16Can Am spyder_raycer event 16Preview
Can Am spyder_raycer event 01Can Am spyder_raycer event 01Preview
Can Am spyder_raycer event 02Can Am spyder_raycer event 02Preview
Can Am spyder_raycer event 03Can Am spyder_raycer event 03Preview
Can Am spyder_raycer event 04Can Am spyder_raycer event 04Preview
Can Am spyder_raycer event 05Can Am spyder_raycer event 05Preview
Can Am spyder_raycer event 06Can Am spyder_raycer event 06Preview
Can Am spyder_raycer event 07Can Am spyder_raycer event 07Preview
קאן אם ספיידרקאן אם ספיידרPreview
Can Am spyder_raycer event 09Can Am spyder_raycer event 09Preview
Can Am spyder_raycer event 10Can Am spyder_raycer event 10Preview
Can Am spyder_raycer event 11Can Am spyder_raycer event 11Preview
Can Am spyder_raycer event 12Can Am spyder_raycer event 12Preview
Can Am spyder_raycer event 13Can Am spyder_raycer event 13Preview
Can Am spyder_raycer event 14Can Am spyder_raycer event 14Preview
Can Am spyder_raycer event 15Can Am spyder_raycer event 15Preview
Can Am spyder_raycer event 17Can Am spyder_raycer event 17Preview
Can Am spyder_raycer event 18Can Am spyder_raycer event 18Preview

CAN AM אופנוע תלת אופנוע תלת גלגלי קאן אם קאן אם ספיידר קאן אם רייקר תלת גלגל
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד