1. מימדים: אין דבר אחד נקודתי חשוב כשמדברים על קאן-אם מאבריק X3 יש מכלול שלם. המימדים הם בהחלט חלק מהסיפור, זו הפעם הראשונה שאני מתסכל פנים אל פנים בכלי שטח ולא אומר לעצמי: “אבל הוא נראה צר וגבוה מדי…”. אז לא, ה-X3 נראה יותר כמו באחה באגי מוקטן מאשר טרקטור על סטרואידים. הוא רחב, נמוך וארוך (בייחוד בגרסת ה-XRS) – מבטיח כבר בעמידה את אותה יציבות צידית שעושה רושם שנעדרה מכלים כאלו עד היום.
2. מיתלים: תראו איזה קטע יש דברים יותר חשובים ממנוע אה… בכל הגרסאות של קאן-אם מאבריק X3 יש מתלים אורכי מהלך מתכווננים של פוקס. הדגם הבכיר (XRS כשיש גם XDS ואת גרסת ה-R שהיא גרסת הכניסה) מצויד במיתלים אדירים, לא פחות, שמציעים מהלך של 56 ס”מ מלפנים ו-61 ס”מ מאחור. עידו כהן שנכח בהשקה ויודע דבר או שניים על תכנון רכבי שטח פסק שנקודות העיגון של הבולמים, בגובה כתפי הנהג ומעלה – יגרמו לנהג להרגיש שהוא חלק אחד מהכלי. לי לא נותר אלא להסכים.

3. מנוע: טוב יש גם מנוע. טריפל מוגש בנפח 900 סמ”ק שמפיק 154 כ”ס. הנתון הזה כשלעצמו לא אומר הרבה אז קאן-אם טוענים שהוא מאיץ ל-60 מייל בשעה בפחות מחמש שניות. זה נתון שלקוח מעולם מכוניות הכביש המהירות והיקרות ותאר טוב מאוד איך הדבר הזה אמור לזוז לפנים.

4. כסף: זה לא מוצר צריכה בסיסי אז בטח שהוא לא זול. ועדיין גרסת הכניסה (ה-R שנמכרת כאן במחיר של 173,000 שקלים) יקרה במעט מההיצע בשוק הסופר-ספורטיבי מוגדש הטורבו של כלי השטח האלו. גרסת ה-XRS הבכירה עולה כאן 200,000 שקלים. בתקופת ההשקה יוצעו כל הכלים עם הנחה של 7,000 שקלים ועם חבילת אבזור מקיפה (ומקורית של קאן-אם) בשווי 25,000 שקלים.

5. המון פרטים: כמו שכבר סיפרנו לכם בעבר יש כאן לא מעט פרטים. מרווח הגחון מכובד למרות שתנוחת הישיבה נמוכה יותר, הכיסא מתכוון באופן מלא, תא הנוסעים מרווח מאוד, קאן-אם טוענת שהשלדה קלה וחזקה יותר מכל מה שיש למתחרים להציע וה-X3 באמת נראה, אפילו בעמידה – כמו משהו ששובר את כל החוקים בקטגוריה. אבל אחרי חודשים שאנחנו לוטשים בו עיניים אנחנו רוצים להפסיק לדבר עליו, אנחנו רוצים לתת עליו גז – ואת זה נעשה בקרוב. צפו לעידכונים.