אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קאדילאק נכנסת לראשונה לפורמולה 1
ראשי » חדשות » קאדילאק נכנסת לראשונה לפורמולה 1
קאדילאק

קאדילאק נכנסת לראשונה לפורמולה 1

קאדיאלק ממשיכה לחזק את התדמית הספורטיבית שלה ואחרי החזרה ללה-מאן מודיעה כי תיכנס לראשונה לפורמולה 1 החל מ-2026

אופיר דואק 26/11/2024 צלם: יצרן

אליפות הפורמולה 1 היא באופן מסורתי זירת קרב בין יצרניות הרכב האירופאיות והיפניות. יצרניות הרכב האמריקאיות נעדרו מאליפות הפורמולה 1 באופן עקבי ומופגן ומעדיפות להתמקד במרוצי האינדי, אם כי לאורך השנים פורד שימשה כספקית מנועים והיו גם כמה וכמה קבוצות בבעלות אמריקאית. אלא שהמציאות משתנה, והענקיות האמריקאיות מסמנות את הפורמולה1 כמטרה.

לפני כשנתיים, ואחרי היעדרות של 20 שנה, הודיעה פורד כי תחזור לפורמולה 1 בשנת 2026 כספקית מנועים עבור קבוצת רדבול. הצעד של פורד זוכה כעת למענה מצד ג’נרל מוטורס שהודיעה כי החל משנת 2026 תריץ קבוצת פורמלה 1 משלה תחת מותג קאדילאק. מדובר בקבוצה חדשה ראשונה הנכנסת לפורמולה 1 מזה עשר שנים. אם זאת לא יהיה מדובר  בקבוצה האמריקאית היחידה על הגריד, כאשר קבוצת Haas גם היא נמצאת בבעלות אמריקאית.

על פי ההודעה שפרסמה חטיבת המרוצים של קאדילאק החברה החלה כבר בשנה שעברה בגיוס צוות לבניית קבוצת הפורמולה 1 שלה. כלומר לפחות על פי ההודעה מדובר בקבוצה חדשה לחלוטין שלא תיבנה על בסיס שלד של קבוצה אחרת כפי שקרה לא פעם בעבר כאשר יצרניות חדשנות נכנסו לאליפות. בין היתר יהיה מעורב בפרויקט גם אלוף הפורמולה 1 האמריקאי האחרון מריו אנדרטי שאמנם זכה באליפות לפני עידן ועידנים, אך עדין יכול לתרום מנסיונו הרב.


מההודעה עולה כי הצוות של קאדיאלק עובד כבר למעלה משנה על פיתוח שלדה, אווירודינמיקה, תוכנה ומכלולים היקפיים. אם זאת לא נמסרו פרטים לגבי יחידת ההנעה, האם היא תיוצר על ידי ג’נרל מוטורס או האם הקבוצה תסתמך על ספיקת מנועים חיצונית. כרגע עם ההודעה פורסם גם איור של המכונית אך הוא לא מרמז בהרבה על התוצר הסופי למעט, אולי, צבעי הקבוצה בכחול-אדום-לבן של הדגל האמריקאי.

הכניסה של קאדילק לפורמולה 1 היא המשך ישיר לאסטרטגיה של ג’נרל מוטורס לחזק תדמיתית את המותג ואת חטיבת V הספורטיבית. בשנה שעברה חזרה קאדילאק להתחרות במרוצי הסיבולת והלה-מאנס לראשונה מזה 23 שנים עם ה-V-Series.R שפותחה בשיתוף סדנת דאלארה.

F1 מריו אנדרטי פורמולה 1 קאדילאק קאדילאק F1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד