אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קאדילאק ליריק (מבחן דרכים): בחזרה לחזית
ראשי » מבחני דרכים » קאדילאק ליריק (מבחן דרכים): בחזרה לחזית
קאדילאק ליריק

קאדילאק ליריק (מבחן דרכים): בחזרה לחזית

קאדילאק מנסה להמציא את עצמה מחדש בעידן החשמלי עם הליריק שהיא נושאת הבשורה שאמורה להיות שונה מכל קאדילאק אחרת, אבל גם דומה

אופיר דואק 27/05/2025 צלם: אופיר דואק

אם מחפשים דוגמא למותג חזק שלא שביצועיו במציאות לא בהכרח תואמים את התדמית, קאדילק היא אולי הדוגמא הטובה ביותר. תור הזהב של קאדילאק היה אי שם בשנות ה-50′ וסוף שנות ה-60′ של המאה הקודמת כמכונית יוקרה ראוותנית וחדשנית. מאז מנסה קאדילאק בעיקר לרדוף אחרי ההיסטוריה שלה. עדין, זה לא מפריע לה להיתפס בסמל מעמד יוקרתי, למרות שהגרמניות מזמן עקפו אותה בסיבוב.

בתחילת שנות ה-2000 ניסתה קאדילאק להמציא את עצמה מחדש. לא עוד ספינות כביש לפנסיונרים או גנגסטרים איטלקיים, אלא מתחרה לגיטימית לטריו הגרמני. הדרך לשם הייתה החזרה לפלטפורמות הנעה אחורית מודרניות, עיצוב זוויתי בהשראת מפציץ החמקן והקמת חטיבה ספורטיבית לצד השתתפות במרוצי סיבולת. קאדילאק עשתה קפיצה ענקית קדימה, והוציאה כמה דגמי V פראיים ומלהיבים, אך עדין לא הצליחה לבסס נוכחות משמעותית בשוק האירופאי האנין. זהו תהליך שלוקח זמן. תשאלו את לקסוס ואפילו את אאודי.

העידן החשמלי סיפק הזדמנות שניה ואף טובה יותר כשכל היצרניות מתחילות כמעט מדף חלק. בקאדילאק מיהרו לקפוץ על ההזדמנות ומתחילת העשור הם מציגים ברצף דגמים חשמליים חדשים בטכנולוגיה עדכנית. אמנם הקהל האמריקאי לא ממש מתלהב עדין מהבשורה החשמלית, אבל זה אפשר למותג היוקרה האמריקאי לצמצם פערים ולהציע אלטרנטיבה ליוקרה האירופאית. ליריק שלפניכם הוא הדגם הראשון בעידן החשמלי של קאדילאק, ולא תתפלאו שהוא גם הדגם החשמלי הראשון שלה בישראל, כשאליו הצטרפו לאחרונה עוד שלושה דגמים מהמשפחה (אופטיק, ויסטיק ואסקליד IQ).


עידן החשמל מאפשר ליצרניות הרכב השתחרר מהמוסכמות המקובלות. אפשר להבין את זה כשמסתכלים על קאדילאק ליריק. הוא פשוט לא נראה כמו שום קאדילאק שהכרתם. אמנם יש לו אלמנטים מוכרים כמו יחידות תאורת הלד האנכיות והצרות או השבכה (המדומה) בצורת המגן וקווי גוף זוויתיים, בעיקר כי הצללית כל כך שונה.

קאדילאק ליריק הוא אמנם קרוסאובר, אבל הטיפול בשילוב של קו הגג עם הדלת האחורית, חלון הצד השלישי הקטן ויחידת התאורה הנמתחת לאורך הדופן מסווים את ממד הגובה (162 ס”מ) ויותצרים מעין מראה קופה, כשגם מרווח הגחון לא גבוה בהרבה ממכונית רגילה. החזית לעומת זאת אגרסיבית ונוכחת, למרות שהיינו מוותרים על מופע התאורה המצועצע בשבכה, ומצליחה להיות מזוהה. גם גימורי הכרום החיצונים לא מוגזמים מידי ואפילו חישוקי ה-21 אינץ’ נראים גדולים, אבל במפתיע הגיוניים לעין.

זה מסתדר כי בסופו של דבר קאדילאק ליריק הוא רכב גדול. עם אורך של חמישה מטרים מפגוש לפגוש הוא אמנם קומפקטי ביחס לספינות הקלאסיות של המותג. אלא שעם בסיס גלגלים של 309 ס”מ ורוחב של כמעט 2 מטרים מדובר במכונית גדולה עם חלל פנים ענק, וכיוון שבקאדילאק לא התאמצו לנסות ולדחוף שורת מושבים שלישית מאחור (בשביל זה יש את האחות הגדולה ויסטיק), התוצאה היא מושב אחורי עם מרחב מחיה שעושה צחוק מדגמי לימוזין כמו פליטווד ודה-וויל.

בכלל, תא הנוסעים של הליריק הוא מקום נעים מאד לשהות בו, קודם כל עבור הנהג. בקאדילאק ניסו לשלב ישן עם חדש, וזה עובד לא רע בכלל. מצד אחד ישנה פריסת מסכים רוחבית בגודל של 27 אינץ’, שלמרבה האירוניה כבר נחשבת קטנה בימנו. ממשק התפעול של התפריטים בממשק המולטימדיה מבוססת על מגע, אך ניתן גם לנווט בין התפריטים באמצעות חוגה ומתגי קיצור בקונסולה שבין המושבים ותודה לאנשי קאדילאק שהוסיפו גם “פסנתר” מתגים מתכתי לתפעול בקרת האקלים. גם מנופי האלומיניום לכיוון פתחי המיזוג הם בחירה נכונה וגם קריצה עיצובית לדגמי העבר. מסך שלישי משמאל ללוח המחוונים שם ניתן לתפעל את מצב האורות ומחשב הדרך באמצעות מגע. פשרה שמאפשרת מראה נקי ועדין בהירה לנהג. איכות החומרים טובה ברובה. שילוב של עור ואלומיניום בצבעים בהירים ונעימים לעין, רק שבמפתיע איכות ההרכבה לא הייתה הדוקה לחלוטין. בעיקר בקונסולה המרכזית (עם גימור עץ שנראה ומרגיש קצת זול) או בחיפוי מתחת למגירה השימושית במרכז לוח המכשירים. ועדין התחושה הרבה יותר יוקרתית מכל מיני מכוניות יוקרה אנונימיות מהעידן החדש.

אלא שעם כל הכבוד לאריזה, המעבר להנעה חשמלית הוא הזדמנות לצמצם פערים בכל מה שקשור ליכולות של המכונית בנסיעה. מבחינת ביצועים אין הפתעות. שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ו-יותר מ-500 כ”ס שמזיזים בלי בעיה את התפלצת ששוקלת יותר מ-2.5 טון. הורדת הכוח החלקה, התאוצות מרשימות ומי שצריך יותר מ-5.3 שניות ל-100 קמ”ש במכונית שכזו נמצא במקום הלא נכון. התלונה היחידה, והמשמעותית, היא שלליריק סוללה ענקית בקיבולת של 102 קוט”ש, אך צריכת אנרגיה היא קרובה ל-25 קילוואט ל-100 קילומטר. המשמעות היא טווח נסיעה של כ-430 ק”מ למרות נסיעה לא אגרסיבית ושימוש ברגנרציה גבוהה. הרבה פחות מהמצופה מה שיגרום לכם לשקול אותה שנית כבת לוויה במסע מחוף לחוף.

מצד שני, זו המכונית שהייתם בוחרים בה בקלות כדי לברוח מחוף לחוף. זו מכונית גדולה וכבדה, אבל מהנדסי קאדילאק הצליחו לרקוח מתכון שבו המתלים מספקים יכולת שיכוך מרשימה ברוב הכבישים, למרות חתך 45 בצמיגי הענק. יחד עם בידוד הרעשים המרשים מתקבלת מכונית נינוחה ונעימה מאד לשיוט מהיר, כשרק בכביש גלי במהירויות גבוהות מורגש מחסור קל בריסון הציר האורך. אבל אז נזכרים שאת האיזון המוצלח הזה השיגו בקאדילאק בלי עזרת מתלי אוויר או מתלים אדפטיביים. מה שלא פחות מפתיע הוא שלמרות רמת הנוחות הגבוהה, הליריק לא מתפזר בפניות. ההיגוי בעל משקל טוב ומדוייק למדי, האחיזה גבוהה גם הודות לצמיגים מוגזמים והתוצאה היא מכונית שנכונה לפנות, גם אם היא לא מתקשרת או מרגישה נמרצת במיוחד. היא פשוט מרגישה שלמה. זה משהו שלא תדיר לפגוש בקרוסאוברים גדולים וכבדים, בטח כאלו שמגיעים מאמריקה.

קאדילאק ליריק

אז נשאלת השאלה האם קאדילאק ליריק פותח עידן חדש עבור קאדילאק כפי שמקווים אנשי החברה. בפני עצמה, קאדילאק ליריק היא מכונית יוקרה מוצלחת, עם רמת ביצוע מפתיעה לטובה, ביצועים מרשימים, תא נוסעים שהולם מותג יוקרה ומעל לכל נוכחות מתבקשת עבור מי שמוכן לבצע העברה בנקאית של כמעט 700 אלף שקלים. מצד שני, ברמת מחיר שכזו , נדרש טווח נסיעה שהוא מעבר לממוצע וגם מספר פספוסים באיכות הגימור לא הולמים את המעמד.

אלא שמוצלחת ככל שתהיה, במציאות הנוכחית קאדילאק צריכה להיאבק לא רק מול המותגים הגרמנים, אלא גם מול מותגי יוקרה סיניים יומרניים (לא בארה”ב). זו לא המכונית שאיתה ניתן להשוויץ ביחס תמורה לכסף הכי גבוה, כי היא פשוט יקרה מיקידי.אבל מי שיכול ומוכן לשלם את תוספת היוקר יקבל מכונית יוקרה חשמלית ששמה את קאדילאק בחזית בלי רגשי נחיתות. וזה מקום שהאמריקאים לא היו בו המון זמן.

קאדילאק ליריק – תעודת זהות
מנוע: שני מנועים חשמליים, קדמי + אחורי, הספק משולב: 515 כ”ס, מומנט מושלב: 62.2 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 309 ס”מ, משקל: 2,648 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.3 שניות, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 23.6 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 683 אלף שקלים

Cadillac Lyriq 2025 09Cadillac Lyriq 2025 09Preview
Cadillac Lyriq 2025 18Cadillac Lyriq 2025 18Preview
Cadillac Lyriq 2025 20Cadillac Lyriq 2025 20Preview
Cadillac Lyriq 2025 22Cadillac Lyriq 2025 22Preview
Cadillac Lyriq 2025 14Cadillac Lyriq 2025 14Preview
Cadillac Lyriq 2025 15Cadillac Lyriq 2025 15Preview
Cadillac Lyriq 2025 21Cadillac Lyriq 2025 21Preview
Cadillac Lyriq 2025 16Cadillac Lyriq 2025 16Preview
Cadillac Lyriq 2025 23Cadillac Lyriq 2025 23Preview
Cadillac Lyriq 2025 19Cadillac Lyriq 2025 19Preview
Cadillac Lyriq 2025 17Cadillac Lyriq 2025 17Preview
Cadillac Lyriq 2025 05Cadillac Lyriq 2025 05Preview
Cadillac Lyriq 2025 06Cadillac Lyriq 2025 06Preview
Cadillac Lyriq 2025 08Cadillac Lyriq 2025 08Preview
Cadillac Lyriq 2025 07Cadillac Lyriq 2025 07Preview
Cadillac Lyriq 2025 13Cadillac Lyriq 2025 13Preview
Cadillac Lyriq 2025 25Cadillac Lyriq 2025 25Preview
Cadillac Lyriq 2025 24Cadillac Lyriq 2025 24Preview
Cadillac Lyriq 2025 02Cadillac Lyriq 2025 02Preview
קאדילאק ליריקקאדילאק ליריקPreview
Cadillac Lyriq 2025 04Cadillac Lyriq 2025 04Preview
קאדילאק ליריקקאדילאק ליריקPreview
Cadillac Lyriq 2025 11Cadillac Lyriq 2025 11Preview
Cadillac Lyriq 2025 12Cadillac Lyriq 2025 12Preview
Cadillac Lyriq 2025 26Cadillac Lyriq 2025 26Preview

ליריק ליריק EV קאדילאק קאדילאק חשמלית קאדילאק ליריק קאדילאק ליריק EV
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד