סדרת הביצועים של קאדילאק, המסומלת כידוע באות V, הושקה בשנת 2004 עם ה-CTS-V, מכונית ספורט סדאן שהוצגה במסלול הנורבורגרינג המפורסם שבגרמניה ונועדה להתחרות ראש בראש בב.מ.וו M5, מרצדס E55 AMG ואאודי RS6. קאדילאק CTS-V הייתה הסנונית הראשונה ל-13 דגמי סדאן, קופה, רודסטר ואפילו פנאי-שטח שהגיעו בעקבותיה במהלך הדורות. חלקם זכו להצלחה, וחלקם פחות, אבל הם בהחלט תרמו לשינוי התדמית של קאדילאק ממכונית לפנסיונרים למותג יוקרה שמהווה אלטרנטיבה להגמוניה הגרמנית.
כיום סדרת ה-V של קאדילק כוללת כיום את ה-CT4-V, את ה-CT5-V המוצעות בגרסאות V “רגילות” ובגרסאות בלאקוויגנ קיצוניות עוד יותר, כשלצידן עומד אסקלייד V, שמותקן בו מנוע המפיק 682 כ”ס, מה שהופך אותו לדגם החזק ביותר אי פעם של קאדילאק.
לדברי רורי הארווי, סגן הנשיא של קאדילק, במהלך השנה הקרובה תערוך החברה החודשים מספר אירועים על מנת לציין את חגיגות ה-20 שנה לסדרה V. את הדור החמישי של סדרה V מייצגת מכונית המרוץ החדשה והחשמלית, ה-V-Series.R, שתתחרה במספר מרוצים במהלך השנה. בנוסף, קאדילק מתכננת לחזור למרוצי ה-24 השעות של לה מאן בחודש יוני 2023, אחרי יותר מ-20 שנה שלא לקחה בו חלק. החגיגות צפויות להסתיים במסלול המרוצים סברינג בחודש מרץ 2024, בדיוק 20 שנה אחרי שהקאדילק CTS-V ניצחה שם לראשונה.
האם הדור הבא של סדרה V יהיה היברידי או חשמלי? קאדילק לא מסרה פרטים בנושא, אבל אנחנו ממליצים להמשיך ליהנות כל עוד אפשר. במידה ולא הכרתם, ריכזנו עבורכם את הדגמים השונים שזכו לקחת חלק בסדרת V הנחשקת של המותג במהלך ה-20 שנה האחרונות:
הדור הראשון 2004 – 2008
CTS-V – הגרסה הספורטיבית הראשונה על בסיס מכונית הסאלון המודרנית של קאדילאק שחזרה להנעה אחורית. בתחילה צוידה במנוע LS6 V8 בנפח 5.7 ליטר שסיפק 400 כ”ס ושודך לתיבת הילוכים ידנית. לאחר מכן קיבלה מנוע LS2 בנפח שצמח ל-6 ליטר. קצת יותר מ-10,000 יחידות יוצרו מהדור הזה.
STS-V – הסדאן הגדולה בהיצע של קאדילאק קיבלה גם היא טיפול ספורטיבי, אך הסתפקה במנוע V8 צנוע יותר בנפח 4.4 ליטר, אך הודות למגדש על הפיק 470 כ”ס וצוידה בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. כ-2,500 יחידות בלבד יוצרו מהגרסה הזו.
XLR-V – מכונית הרודסטר של קאדילאק לא זכתה להצלחה גדולה, וגם גרסת ה-V לא הצליחה לגרום לה להיות אלטרנטיבה למרצדס SL. יחידת הנעה דומה לזו של ה-STS-V, אך עם 443 כ”ס העניקה ביצועים מרשימים גם במונחים של ימנו עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות.
![](http://www.over-drive.co.il/wp-content/uploads/2023/03/cadillac-v-series-gen2-family-1024x607.jpg)
הדור השני – 2009 – 2015
הדור השני של סדרה V כלל רק את ה-CTS בדור השני של המכונית, אך הוצע בגרסאות סדאן, סטיישן וקופה. מנוע 6.2 ליטר עם מגדש על בעל 550 כ”ס שהגיע מקורבט ZO6 היה אחראי על הביצועים המרשימים כמו גם על סאונד ממכר.
הדור השלישי – 2016 – 2018
CTS-V – הפעם רק בגרסת סדאן ועדין עם מנוע 6.2 ליטר בעל מגדש על, אבל עם הספק שצמח ל-640 כ”ס וגרם ללא מעט גרמניות להזיע.
ATS-V – הנסיון של קאדילאק להציע אלטרנטיבה לב.מ.וו M3. אמנם לא הדיחה את הבווארית מהכס, אבל עם מנוע V6 כפול מגדשים ו-470 כ”ס ישבה לה על הזנב.
הדור הרביעי – 2019 – היום
לצד גרסאות V לשלושת דגמי הסדאן של קאדילאק (CT4, CT5 ו-CT6 הבכירה) מציעה קאדילאק לראשונה גם גרסת V לאסקלייד הענק, עם מנוע V8 ענק ומגדש על, לא עניין של מה בכך בעידן הירוק של היום.