קאדילאק משקיעה רבות בשנתיים האחרונות בהצגת קו דגמים חשמליים מודרני שאמור לבשר על קו חדש ויוקרתי יותר אליו תפנה החברה בשנים הקרובות. כחלק מתהליך החשמול שכלל גם הענקת שמות חדשים לדגמים נבדל רכב הפנאי הבכיר בהיצע שנושא את השם אסקלייד, שהוא במעמד של די אייקוני עבור חובבי הז’אנר, אך בתוספת הכינוי IQ.
קאדילאק אסקלייד חשמלי מנוגד לכאורה לכל מה שהאסקלייד המוכר מייצג: SUV ענק עם מנועי V8 שלא ממש מתרגש ממחאות הירוקים. אבל זה לא אומר שקאדילאק נוטשת את הלקוחות המסורתיים ואת אחד הדגמים הרווחיים ביותר שלה, להפך. לקראת 2025 חושפת קאדילק אסקלייד מחודש, מתיחת פנים מתבקשת לדור הנוכחי שהוצג ב-2021 וגם יישור קו טכנולוגי מול הגרסה החשמלית.
העיצוב הקובייתי המגובה בממדי ענק של האסקלייד נותר על כנו בתוספת שינויים קלים כמו יחידות תוארה יום צרות יותר ויחידות תאורה ראשיות אנכיות בולטות יותר, עיצוב מודגש לשבכה הקדמי שגדלה עוד קצת ולפגוש הקדמי. לא תתבלבלו בינו לבין קרוסאובר סיני, זה בטוח. שנוי משמעותי יותר נעשה בתוך תא הנוסעים.
בדרך משלו: קאדילאק אסקלייד במבחן דרכים
האסקלייד היוצא התהדר בקוקפיט מרשים עם מסכים קעורים בגודל של 38 אינץ’ שזה נחמד, אבל כבר קטן מידי בימנו. לקראת 2025 מקבל קאדילאק אסקלייד את הקוקפיט מהאח החשמלי, וזה אומר פריסה רוחבית של צמד מסכים ענק לרוחב כל חלקו העליון של הדשבורד בגודל כולל של 55 אינץ’, גדול יותר ממסך טלוויזיה ממוצע בסלון הביתי. אל הסידור הזה מצטרף מסך נוסף בקונסולה המרכזית לשליטה בבקרת האקלים הודות לויתור על בורר ההילוכים הסטנדרטי ומעבר לבורר אלקטורני הממוקם על גלגל ההגה החדש גם הוא. עוד תמצאו באסקלייד המחודש מערכת תצוגה עילית צבעונית חדשה, צמד מסכי 12.6 אינץ’ לטובת בידור הנוסעים מאחור ומסך שליטה נוסף עבורם בבקרת האקלים ופונקציות הנוחות, כך שהנהג והנוסעים מוקפים מכל עבר בתצוגות דיגיטליות.
המעבר לעיצוב הפנים החדש מגובה בממשק תפעול חדש ועדכני עם כל הקישוריות הקיימות כיום. מערכת הסאונד כוללת 19 רמקולים כסטנדרט עם אופציה למערכות משודרגות בעלות 36 או 40 רמקולים, כולל צמד רמקולים המשולבים במשענות הראש של המושבים מלפנים ובשורת המושבים השניה, ומערכת ראיית לילה ברמות הגימור הבכירות. בנוסף מקבל האסקלייד המחודש כסטנדרט את מערכת הסופר קרוז של קאדילאק המאפשרת למעשה נהיגה אוטונומית כמעט מלאה מבוססת מערכת ניווט בכבישים מוגדרים ברחבי ארה”ב.
השינוי המהותי מתחת למכסה המנוע של האסקלייד המחודש הוא השמטתו מההיצע של מנוע הדוראמקס טורבו דיזל איתו שווק עד כה. לקוחות קאדילאק אסקלייד יוכלו להמשיך לבחור בין שתי אופציות של מנוע V8 מסורתי, בדיוק כמו שהם אוהבים. באסקלייד הסטנדרטי המנוע בנפח 6.2 ליטר מספק 420 כ”ס ב-5,600 סל”ד ומומנט של 63.5 קג”מ. בפסגה נמצא אסקלייד V הספורטיבי יותר, שם זוכה המנוע לתוספת של מגדש על המקפיץ את ההספק המרבי ל-682 כ”ס עם מומנט של 90.2 קג”מ, עדין פחות משמעותית מהאסקלייד החשמלי, אבל ברור לכם איזה סוסים אנחנו מעדיפים באורווה.
שני המנוע משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת עשרה יחסי העברה, עם אפשרות בחירה בין תצורת הנעה אחורי או הנעה כפולה בחלוקת כוח משתנה (סטנדרט בגרסת ה-V), מרכב ארוך (בסיס גלגלים של 307 ס”מ) או ארוך עוד יותר (בסיס גלגלים של 340 ס”מ) עם אפשרות לסידור פנימי של עד שמונה נוסעים כולל נהג ואופציה למערכת מתלי אוויר אדפטיבית בשילוב בולמים מגנטיים בעלי שיכוך משתנה. גרסת ה-V מתאפיינת גם בסממני עיצוב ספורטיביים יותר, חישוקי 24 אינץ’ כסטנדרט וכיול שלדה מהודק יותר.
לישראל צפוי להגיע האסקלייד המחודש במחצית השניה של 2025.