כשהוצג הדור הנוכחי של אודי R8 שמחנו לראות שמכונית תוצע רק עם מנוע ה-V10 הנפלא. לא שיש לנו משהו נגד מנוע ה-V8 האטמוספרי תאב הסל”ד של הדור הקודם, אבל אנחנו תמיד בעד עוד צילינדרים, נפח וכוח. חבל שבזמן הקרוב זה הולך להשתנות – אודי R8 תקבל בתחילת 2018 גרסת כניסה חלשה יותר. ולא, אנחנו לא מדברים על גרסת ההנעה האחורית שהוצגה בפרנקפורט.
תצפיות שונות מרחבי העולם מדווחות על אודי R8 בשלבי מבחן שונים בכביש הציבורי כשבמרכזן מותקן מנוע V6 קטן (2.9 ל’) ומוגדש. המנוע הוא אותו אחד שהוצג באודי RS5 ו-RS4 החדשות (מפיתוח משותף עם פורשה שנמצא גם בפאנאמרה) שם הוא מפיק 450 כ”ס ו-61.1 קג”מ. ההערכות גורסות שככל הנראה אודי תחזק אותו מעט ותעמיד את ההספק המרבי על נתון שנע סביב ה-500 כ”ס.

בכל מקרה, על הנייר מדובר בשיפור ותוספת כוח נאה אם משווים ל-V8 של הדור היוצא שבסוף חייו הוציא 430 כ”ס ו-43.8 קג”מ מ-4.2 ל’. ההנעה כמובן תהיה כפולה, והשינוי הוויזואלי היחיד ביחס לאחיותיה עם ה-V10 צפוי להיות במפלטים קטנים יותר.
ככל הנראה אודי עושה את המהלך הזה כדי לפנות לשוק הסיני – שם שיטת המיסוי מעדיפה מנועים בעלי נפח קטן והעניין יכול להסתכם בתנודות של עשרות אלפי דולרים במכוניות בסדרי גודל כזה. באופן מעט לא אופייני לקוצנרן הזה אודי R8 הפכה לאחת המכוניות האחרונות בקטגוריה שמוצעת עם (ורק עם) מנוע אטמוספרי, אבל כמו שאתם מבינים זה הולך להשתנות.