שיאומי אמנם עוד לא מוכרת את מכוניותיה באירופה, אך היא עובדת במרץ על טיפוח תדמית הביצועים והטכנולוגיה שלה כשהיא משקיעה מאמצי פיתוח רבים בקודש הקודשים של תעשיית הרכב– מסלול הנורבורגרינג. אחרי שכבר לקחה חסות על המסלול וקיבלה פניה על שמה מבססת שיאומי רשמית את מעמדה במסלול כשהיא קובעת שיא הקפה חדש בגיהנום הירוק.
אמנם שיואמי כבר קבעה בסוף השנה שעברה שיא של 6 דקות 46.874 שניות עם ה-SU7 אולטרה, אך תוצאה זו הושגה עם גרסת האבטיפוס שהייתה מצוידת בצמיגי מסלול, כנף אחורית גדולה, כלוב התהפכות חלקי ושינויים אווירודינמיים שונים שלא יותקנו בגרסה הסדרתית. כעת קובעת שיאומי שיא רשמי למכוניות חשמליות סדרתיות בנורבורגרינג עם גרסת היצור של ה-SU7 אולטרה.
השיא אותו קבעה שיואמי SU7 אולטרה עומד על 7 דקות ו-4.957 שניות. זמן האיטי בכ-18 שניות מגרסת האבטיפוס, מה שמעיד על הפוטנציאל הגולם במכונית כמו גם על היקף השינויים ביחס לגרסת הייצור. בכך שוברת שיאומי את השיא הקודם שנקבע על ידי פורשה טייקן טורבו GT בתחילת השנה שעברה ועמד על 7 דקות ו-7.55 שניות. השיא של שיומי גם מהיר יותר בכחצי שניה מהשיא שקבעה מכוניתה על החשמלית רימאק נאברה.
שיאומי SU7 אולטרה כבר נמכרת כבר בסין מזה כחצי שנה, כשהיא מצוידת ביחידת הנעה הכוללת שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 1,548 כ”ס, מה שמאפשר לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-1.98 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 350 קמ”ש.
המכונית ששברה את השיא בנורבורגרינג צוידה בחבילת track package האופציונלית הכוללת מלבד כמה תוספות קוסמטיות ואווירודינמיות גם קויילאוברים מתכווננים של בילשטיין במקום מתלי האוויר האדפטיביים, בלמים קרמיים עם רפידות לשימוש ספורטיבי וחישוקי 21 אינץ’ עם צמיגי סמי סליקס פירלי P Zero Trofeo RS.
השיא אותו קבעה שיאומי SU7 אולטרה מצטרף לשיאי הקפה נוספים שרשמה על גבי מסלולי מרוצים בינלאומיים בסין, שזה נחמד אך אלו לא משתווים ליוקרתיות שבקביעת שיא הקפה בנורבורגרינג. תהיו בטוחים שבפורשה בטח לא מרוצים מכך שהסינים שברו את השיא שלהם במגרש הביתי, וניתן לצפות לתגובה הולמת שתגיע בקרוב