בתחילת השנה חשפה BYD את מותג היוקרה החדש שלה יאנגוואנג (YangWang) עם שני דגמי קצה יוצאי דופן. האחד הוא מכונית על בשם U9 ורכב SUV ענק בשם U8, שניהם על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה עם מנוע לכל גלגל והספק משולב של למעלה מ-1,100 כ”ס., שהיא הצהרת כוונות טכנולוגית מרשימה.
אחרי החשיפה הראשונית של יאנגוואנג U8, ואחרי שהתרשמנו ממנו חיצונית בביקור במטה BYD, נחשפים הפרטים המלאים על ה-U8 לקראת תחילת שיווקו בסין. לצד המספרים המעניינים עליהם נרחיב עוד מעט, אי אפשר היה להתעלם מכמה תכונות חדשות ולא שגרתיות שנחשפו כעת, המבטיחות שה-U8 לא מיועד רק ליבשה, אלא גם למים.
כמו כל רכב שטח שמכבד את עצמו גם יאנגוואנג U8 מציע יכולת של צליחת מכשולי מים, כשבמקרה שלו מדבר ביכולת צליחה מטר בגרסה הסטנדרטית ו-1.4 מטר בגרסת השטח בעלת המפרט הקרבי יותר המצוידת גם בשנורקל. אלא שהבשורה האמיתית לחובבי השחייה הן של-U8 יש גם יכולת ציפה ותנועה במים גם כאשר הגלגלים לא במגע עם הקרקע, כפי שניתן לראות בסרטון שלפניכם.
היכולת הזו מתאפשרת במצב מיוחד הנקרא Wading (שכשוך). מצב זה מופעל כאשר חיישני הרכב מזהים שהוא מגיע למגבלות יכולת צליחת המים והגלגלים מאבדים מגע עם הקרקע. בהתאם לכך הרכב סוגר אוטומטית את כל החלונות, מגביה את המתלים לגובה המרבי, מעביר את מערכת המיזוג למצב סירקולציה פנימית ופותח את גג השמש כדי להשאיר אופציה למילוט בעת שקיעה. ה-U8 יכול להישאר במצב ציפה למשך 30 דקות ולשכשך במים עד לקרקע מוצקה במהירות של 3 קמ”ש באמצעות הנעת הגלגלים. ואם אתם מודאגים לגבי האלקטרוניקה הרגישה, אז ב-BYD מצהירים כי היא עמידה ומוגנת מפני מים בתקן IP68, בדיוק כמו האייפון שלכם.
כפי שהוצהר בתחילה, גם יאנגוואנג הסדרתי מצויד בארבע מנועים חשמליים בהספק של 295 כ”ס כל אחד המאפשרים לחלק את הכוח בהתאם לתנאי האחיזה, לדמות נעילות שלוש נעילות דיפרנציאל בעת הצורך וגם לבצע סיבוב במקום בדומה לרכב זחללי. בנוסף מצויד U8 במערכת מתלים עם שליטה הידראולית בגובה המרכב המאפשרת להגביה ולהנמיך אותו ב-15 ס”מ בעת הצורך.
לצד הגרסה החשמלית המלאה הציגה BYD גם גרסת הנעה נוספת בעלת גנרטור מאריך טווח. לגרסה זו סוללה קטנה יחסית של 49 קוט”ש כשלצידה מנוע 2.0 ליטר טורבו המשמש כגנרטור בעת הצורך, כשיחד עם מיכל דלק של 75 ליטר יכול להספק טווח של למעלה מ-1000 ק”מ. לא רק בשביל כלי רכב ששוקל כמעט 3.5 טון! למרות המשקל, BYD מצהירה על תאוצה ל-100 ב-3.6 שניות בלבד.
ומה המחיר אתם בטח שואלים?
מחירו של יאנגוואנג U8 בסין מתחיל בכ-1.1 מיליון יואן שהם כ-150 אלף דולר, קצת יותר ממחירו של מרצדס G קלאס 550, מה שהופך את ה-U8 נכון לעתה לרכב החשמלי היקר ביותר המיוצר בסין.