לפני קצת יותר משנה נכנסה הוסקוורנה לשוק החם של אופנועי האדוונצ’ר בגודל בינוני עם נורדן 901 בעל העיצוב הייחודי, שהיה המשך ישיר של הקונספט שהוצג בתערוכת מילאנו 2019. כבת לקבוצת ק.ט.מ, השתמשו בהוסקוורנה ברכיבים מהמדף האוסטרי, כאשר ביחס לאחיו הכתומים התמקם הנורדן על סקאלת הקרביות בין דגמי 890 אדוונצ’ר של ק.ט.מ.
כעת התמונה משתנה מעט, כאשר הוסקוורנה חושפת סוף סוף את גרסת האקספדיישן (Expedition) שנועדה לטענתם להציע יכולת שטח משופרת ושימושיות מוגברת לטיולים ארוכים. בהתאם לכך, זכה הוסקוורנה נורדן 901 לשורת עדכונים מהותיים כדי לעמוד במשימה.
במבט ראשון ניתן להבחין במשקף חדש וגבוה יותר שמיועד להעניק הגנת רוח משופרת (נקודה בה הנורדן 901 קצת פחות הצטיין), מיגון אלומיניום מוגדל העוטף את הגחון וחלקו התחתון של מיכל הדלק וכמובן, אי אפשר בלי מנשאי צד מחוזקים לתיקי צד מקוריים בנפח של 36 ליטר. מי שיקח את האקספדישן לרכיבה באזורים צפוניים קרים יוכל ליהנות מידיות ומושב מחוממים, כשאת החבילה הפרקטית משלימה מערכת מולטימדיה משודרגת המשלבת מערכת ניווט, דיבורית וקישוריות לטלפון הסלולרי.
מבחינה מכאנית נורדן 901 אקספדישן קיבל גם מספר שדרוגים ובראש ובראשונה, מערכת המתלים המורכבת ממזלג ובולם אחורי מסדרת XPLOR של WP, המציעים כוונון מלא ומהלך מוגדל של 240 מ”מ בדומה לק.ט.מ 890 אדוונצ’ר R. מהלך המתלים המוגדל אפשר להגדיל את מרווח הגחון ל-27 ס”מ. בנוסף ישנו גם משכך היגוי מתכוונן. חבילת האלקטרוניקה כוללת מערכת ABS מותאמת לרכיבת שטח ומערכת בקרת משיכה, כאשר לשלושת מצבי הרכיבה הקבועים (כביש, גשם, שטח) נוסף גם מצב Explorer קיצוני יותר הממטב כיול המערכות השונות לרכיבת שטח אתגרית.
המנוע נותר ללא שינוי, טווין מקבילי בנפח 889 סמ”ק המספק 105 כ”ס ו-10.2 קג”מ, וכך גם נפח מיכל הדלק נותר ללא שעומד על 19 ליטר. עם זאת, המשקל העצמי של האופנוע עלה -10 ק”ג ועומד מעתה על 214 ק”ג. להשלמת החבילה קיבל הוסקוורנה נורדן 901 אקספדישן צמיגי טיובלס של פירלי מסדרת סקורפיון ראלי STR וצביעת כחול-לבן ייחודית לגרסה זו.
הגרסה החדשה תהיה זמינה בסוכנויות הוסקוורנה באירופה החל מהחודש, אך כרגע לא יודע מתי תנחת גם בישראל.