תקנות זיהום האוויר הכחידו את המכוניות הספורטיביות הקטנות, אבל נראה שמתחיל להתרקם לו קאמבק בחסות העידן החשמלי. אחרי אלפא רומיאו ג’וניור ולוצ’ה ואחותה אבארט 600, ואחרי אלפין A290 ורנו 5 טורבו 3E, גם יונדאי שולחת רמזים לגבי גרסה ספורטיבית עתידית שאולי תוצג על בסיס האינסטר הקטנה והחביבה.
הרמז מגיע בדמות גרסת ביצועים אגרסיבית ומוחצנת המכונה Insteroid, משחק מילים של אינסטר וסטרואיד, מה שמתחבר לכך שלא הרבה נשאר מהמרכב המקורי של האינסטר שקיבל בתי גלגלים מורחבים ומנופחים, שלל ספוילרים ומסיטי רוח, כנף אחורית של מטוס קל וצמיגים רחבים על חישוקי ענק ביחס לגוף המכונית. לטענת אנשי יונדאי באירופה שאחראים לקונספט ההשראה העיצובית מגיעה מעולמות הגיימינג ומשחקי המחשב. לנו היא הזכירה יורת מכוניות ראלי מגרופ B ובראשן את המטרו 6R4.
תא הנוסעים גם הוא הופשט לחלוטין ונבנה בהתאם למקובל במכוניות מרוץ, עם כלוב בטיחות מלא, מושבי באקט בעלי רתמות מרוצים ומנוף בולט המשמש את בלם היד ההידראולי. עם זאת ניתן למצוא אזכורים לעולם הגיימינג בגרפיקה המפוקסלת המופיעה על מסכי לוח המחוונים הניתנים להתאמה אישית, או במעין דמות ממשחקי פקמן על תושבת גלגל ההגה.
ביונדאי לא מספקים פרטים לגבי מערכת ההנעה של האינסטרואיד, לא שזה כל כך משנה כי בכל זאת מדובר בקונספט שלא יבשיל ברמתו הזו לייצור. עם זאת הביצועים אמורים להיות תואמים את המראה, וביונדאי מצהירים שישנו מצב דריפט מיוחד – מה שמרמז שיתכן שרכיבי ההנעה והאלקטורניקה הושאלו מהאיוניק 5N שגם מציעה יכולות כאלו עם אפשרות חלוקת הכוח לסרנים לפי העדפת הנהג ומצב דריפט.
במקום פרטים טכניים מיותרים ביונדאי העדיפו להדגיש כי המכונית מספקת חווית סאונד ייחודית, וכיוון שמדובר במכונית חשמלית ברור שמדובר בסאונד מלאכותי, כשהוא אמור לבקוע ממערכת סאונד מתקדמת עם רמקולים ענקיים הממוקמת מאחורי המושבים.
כאמור יונדאי אינסטרואיד היא מכונית קונספט, והיא תוצג בעוד מספר ימים בתערוכת המוביליטי של סיאול שם ניתן יהיה להתרשם ממנה, אך מן הסתם לא לנהוג בה. מי שבכל זאת יהיה מעונין לנהוג במכונית יוכל לעשות זאת במשחק מחשב אותו תשחק בקרוב יונדאי עם תחרויות בין המשתתפים.
זה אולי יעשה רושם על דור המסכים והאייפון, אבל אנחנו נעדיף גרסה ספורטיבית אפילו סולידית בהרבה שאפשר לנהוג בה באמת ולא בכאילו.