חטיבת M של ב.מ.וו, שבמשך עשרות שנים הוציאה תחתיה שלל גרסאות ודגמים ספורטיביים מיתיים צועדת בצעדים גדולים לעבר עידן החשמל. בעוד חובבי הרכב עוד מנסים לעכל את ה-M5 החדשה, ההיברידית ועתירת המשקל תהליך החשמול של חטיבת M ממש לא צפוי להסתכם בהוספת סוללה למנועי בעירה פנימית .
אמנם כבר כיום מציעה ב.מ.וו את הדגמים החזקים של ה-i4 החשמלית במיתוג של חטיבת M, אבל התכניות העתידיות של הבאווארים הרבה יותר מרחיקות לכת עבור M בעידן החשMלי. בימים אלו מפרסמת ב.מ.וו תמונות של אבות טיפוס תחת הסוואה לצד פרטים ראשונים אודות דגמים ספורטיביים חשמליים שישאו את האות M וצפויים להגיע לייצור בשנים הקרובות.
אב הטיפוס הראשון היה הסבה של ה-M2 הקומפקטית להנעה חשמלית, כשהיה מדובר בעיקר בניסוי פנימי להדגמת יכולות הפיתוח והטכנולוגיות של החטיבה. אב הטיפוס השני שנחשף כבר מרמז על דגם חשמלי ספורטיבי סדרתי, שהוא למעשה גרסת M אמיתית ל-Neu Klasse שהוצגה כקונספט לפני קצת יותר משנה, וצפויה להיות מוצגת בגרסה הסדרתית כבר בשנה הבאה כמעין סדרה 3 חשמלית של העידן החדש (עם כל הכבוד ל-i4 שהיא פתרון ביניים).
התמונות תחת ההסוואה לא מרמזות הרבה מעבר לכנפיים הנפוחות יותר ביחס לקונספט Neu Klasse. מה שמעניין יותר הוא שעל פי ראיון שפורסם באתר ב.מ.וו עם דירק האקר, ראש מחלקת הפיתוח של חטיבת M, צפויה ה-M החשמלית להיות מצוידת בשילוב של מנוע חשמלי נפרד לכל גלגל. תצורה זו יוצרת כמובן הנעה כפולה אבל גם את האפשרות לייצר היגוי וקטורי כדי לשפר את יכולות הפניה של המכונית. כל דגמי M החשמליים שיוצגו בעתיד אמורים להציע תצורת הנעה שכזו, וניתן רק לקוות שב-M לא ישכחו את המקורות ויאפשרו לבצע תיעדוף של הגלגלים האחוריים.
למרות הפוטנציאל המפתה להשיב מלחמה במלחמת ההספקים מול דגמים חשמליים המתיימרים להיות ספורטיביים שאף עוברים את רף ה-1,000 כ”ס, אנשי ב.מ.וו לא מתכוונים להפריז ולהגיע לרמות הספקים אלו. עם זאת נרמז כי גרסת ה-M של ה-Neu Klasse תהיה חזקה יותר מגרסאות הקיצון של דגמי ה-M3 וה-M4 הנוכחיות, כך שניתן לצפות להספק כולל של כ-600 כ”ס ואף מעבר לכך. על פי לוחות הזמנים של ב.מ.וו, Neu Klasee סדאן אמורה להיחשף בגרסתה הסדרתית במהלך השנה הבאה, כאשר גרסת ה-M צפויה להצטרף אליה מעט מאוחר יותר, כך שאנחנו לא אמורים לראות אותה עולה לכבישים לפני 2026.