אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרויקט מסלול (דיווח 4): תרדמת קיץ
ראשי » דו-גלגלי » פרויקט מסלול (דיווח 4): תרדמת קיץ

פרויקט מסלול (דיווח 4): תרדמת קיץ

קיץ ישראלי וחליפת רכיבה מלאה זה משהו שלא מתחבר מבחינתי. כך יצא שרק עכשיו, עם ריחות הסתיו, מתעורר האפריליה שוב

אריאל אלסיבוני 11/11/2019

עכשיו קשה לזכור את זה, אבל ממש עד לפני רגע היה כאן חם. חם בצורה בלתי נסבלת. מספיק מבט אחד בחליפת הרכיבה בשביל לגרום לי להתראות סמני התייבשות ועילפון. פרויקט המסלול שמבוסס על אפריליה RS125 היה אחד הדברים שסבל מהמצב הזה. ושלא יהיה לך ספק – כל הסביבה שלי סובלת בעונה הזו. כן פרויקט, לא פרויקט, אני לא בנוי להתמודד על טמפ’ שיא כאלו.

ועכשיו, צל צילו של סתיו בפתח ופתאום אני מוצא את עצמי נמשך שוב אל האפריליה הקטן. מדמיין את הפוטנציאל ורוצה להתקדם. אם קראת את הפרקים הקודמים, אתה יודע כבר שעבודה עליו לא חסרה. ממש לא. כבר אחרי ניסוי הכלים הראשון ארגנתי סט צמיגים משי לב (רייסטראק), כאלו שאמורים להתאים יותר לאופי של הצרצר הזה וגם שוקלים פחות מהסליקס במידות הלא מקוריות שהיו עליו.

ואם נוגעים כבר במשקל, האפריליה עבר דיאטה רצינית. כל רכיב שלא קשור להאצה, בלימה או פניה הורד ממנו. כן הצרצר עכשיו הוא צרצר מופחת משקל. רק בשביל לסבר את האוזן, מהפנס הקדמי ועד האחורי,כל רכיב לא חיוני לרכיבת מסלול, הוסר מה-RS. אם זה מנעול הכיסא, המצבר, צמת החשמל או מיכל השמן. זה כולל גם את המתנע הכבד ומכסים מיותרים במנוע. הכל הוסר אחר כבוד.

נראה מעט?

 


זה נראה או נשמע זניח, אבל כמות החלקים, קטנים כגדולים אדירה, והחיסכון במשקל אדיר. הקופסה אליה נאספו רוב החלקים שוקלת 17.2 ק”ג עכשיו. זה פשוט מטורף. צריך לזכור שבאמת לא נשאר כלום על האפריליה. אין מצבר, אין מתגים, אין כלום. הצמיגים הפחיתו כ-2 ק”ג יחדיו ולקראת הדיווח הבא נבצע שקילה יבשה מדויקת של האפריליה הקליל. משקל היעד מדבר על 90 ק”ג. זה לא יהיה פשוט מצד אחד. מצד שני נותרו לא מעט אוזניים מיותרות לאורך האופנוע. גם שלדת הזנב ושלדת הפיירינג הקדמי מסתירות בתוכן עוד פוטנציאל גילוח.

די נו, לא יכול להיות, הוא בטח דחף שם כמה לבנים…

פרויקט מסלול: פרק 1

פרויקט מסלול: פרק 2

פרויקט מסלול: פרק 3

האפריליה הזה, עבר חיים לא קלים. זה מתגלה בכל נגיעה או מבט בו. אחד הדברים שהפריעו ברכיבת הבכורה היו קליפ-און ורגלית עקומים בצידו השמאלי של האופנוע. זכר לנפילה לא נעימה ככל הנראה. עד סיבוב הזמנת החלפים הבא, עם רכיבים ייעודים, מכורסמים ואיכותיים, הותקנו קליפ-אונים וריר-סט פשוטים. רק בכדי לייצר תנוחת רכיבה סבירה. עכשיו צריך לחכות ליום מסלול ולנער אותו קצת. לאחר מכן יותקנו חלקי המנוע שהוזמנו עבורו – אלו אמורים להביא את המנוע לקצה הגבוה שלו. אחר-כך מתלים. ואח”כ עוד ועוד. הרשימה רק הולכת ומתארכת.

יאללה תוריד את הליפט. בוא נניע

 

אז אחרי נמנום קיץ ארוך האפריליה התעורר, קיבל טסט וביטוח ומוכן להמשך ההרפתקאות שלו אצלנו. התכנית להשבת עשן דו”פ למסלולי האספלט הישראליים ממשיכה. צפו לעדכונים.

RS125 אפריליה פרויקט מסלול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רנולושן? אנחנו בעד

רנולושן? אנחנו בעד

ב.מ.וו R18: “רוח התשוקה”

ב.מ.וו R18: “רוח התשוקה”

וידאו: פאנג’יו, מזראטי והנורבורגרינג

וידאו: פאנג’יו, מזראטי והנורבורגרינג

ולנטינו רוסי: איזה כיף בחווה

ולנטינו רוסי: איזה כיף בחווה

מהדורת 25 שנים לבוקסטר

מהדורת 25 שנים לבוקסטר

הגדול מכולם, כמעט

הגדול מכולם, כמעט

שברולט קורבט C8: מתכנון למציאות בועטת

שברולט קורבט C8: מתכנון למציאות בועטת

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד