בשימור של מכוניות קלאסיות בנות עשרות שנים מנסים רוב האספנים לשמור על מקוריות ככל הניתן, אך במכוניות שהן על התפר וצעירות בהגדרה של “מכונית אספנות” המצב מעט שונה. יש כאלו שמעדיפים טהרנות ונאמנות למקור, ואילו ישנם מי שבגלל שהגיל הצעיר יחסית רוצים להשביח את המכונית ולהפוך אותה למודרנית יותר, תוך שמירה על התכונות המקוריות.
פרארי F355 שהייתה מהמכוניות היפות והנחשקות ביותר בשנות ה-90 בדיוק נמצאת על התפר הזה שבין אספנות לקלאסיקה לשימור. סדנת Evoluto Automobili שמתמחה בשימור ושחזור של קלאסיקות איטלקיות חברה לסדנת העיצוב של איאן קאלום, כשהיא מציגה את הפרשנות שלה כיצד צריכה להיראות פרארי F355 בעשור השלישי של שנות ה-2000. די דומה למה שעושה סדנת סינגר עם פורשה, רק הפעם בסטייל איטלקי.
העיצוב האייקוני עם החרטום המחודד, הפנסים הקדמיים הנפתחים וקווי הגוף המשלבים בין דפנות מעוגלות לזוויות ישרות של הגג והחלונות נשמרו אבל נוספו שלל אלמנטים קטנים המקנים מראה עדכני ומודרני. למשל יחידות התאורה מלפנים ומאחור, פנסי הערפל והמאותתים שכולם הם בטכנולוגיית LED עם חתימת אור מודרנית. סדנת העיצוב של קאלום עיצבה מחדש את הפגושים עם כונסי אוויר מוגדלים ואווירודינמיים יותר, הוסיפה פתחי אוורור בדוגמת זימים מאחורי הפנסי הקופצים, דיפיוזר מסיבי פחמן בפגוש האחורי ופאנל מחורחר בדוגמת חלת דבש בין הפנסים האחוריים הנושא את שם הסדנה.
גם תא הנוסעים דופן ועוצב מחדש בשלל אלקנטרה, כאשר עוצבו שעונים חדשים בלוח המחוונים ובמרכז הדש, פתחי מיזוג חדשים ובולטים המפוסלים מאלומיניום, קונסולה חדשה בין המושבים בשילוב אלומיניום וסיבי פחם עם מתגי פיקוד מודרניים לבקרת האקלים, גלגל הגה חדש עם חישורי אלומיניום וציפוי אלקנטרה ואפילו ידית הילוכים חדשה מסיבי פחמן. אבל כל השדרוגים הקוסמטיים הללו לא מספרים את הסיפור האמיתי של המכונית.
ה-F355 של אבולטו נבנתה מחדש מהבסיס לטפחות. השלדה עברה תהליך איחוי פחמני בשילוב חיזוקים נוספים מסיבי פחמן, מה שהגדיל את קשיחותה ב-23% לעומת המקור כאשר משקל המכונית ירד ל-1,250 ק”ג בלבד, כ-250 ק”ג פחות מאשר הדגם המקורי. מנוע ה-V8 האטמוספרי בנפח 3.5 נבנה מחדש עם רכיבים עדכניים כמו מערכת הצתה, הזרקה וניהול מנוע מודרניים ויעילים מהמקור, ראש מנוע חדש עם שסתומים מוגדלים ומערכת פליטה מלאה מטיטניום שהעלו את ההספק המרבי מ-375 ל-420 כ”ס המתקבלים ב-8,500 סל”ד והבטחה לאמינות ורמת תחזוקה המקובלת בימים אלו, בין היתר הודות למערכת חשמל שתוכננה מחדש ( נקודת תורפה איטלקית ידועה בכל הקשור לאמינות).
למנוע הותאמה תיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת 6 יחסי העברה, מערכת הבלימה הגיעה מברמבו עם דיסקים מחורצים, רפידות ספורטיביות, קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור ואופציה לבלמים קרמיים. לבסוף אי אפשר גם בלי צמיגים מודרניים ורחבים יותר, מישלין פיילוט ספורט 4S במידות 235/35 מלפנים ו-305/30 מאחור, אוחזים בהרבה יותר מכל גומי מלפני 30 שנה, היושבים על חישוקי 19 אינטש חדשים בעיצוב שהוא מחווה לחישוקי הכוכב המחומש המפורסמים של פרארי מאותה התקופה.
מה שמעניין הוא שהפרארי F355 של אבולוטו היא לא יצירה חד פעמית. בסדנה מתכוונים לייצר את חבילת השדרוגים הזו עבור 55 מכוניות F355 עם התאמה אישית לכל לקוח, מה שאומר שהמחיר לא רלוונטי עבורנו כי גם סתם F355 רגילה היא לא בהישג יד.