אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר כוח, פחות משקל: פרארי 296 ספציאלה נחשפת
ראשי » חדשות » יותר כוח, פחות משקל: פרארי 296 ספציאלה נחשפת
פרארי 296 ספציאלה

יותר כוח, פחות משקל: פרארי 296 ספציאלה נחשפת

פרארי ממשיכה במסורת של גרסאות הספציאלה הקיצוניות, כשכעת מגיעה תורה של ה-296 לקבל טיפול מקיף שהופך אותה לקלה יותר, מהירה יותר וגם יפה יותר

אופיר דואק 30/04/2025 צלם: יצרן

זה לקח יותר מידי זמן עבור חובבי פרארי, אבל יותר מ-3 שנים לאחר שיצאה לדרך, זוכה פרארי 296 למהדורת ספציאלה קרבית. מהדורת הספציאלה תוצע בגרסה רגילה ובגרסה בעלת גג פריק המכונה ספציאלה A, כאשר הן זוכות לשלל שיפורים ושדרוגים שהגיעו תוך הסתמכות בין היתר על גרסת ה-GT3 המיועדת למרוצים.

פרארי 296 ספציאלה ממשיכה את המסורת של פרארי שהחלה עוד עם ה-348 ספציאלה בהצגת גרסאות קיצון מחוזקות, מופחתות משקל, אך עדין חוקיות לגמרי לכביש הציבורי. על בסיס דגמי ה-V8 שלה עם מנוע מרכזי – אם כי כידוע, ה-296 מסתפקת במנוע V6 היברידי. עם זאת, כמו בנות השושלת המוקדמות, המתכון המוכר נשמר גם אצל פרארי 296 ספציאלה.

הרכיב הראשון שזכה להתייחסות הוא המנוע. מנוע ה-V6 כפול המגדשים עבר טיפול מעמיק שכולל החלפת רכיבים כמו למשל טלטלים מטיטניום הקלים יותר ב-35%, גל ארכובה מחוזק וקל יותר, העלאת הלחץ בתוך חלל הצילינדר ומערכת שימון משופרת. יחד עם שימוש בברגי הידוק מטיטניום המנוע קל יותר ב-9 ק”ג ומספק 37 כ”ס יותר מאשר ב-296 הסטנדרטית, מה שמביא אותו ל-700 כ”ס המתקבלים ב-8,000 סל”ד. המומנט המרבי צמח בקג”מ וחצי ל-77 קג”מ בסך הכל, המתקבלים 250 סל”ד מוקדם יותר ב-6,000 סל”ד. המערכת ההיברידית שודרגה אף היא עם מנוע חשמלי המספק כעת 180 כ”ס. התוצאה הסופית היא הספק משולב של 880 כ”ס – תוספת של 50 כ”ס לעומת יחידת ההנעה של פרארי 296 GTB/GTS הרגילות.


הדיאטה שעבר המנוע מצטרפת להפחתת משקל כוללת המסתכמת ב-60 ק”ג (50 ק”ג בגרסה הפתוחה) שהושלו ממשקל המכונית, בין היתר הודות לשימוש בפגושים וכיסוי מנוע מסיבי פחמן יחד עם עודר רכיבי גוף ממגנזיום ומתכות קלות אחרות. התוצאה הסופית היא שה-296 ספציאלה שוקלת 1,410 ק”ג בלבד בגרסה הסגורה ו-1,490 ק”ג בגרסת הספציאלה A הפתוחה המקבילה ל-GTS.
השיפור בביצועים בא לידי ביטוי בקיצוץ של כמה עשיות שניה בנתוני התאוצה. פרארי 296 ספציאלה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-2.8 שניות לעומת 2.9 ב-296 GTB, כאשר התאוצה ל-200 קמ”ש התקצרה ב-0.3 שניה ואורכת 7 שניות בדיוק. המהירות המרבית נותרה מעל 330 קמ”ש בשתי גרסאות המרכב. כמו ב-296 הרגילה, לטובת המצפון הירוק ניתן יהיה לנסוע גם בספציאלה למרחק של 25 ק”מ באמצעות חשמל בלבד עד למהירות של 135 קמ”ש.

לצד השינויים ביחידת ההנעה קיבלה פרארי 296 ספציאלה עוד מגוון שדרוגים לשיפור ההנהגות. מהצד הויזאולי, שתורם גם לכוח ההצמדה, קיבלה הספציאלה פגושים שונים עם מסיטי רוח חדשים, כונסי אוויר מעל הכנפיים הקדמיות וסנפירים אחוריים המשולבים בזנב כחלק מהכנפיים האחוריות וחוסכים את הצורך בכנף אחורית ומצטרפים לספויילר האחורי הנשלף המציע מספר זוויות תקיפה. בפרארי טוענים כי כל השינויים האווירודינאמיים הללו משפרים את כוח ההצמדה ב-20%. לשיפורים אלו ניתן לצרף מרכב המונמך ב-5 מ”מ, בולמי זעזועים מתכווננים של מולטימטיק שהגיעו מה- 296 GT3 בשילוב קפיצים מטיטניום ומערכת שליטה דינאמית על זווית השפיעה (קאמבר).
שינויים אלו מאפשרים לספציאלה להיות מהירה ב-2 שניות מהגרסאות הרגילות סביב מסלול המבחן של פרארי, כשהיא משלימה הקפה בזמן של דקה ו-19 שניות.

כדי להבדיל את גרסת הספציאלה מסתם פרארי 296 רגילה ישנם גם עוד מספר שינויי עיצוב בולטים מעבר לתוספות האווירודינמיות, בהן החיפוי שחור בין ומסביב ליחידות התאורה אחוריות, פתח פליטה שונה וגדול יותר, גג שחור “צף” וגוון מרכב ירוק המכונה “ורדה נורבורגרינג” הייחודי רק לגרסת הספציאלה – במידה שסתם צבע אדום פרארי לא מספיק בולט עבורכם.

296 SPECIALE 01296 SPECIALE 01Preview
296 SPECIALE 21296 SPECIALE 21Preview
296 SPECIALE 24296 SPECIALE 24Preview
296 SPECIALE 22296 SPECIALE 22Preview
296 SPECIALE 15296 SPECIALE 15Preview
296 SPECIALE 14296 SPECIALE 14Preview
296 SPECIALE 16296 SPECIALE 16Preview
296 SPECIALE 23296 SPECIALE 23Preview
296 SPECIALE 03296 SPECIALE 03Preview
296 SPECIALE 17296 SPECIALE 17Preview
296 SPECIALE 19296 SPECIALE 19Preview
296 SPECIALE 18296 SPECIALE 18Preview
296 SPECIALE 20296 SPECIALE 20Preview
296 SPECIALE 04296 SPECIALE 04Preview
296 SPECIALE 08296 SPECIALE 08Preview
296 SPECIALE 06296 SPECIALE 06Preview
296 SPECIALE 07296 SPECIALE 07Preview
296 SPECIALE 05296 SPECIALE 05Preview
פרארי 296 ספציאלהפרארי 296 ספציאלהPreview
פרארי 296 ספציאלהפרארי 296 ספציאלהPreview
296 SPECIALE 12296 SPECIALE 12Preview
296 SPECIALE 11296 SPECIALE 11Preview
296 SPECIALE 10296 SPECIALE 10Preview
296 SPECIALE 02296 SPECIALE 02Preview

296 ספציאלה פרארי פרארי 296 GTB פרארי 296 ספציאלה פרארי 296 ספציאלה A
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד