אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי הסרט: פניה לא נכונה
ראשי » מגזין » פרארי הסרט: פניה לא נכונה
אנזו פרארי

פרארי הסרט: פניה לא נכונה

אנזו פרארי הוא מהדמויות המיתולוגיות והמורכבות ביותר שצמחו בעולם הרכב והמרוצים. הסרט הנושא את שמו מנסה לתת הצצה לפן הדרמטי בחייו כדי לפנות לקהל הרחב, אבל על הדרך דוחק הצידה את הדרמות שעל מסלול המרוצים

אופיר דואק 31/12/2023 צלם: Neon

ההיסטוריה של תעשיית הרכב ועולם מרוצי המכוניות סיפקה אינספור סיפורים, דרמות ומאבקים שיכולים לשמש בסיס לסרטים שוברי קופות. אך עם זאת, כמות הסרטים המוטוריים העלילתיים שהופקו במהלך השנים דלה למדי. אלא שבעשור האחרון ישנה התעוררות בהוליווד שצמאה לסיפורים ושוברי קופות חדשים וגילתה את העולם המוטורי כבאר לשאוב ממנה השראה, ולא, אנחנו לא מדברים על סרטי פעולה מופרכים עם נגיעות מוטוריות בסגנון “מהיר ועצבני 284 חרטא דריפט”.

Rush שיצא בשנת 2013 וסיפר על המאבק בין ניקי לאודה לג’יימס האנט סלל את הדרך והיה סרט מהנה לחובבי הרכב והמרוצים, וגם לאלו שלא. “פורד נגד פרארי” שהגיע 6 שנים לאחר מכן סבל מחוסר דיוק היסטורי ושילב יותר מידי קיטש הוליוודי, אך עדין היה מהנה למדי ובהחלט היינו שמחים לעוד סרטים מסוגו כאתנחתא בידורית. ההצלחות של שני הסרטים הובילו לעוד סרטים מוטורים בהם הסטנדרט המשיך לרדת, כהשיא היה “גראן טוריסימו” שהתבסס על סיפור אמיתי של חובב משחק המחשב הפופולארי שהפך להיות נהג מרוצים, סרט שהיה מופרך להפליא ומביך מבחינה קולנועית.

בסוף השבוע האחרון הגיע לאקרנים סרט מוטורי חדש הנוגע באחד מהאנשים המפורסמים והמשפיעים על תעשיית הרכב, עולם המרוצים ובמידה רבה גם על התרבות הפופולארית. מדובר באנזו פרארי, שסיפור החיים שלו, בשילוב אופיו הבלתי מתפשר וההיסטוריה יוצאת הדופן של פרארי כיצרנית רכב וקבוצת מרוצים יכולים לספק בסיס לטרילוגיה מוטורית בסגנון “הסנדק”. הציפיה הייתה גדולה גם כיוון שחובבי הרכב ציפו לסוג של פיצוי אחרי הסרט “למבורגיני: האיש מאחורי האגדה” שיצא 2022 ותיאר את תולדות חייו של פרוצ’יו למבורגיני בצורה קיטשית להפליא כסרט יח”צני שגרר ביקורות קוטלות.


הסרט “פרארי” הצליח לעורר עוד יותר ציפייה לאור העובדה שעל הבימוי הופקד מייקל מאן, אחד הבמאים הנחשבים בהוליווד שהוציא תחתיו כמה שוברי קופות איכותיים כמו “המוהיקני האחרון”, “היט”, “עלי” ו-“אויבי הציבור”. תוסיפו לכך את אדם דרייבר בתפקיד אנזו פרארי ואת פנלופה קרוז בתפקיד אשתו ותקבלו על הנייר פלטפורמה עם פוטנציאל איכותי. אבל רגע, מה אשתו של אנזו פארי קשורה לאירוע?

רוב חובבי הרכב מכירים את אנזו פרארי כאיש שעמד בחזית של קבוצת המרוצים והמפעל שייסד, כאיש בעל יחסי אנוש מפוקפקים, עקשן כפרד ובסך הכל טיפוס לא סימפטי במיוחד. מעט מאד אנשים יודעים שבזמן שאנזו רדה בעובדיו, אשתו לאורה ניהל את הצד האופרטיבי של העסק ורדתה בו. עלילת הסרט מתמקדת בסוף שנות ה-50′, בתקופה שההצלחות של פארי על המסלול היו מוגבלות, המכירות של מכניות כביש דשדשו ועתיד החברה היה לוט בערפל עד כדי כך שפרארי נאלץ לחפש שותפים שירכשו את החברה. אחד מהשותפים הפוטנציאלים אגב היה הנרי פורד, שפיצוץ המשא ומתן איתו הוביל לעימות המפורסם בין פורד לפרארי בלה מאן, מה שהונצח כידוע לפני מספר שנים בסרט “פורד נגד פרארי” – שם “אנזו” הבליח למספר שניות על המסלול כקריקטורה מוקצנת של עצמו.

הבחירה להתמקד בנקודת זמן ספציפית בהיסטוריה של פרארי האיש והחברה הוא מובן, כיוון שמדובר בסרט עלילתי ונפתולי חייו של פרארי ארוכים ומורכבים מכדי לרכזם בסרט של שעתיים. אבל במקום לספר את הדרמה של אותה נקודת זמן מהמקום המשמעותי ביותר בסיפור מבחינה היסטורית, ולא רק של חובבי רכב ומרוצים, בחרו יוצרי הסרט לספר את הסיפור דרך הפן האישי של אנזו פרארי, דרך היחסים בינו לבין אישות בצילה של הפילגש והבן מחוץ לנישואים.

בקיצור, הדרמה על מסלול הניסויים במראנלו בדרך למרוץ המיליה מיליה נדחקה הצידה לטובת הדרמה האם אנזו יחזור בזמן הבייתה. ההתייחסות לפן האישי בחייו של אנזו מספקת גם הצצה להשפעת מותו של בנו אלפרדו “דינו” שמת ממחלת ניוון שרירים בשנת 1956, השפעה שמרחפת מעל אבל לא זוכה להתייחסות מספקת בסרט למרות שהשפיעה רבות על פרארי שראה בדינו כיורשו והנציח אותו מאוחר יותר בסדרת דגמי הדינו המפורסמת של החברה. לצד זאת, בולטת ההתעלמות הכמעט מוחלטת מאירועים מעצבים בחייו של אנזו פרארי כמו קריירת המרוצים שלו המוזכרת כבדרך אגב במשפט בודד.

בסופו של דבר, הסרט “פרארי” נופל בין הכיסאות. כסרט דרמה הוא לא מספיק נוגע עמוק בפרארי עצמו, למרות שאדם דרייבר מנסה ככל יכולתו להמחיש את אישיותו הגבולית של אנזו ולחשוף מעטה של אנושיות באדם שהיה ידוע כרגיש כמו צמיג משומש. מצד שני, לרוב האנשים שיתרגשו מהשם פרארי שמופיע על כרזת הסרט לא מתעניינים ורוצים לראות את הריבים של אנזו בבית, אלא את הריבים שלו מול יריביו על המסלול, ועבור קהל היעד המחפש סרט מוטורי “פרארי” הסרט פשוט דלי מידי באקשן והתרחשויות מוטוריות. למורשת ולסמליות של פרארי מגיע הרבה יותר מכך.

Ferrari אדם דרייבר אנזו פרארי פרארי פרארי הסרט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד