אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פראגה מציגה: מראה קלאסי וטכנולוגיה עילית
ראשי » דו-גלגלי » פראגה מציגה: מראה קלאסי וטכנולוגיה עילית
פראגה ZS800

פראגה מציגה: מראה קלאסי וטכנולוגיה עילית

יצרנית הבוטיק הצ'כית פראגה חוזרת לייצר אופנועים ועושה מחווה לאחד האופנועים הבולטים שלה משנות ה-20' של המאה הקודמת. מאחורי המראה הקלאסי מסתתרת לא מעט אקזוטיקה ותג מחיר אסטורנומי

אופיר דואק 09/02/2023 צלם: praga

כאשר חושבים כיום על צ’כיה ומוטוריקה ההקשר הראשון שעולה הוא סקודה ואולי גם יצרנית המשאיות טטרה. כל אחת בתחומה היא יצרנית מכובדת ומצליחה כיום, ותזכורת קטנה לאימפריה התעשייתית שהייתה לצ’כים לפני מלחמת העולם השניה. אי שם בתחילת המאה ה-20 עמדה צ’כיה בחזית הטכנולוגית של עולם הרכב באותה תקופה לפני שירד עליה מסך הברזל.

אחד השמות הגדולים בצ’כיה באותה התקופה היה פראגה (Praga). מדובר היה בקונצרן תעשייתי מרשים שייצר מכוניות, אופנועים, משאיות ואפילו מטוסים וטנקים. אלא שאז הגיעה מלחמת העולם שניה, המפעלים הושמדו בהפצצות בעלות הברית ותחת המשטר הקומוניסטי היא הפכה לעוד אנקדוטה היסטורית. לפחות עד שלפני כ-20 שנה החזירה קבוצת משקיעים את פראגה לחיים כיצרנית של אופנועים, קארטינג, מטוסים קלים ומכוניות ספורט אקזוטיות.

אחת היצירות המעניינות של פראגה בשנים האחרונות היא “בוהמה” מכונית על/מסלול קיצונית עם 700 כ”ס ומשקל של פחות מטון. את תחום האופנועים זנחה פראגה לאחר שבתחילת דרכה המחודשת יצרה אופנועי אנדורו, אבל כעת היא מציגה סוף סוף אופנוע חדש וכיאה לחברה הממצבת את עצמה כיצרנית בוטיק מדובר באופנוע יוצא דופן.


לאופנוע החדש של פראגה קוראים ZS800 והוא מחווה עיצובית ל-BD500 משנת 1928 שהיה אחד האופנועים המוכרים של החברה, וגם אחד האופנועים המתקדמים באירופה באותה התקופה כשהיה אחד האופנועים הראשונים להציע גל זיזים עילי כפול.

פראגה ZS800 הוא תמהיל מרשים של ישן וחדש. העיצוב נאמן למקור עם הפנס הקדמי המזדקר, מושב היחיד ושלדת הצינורות הדקיקה. כדי לשמור על המראה והצליל האותנטי נבחר מנוע קירור אוויר, אך בניגוד למקור שהיה בעל צילינדר בודד כאן מדובר במנוע טווין מקבילי עם גל זיזים עילי יחיד. המנוע בנפח 773 סמ”ק מספק 50 כ”ס צנועים, אבל הביצועים זה לא הקטע של האופנוע הזה, אחרי הכל הוא מסתפק בבלמי תוף מלפנים ומאחור.

Praga-zs-800-gallery-others-9Praga-zs-800-gallery-others-9Preview
Praga-zs-800-gallery-action-2Praga-zs-800-gallery-action-2Preview
Praga-zs-800-gallery-showroom-7Praga-zs-800-gallery-showroom-7Preview
Praga-zs-800-gallery-showroom-6Praga-zs-800-gallery-showroom-6Preview
Praga-1Y7A0746Praga-1Y7A0746Preview
Praga-1Y7A0207-1Praga-1Y7A0207-1Preview
Praga-zs-800-gallery-details-12Praga-zs-800-gallery-details-12Preview
Praga-zs-800-gallery-details-11Praga-zs-800-gallery-details-11Preview
Praga-1Y7A0228Praga-1Y7A0228Preview
Praga-1Y7A0334Praga-1Y7A0334Preview
Praga-1Y7A0449Praga-1Y7A0449Preview
Praga-1Y7A0493Praga-1Y7A0493Preview
Praga-1Y7A0638Praga-1Y7A0638Preview
Praga-1Y7A0752Praga-1Y7A0752Preview
פראגה ZS800פראגה ZS800Preview

הקטע של פראגה ZS800 הוא בירידה לפרטים ובשילוב של טכנולוגיה עדכנית מוסתרת היטב. מבט קרוב על האופנוע חושף ריתוכים מוקפדים, סבל מסוגנן ופריטי גימור כמו מאותתים קריסטליים וברגים מטיטניום. מיכל הדלק מוטמע בפרופיל השלדה המרכזי. המתלה הקדמי נראה כמו מתלה צינורות וקפיץ שהיה מקובל בשנות ה-20′ ההן, הוא בפועל מערכת לינקים עם בולם אוהלינס TTX מוסתר. ZS800 נראה כמו אופנוע זנב קשיח, אבל למעשה הוא מסתיר מתחת לכיסא בולם אוויר של אוהלינס. מערכת הפליטה עשויה כולה מטיטניום, החישוקים נראים חישוקי שפיצים אבל עשויים מסיבי פחמן וכל האופנוע נוטף אקזוטיקה ושוקל רק 142 ק”ג יבשים.

פראגה תייצר רק 28 יחידות מהאופנוע החד פעמי הזה שנושא תג מחיר אסטרונומי של 86 אלף אירו (או בקיצור יותר מחצי מיליון שקלים). מצד שני, זהו מחיר מציאה לעומת מכונית העל של החברה לה מוצמד תג מחיר של 1.1 מליון אירו. בכל מקרה לנו נשאר רק להכניס אותו לרשימת הפנטזיות.

Praga ZS800 פראגה פראגה ZS800
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד