מבחר האפשרויות לחובבי הטיולים והשטח נמצאים בשנים האחרונות מציב אותם בבעיה עקב היצע רכבי השטח המדולל. רכבי שטח קשוחים כמו רנגלר, ברונקו ולנד קרוזר לא ממש נמכרים במחירים שווים לכל נפש, ומצד שני קרוסאוברים בעלי הנעה כפולה אולי נעימים יותר לשימוש יום יומי אבל מוגבלים ביכולתם מעבר לכביש. יש כמון את האופציה לבחור בטנדר, אבל זה לא בדיוק הפתרון הנוח עבור המשפחה.
לפחות במזרח הרחוק ובאוסטרליה ישנן אופציות הגיוניות יותר לרכבי שטח עממים יחסית אשר שם זוכים לפופולאריות גדולה. מדובר ברכבי SUV על בסיס טנדרים קיימים עם סרח עודף מקוצר מאחור ותא נוסעים מלא, שזכו גם למתלה אחורי ללא קפיצי עלה ספרטניים שחלקם מוצע רק עם הנעה אחורית. איסוזו MU-X שזכה למתיחת פנים לאחרונה הוא אחד הלהיטים בז’אנר, וגם לטויוטה מיצובישי ופורד יש נציגים משלהם בקטגוריה.
פורד הציגה לפני שנתיים דור חדש של האוורסט על בסיס הדור החדש של הריינג’ר (אחיו התאום של פולקסווגן אמארוק) שעונה על כל הגדרות הקטגוריה, וכעת זוכה לגרסת שטח ממוקדת יותר תחת השם Tremor אותו מעניקה פורד לטנדרים ורכבי הפנאי שלה שמציעים יכולות עבירות משופרות כמעין מדרגת ביניים לפני דגמי הראפטור הקרביים.
הטיפול לו זכה פורד אוורסט טרמור מתחיל במערכת המתלים, עם בולמי בילשטיין וקפיצים חדשים המותאמים לעומס גבוה המגדילים את מרווח הגחון ב-2.5 ס”מ. אל אלו מצטרפים חישוקי 17 אינץ’ חדשים ומושחרים עם צמיגי A/T בחתך גבוה בעלי פרופיל קרבי שיתרמו לא רק ליכולת אלא גם למראה השרירי. אלו מצטרפות תוספות חיצוניות בהן שבכה קדמית חדשה בה משולבות יחידות תאורת לד נוספות לשיפור הראות והנראות יחד עם מדרגות צד מאסיביות.
חבילת הטרמור מוצעת בגרסת ההנעה החזקה של האוורסט, עם מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר המספק 240 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה. ההנעה היא כפולה קבועה וישנם שישה מצבי נהיגה ייעודים לשטח, כאשר בגרסה זו נוסף מצב ייעדי לנהיגה בטח טכני סלעי כמו בריינג’ר ראפטור. רשימת האופציות כוללת טרנספר בעל יחסי העברה מקוצרים, פגושי מתכת לשיפור זוויות הגישה והנטישה, מגן חזית ומיגון תחתון מלא מתוצרת חברת ARB.
עבור חובבי השטח בארץ שעדין מטיילים עם רכבי SUV שבעי קרבות מתחילת המילניום פורד אוורסט טרמור היה יכול להיות רכב אידאלי, בפרט שמחירו נמוך משמעותית מאשר טויוטה לנד קרוזר וגם ממחירו של רנגלר 4 דלתות בסיסי. גם אנחנו מאד אוהבים את הקונספט הזה שהוא גם פלטפורמה מוצלחת לשיפורים עם שוק אפטרמרקט נרחב, אך למרבה הצער אין לאוורסט תקינה אירופאית ובלאו הכי גרסת הטרמור מיועדת לאוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה. חבל.