מספר ימים לאחר ששחררה טיזרים ברשתות החברתיות ומוקדם מהצפוי (לא שיש לנו בעיה עם זה, להפך) חושפת ב.מ.וו היום רשמית את ה-M3 CS במרכב סטיישן – טורינג בבוואורית מדוברת. זוהי הפעם הראשונה שבה ב.מ.וו מציגה גרסת CS במרכב סטיישן, ובמקרה של ה-CS הזו היא מגיעה שנתיים לאחר שהוצגה במרכב הסדאן של ה-M3 וכשנה לאחר שהוצגה M4 CS קופה.
המתכון הכללי דומה לזה של גרסאות ה-CS הקודמות. יותר כוח, פחות משקל, שדרוגים ספורטיביים למראה ולמכלולים ההיקפים וכמות ייצור מוגבלת. ב.מ.וו M3 CS מגיעה בתזמון מצויין לאחר שמכירות גרסת הסטיישן של ה-M3 בנסיקה ובנישת ה”סטיישן אקשן” נוצר חלל משמעותי עם הפסקת הייצור של אאודי RS4.
ב.מ.וו לא נוקטת נכון לעתה במספר הרשמי, אבל בדומה לדגמי ה-CS הקודמים הוא אמור להסתכם בכ-2,000 יחידות שיוצעו ברחבי העולם, כשעדין לא ידוע אם תהיה גם הקצאה לישראל, שלא ממש ידוע בחיבתה לסטיישנים, בדומה לדגמי ה-CS הקודמים מהם הגיעו ארצה שתי יחידות בלבד מכל דגם.
לטעמנו השילוב של מרכב סטיישן שימושי וביצועי על הוא מתכון נפלא. אם מתעלמים מהשבכה הקדמית המוגזמת שעדין קשה לעיכול, וזוכה בגרסת ה-CS לחיזוק בדמות עיטור היקפי אדום, ה-CS טורינג נראית מצוין. עם ניפוחי כנפיים מודגשים במידה ותוספות קוסמטיות ואווירודינמיות בולטות, אבל לא מוגזמות מידי. כך גם בתא הנוסעים שקיבל שלל עיטורים מסיבי פחמן אמיתיים, מושבי באקט יפיפיים והדגשות מתבקשות בצע אדום עם סמלי CS במקומות האסטרטגיים.
המנוע של הטורינג זהה לזה שבדגמי ה-CS הקודמים בסדרה. שישה צילינדרים טור בנפח 3.0 ליטר הנושמים דרך שני מגדשי טורבו שלחץ הגדישה שלהם הועלה ל-2.1 באר. התוצאה הסופית היא הספק של 550 כ”ס, 20 כ”ס יותר מאשר בגרסאות הקומפיטישן של ה-M3, המתקבלים ב-6,250 סל”ד כאשר מנתק ההצתה נמצא כ-1,000 סל”ד גבוה יותר. נתון המומנט המרבי התעבה ל-66.3 קג”מ המתקבלים במלואם בין 2,750 ל-5,950 סל”ד. המנוע המשודרג מנגן דרך מערכת פליטה משופרת עם דודים אחוריים מטיטניום שעוזרים גם להשיל כמה קילוגרמים לא נחוצים.
את ב.מ.וו M3 CS טורינג ניתן לקבל רק עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה ואפשרות בחירה בין שלושה מצבי פעולה בהחלפות ההילוכים. ההנעה היא כפולה עם אפשרות לשינוי חלוקת הכוח אלקטרונית ותעדוף מלא של הגלגלים האחוריים, כאשר ישנו גם דיפרנציאל אחורי חכם לחלוקת כוח משתנה בין הגלגלים. כל אלו מאפשרים ל-CS להשתגר מהמקום ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות ול-200 קמ”ש ב-11.7 שניות, עם מהירות מרבית המוגבלת אלקטרונית ל-300 קמ”ש.
המתלים האדפטיביים זכו לכיול מחודש בגרסת ה-CS, ולטובת החיסכון במשקל מכסה המנוע, כונסי האוויר הקדמיים, כיסויי מראות הצד והדיפיוזר האחורי עושים מפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן (CFRP) החוסכים 15 ק”ג ביחס ל-M3 טורינג קומפיטישן. רשימת האופציות כוללת בלמים קרבון-קרמיים לעמידות משופרת על המסלול וגשר חיזוק עליון מעל המנוע לשיפור קשיחות המרכב. לבסוף, ב.מ.וו M3 CS טורינג מתגלגלת על שילוב של חישוקי 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור עם צמיגי מישליין פיילוט ספורט קאפ 2. ומה שלא פחות רלוונטי עבור הטורינג, עומד לרשותכם נפח של 500 ליטר בתא המטען עם אפשרות להגדיל את נפח הטעינה עד פי 3 עם קיפול המושבים האחוריים, אם הייתם זקוקים לעוד שכנוע.