קצת יותר משנתיים חלפו מאז החלה לפעול צ’רי בישראל בהן הפכה לאחד ממותגי הרכב המצליחים כאן עם מיקום קבוע בין עשרת המותגים הנמכרים בשוק המקומי. הבוקר, יום א’, הוסיפה צ’רי דגם נוסף ושביעי במספר להיצע המקומי שלה, כשהיא החלה לשווק את צ’רי טיגו 8, רכב הפנאי הפופולארי בעל שבעת המושבים, בגרסת פלאג-אין. מדובר בחיזוק משמעותי לקרוסאובר הפופולארי ממנו נמכרו עד כה בישראל יותר מ-11,500 רכבים בגרסת הבנזין, מה שהפך אותו לרכב ה-7 מושבים הנמכר בארץ ב-2022 והשני הנמכר ביותר ב-2023 (אחרי מיצובישי אאוטלנדר).
למרות הדמיון הכולל במראה החיצוני, גרסת הפלאג-אין מציעה עיצוב מעט שונה מגרסת הבנזין, ולדברי היבואן מדובר גם ברכב שיושב על פלטפורמה ייעודית לדגמים חשמליים העונה לשם “Super Hybrid Platform”. גם הממדים החיצוניים מעט יותר גדולים עם מרכב באורך של 472 ס”מ, רוחב של 186 ס”מ, גובה של 170 ס”מ ובסיס הגלגלים של 271 ס”מ. מידות אלו מאפשרות לטיגו להציע מרווח נאה לחמישה מבוגרים + צמד ילדים בשורת המושבים השלישית למרות השימוש ביחידת ההנעה ההיברידית. לתא המטען לעומת זאת נפח צנוע מאד העומד על 193 ליטר בניצול כל שבעת המושבים.
גם בתא הנוסעים מציעה גרסת הפלאג-אין עיצוב שונה משל הדגם המוכר, ובעיקר הבטחה לשדרוג נוסף באיכות החומרים וההרכבה, שמזכירה יותר מתמיד רכבי פרמיום. העיצוב נקי וכמעט נטול מתגים, ואת אלו מחליפים לוח שעונים דיגיטלי “10.25, ידית הילוכים אלקטרונית מאחורי ההגה ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל “15.6 הכולל חיבור קבוע לאינטרנט.
היתרון הגדול של הרכב מול גרסת הבנזין הרגילה שלו, מגיע כמובן במפרט הטכני מתחת למכסה המנוע, שם מצוידת המכונית ביחידת כח פלאג-אין היברידית מהדור השלישי של היצרן שדומה לזו הנמצאת באריזו המשפחתית. המערכת הכוללת מנוע בנזין טורבו 1.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים, המפיקים הספק משולב של 347 כ”ס ו-52.5 קג”מ ומשודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.5 שניות ולדגם צריכת דלק כאשר הסוללה מרוקנת מחשמל של 16.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן, כאשר בשימוש הסוללה ניתן לנסוע עד 90 ק”מ על חשמל בלבד (הודות לסוללה בקיבולת 18.3 קוט”ש). שילוב של שניהם מבטיח טווח נסיעה עד 1,100 ק”מ, נתון שירחיק אתכם משמעותית מביקור בתחנות הדלק. עד כמה זה מציאותי? נצטרך לחכות למבחן שנפרסם כאן בתקופה הקרובה
צ’רי טיגו 8 פלאג-אין ישווק ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר האבזור עשיר כבר מגרסת הכניסה “Noble” וכולל בין השאר: גג זכוכית פנורמי חשמלי עם ווילון חשמלי, חישוקי 19 אינץ’, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 540 מעלות, חימום הגה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, משטח טעינה אלחוטי לטלפון לנייד 50W וריפודי עור סינטטי. רמת הגימור הגבוהה יותר “Ultimate” כוללת בנוסף: אוורור למושבים הקדמיים, פונקציית מסאז’ למושב הנהג, חימום מושבים אחורי, מערכת Sony משודרגת עם 12 רמקולים, ריפודי עור בצבע חום ועוד. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר כסטנדרט (9 כריות אוויר ברמת הגימור הגבוהה), ואת כל מערכות הבטיחות מתקדמות המקובלות כיום, אולם הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
מעבר ליחידת ההנעה הבשורה של צ’רי טיגו 8 בגרסת הפלא-אין היא במחיר מחיר המתחיל ב-199,990 שקלים לגרסת הכניסה ותוספת של 10,000 שקל בלבד לרמת הגימור הגבוהה. הדגם מכיע עם אחריות ל-6 שנים או עד 150,000 ק”מ, כאשר האחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או עד 150,000 ק”מ