אינספור דגמים חדשים חשמליים הוצגו בשנים האחרונות ורובם המכריע הם קרוסאוברים למינהם או מכוניות סדאן. ספורטיביות חשמליות? הצירוף הזה עדין נשמע לנו מוזר, בעיקר כיוון שלמעט בפלח המצומצם של מכוניות העל כמעט ולא הוצגו מכוניות חשמליות בתצורת ספורטיביות קלאסיות של קופה, קבריולה או רודסטר. MG סייברסטר היא יוצאת דופן במובן הזה וכעת מצטרפת אליה חשמלית נוספת נטולת גג.
קוראים לה פיסקר רונין, והיא מגיע מחברת קארמה אוטומוטיב שהוקמה על ידי יצרנית החלפים ואנגקסיאנג לאחר שזו רכשה את המיזם של מעצב הרכב הנריק פיסקר שיצר את מכונית היוקרה ההיברידית קארמה. המטה של קארמה נותר בקליפורניה, הנריק פיסקר נתר מנכ”ל החברה וכיום היא בונה את עצמה כיצרנית רכב חשמלי המכוונת לפלח היוקרתי הגבוה בתעשייה. לצד כמה דגמים עתידיים אותם חשפה לאחרונה, פיסקר רונין (הקרויה על שם הלוחמים הסמוראים המפרסמים) אמורה להיות מקדמת התדמית של החברה, כשהיא פונה לאלפיון העליון עם תג מחיר התחלתי של 385 אלף דולרים.
מדובר במכונית קבריולה בעלת עיצוב מרשים ואלגנטי עם גג קשיח מתקפל וסידור דלתות לא שגרתי, כאשר מלפנים ישנן דלתות מספריים אקזוטיות ומאחוריהן דלתות קטנות הנפתחות לאחור (“דלתות התאבדות”) המאפשרות גישה נוחה למושב האחורי. עיצוב לוח המכשירים הוא מינימליסטי וסימטרי בצורתו, כאשר בין שני הפאנלים/מסכים המיועדים לנהג ולנוסע ישנו מסך אנכי בגודל 17.1 אינץ’ דרכו מתבצע תפעול עיקר המערכות ברכב.
פיסקר רונין תהיה בנויה על בסיס שלדת אלומיניום מרחבית שתאכלס בתוכה את תאי הסוללה. בפיסקר לא מציינים את הקיבולת אך מצהירים על טווח נסיעה מרבי של כ-960 ק”מ. נתון מרשים במיוחד לאור העובדה שהחברה מצהירה גם על מנועים בהספק משולב של למעלה מ-1,000 כ”ס שיאפשרו להאיץ ל-100 קמ”ש בקצת יותר משתי שניות בדרך למהירות מרבית של 275 קמ”ש.
פיסקר תייצר כמות מוגבלת של 999 יחידות מהרונין, כאשר כבר כעת ניתן להירשם לרכישה תמורת מקדמה של 2,000 דולר. אם יתמזל מזלכם, תוכלו להיות בין הלקוחות הראשונים של הרונין שיקבלו את רכבם במחצית השניה של 2025. אגב, פיסקר מיוצגת בארץ על ידי חברת מטרו מוטור שאמורה להתחיל השנה ביבוא ה-GS, הגרסה העדכנית של פיסקר קארמה, שכמה יחידות שלה כבר מסתובבות על כבישי הארץ.