כמה רגעים לפני שנכנסתי לפיג’ו 3008 החדש, בשורה רצינית הרעידה את עולם הרכב. קרלוס טאווארס, הבוס הכל יכול של סטלנטיס הלך הביתה. כחודש לפני כן יצאה הודעה לעיתונות כי הוא עתיד לסיים את תפקידו בקונצרן בשנה הבאה, אבל אז, הגיעה הודעה על עזיבה מיידית. זה לא מסוג הדברים שמגיעים במחוזותינו לחדשות, לנו יש בעיות אמיתיות להידרש אליהן. בעולם הגדול, חדשות כאלו על קונצרן הרכב הענק הזה, הן משמעותיות יותר. בטח כשמדובר על מפלצת שנוצרה מהלחם של שתי חברות אדירות ולא פחות מ-15 מותגים באירופה, ארה”ב וסין. כל זה מתרחש ממש במקביל למפגש הזה.
המצב של הקונצרן המוזכר מעלה מורכב מאוד. להצעיד 15 מותגי רכב בתוך זמנים גועשים מאוד בתעשייה זה לא עניין של מה בכך. כל מי שעוסק ועוקב אחר העולם המרתק הזה, יודע שלכל אחת מ-15 חברות הרכב האלו אין הרבה זמן להוכיח את עצמן. במילים אחרות – מי שלא תוכיח כדאיות כלכלית עד לסוף העשור הזה, כנראה שלא תישאר בסביבה. האם העזיבה המהירה של טאווארס מקדמת את שעת הדין לזמן קרוב יותר? עדיין לא ידוע. מה שבטוח, תפקודו של טאווארס הקדים את סוף הסיפור האישי שלו בסטלנטיס.
פיג’ו, היא אחת מתוך 15 חברות הרכב שתחת סטלנטיס. וכמו שזה נראה, היא מאלו שמקומן נראה בטוח יחסית. יש לה פורפוליו דגמים עדכני, היא המותג הנמכר ביותר של הקבוצה ויש לה תוכנית סדורה לגבי עתידה. אפשר להגיד שהתוכנית עבורה כבר הוכתבה ונרמזה עם הצגת ה-408 האחרונה. הכיוון הזה מקבל משנה תוקף עם ה-3008 הזו. יש בתוכה כל כך הרבה סיפורים ומשמעויות מעבר לאיך זה נוסע או מרגיש, כך שהיא יכולה ומהווה חלון למה שמתרחש מאחורי הקלעים של עולם הרכב.
לכוון מעלה
פיג’ו החליטה לצעוד לכיוון ברור מאוד עם דגמיה, לקחת אותם לכיוון ייחודי יותר, עם ניחוח איכותי ויוקרתי יותר. באמת שאין לי כוח לכתוב את המילה פרימיום יותר. כך היא עומדת לבדל את עצמה. לא מדובר במעשה קסמים שכולל דגם אחד או שניים, זו תוכנית עבודה ארוכת טווח שאת הכיוון שלה אפשר לראות ב-SUV הזה. אני מדלג, ברשותך, על המראה.כן, הוא מרהיב. פוגע בכל התיבות עם גוף מורם, צללית דמויית קופה, ומשטחים שונים שגורמים לו להיראות דינאמי וסוער. בתוך תא הנוסעים נמצאת הדוגמה האמיתית לכיוון החדש. החומרים באיכות גבוהה מאוד, רמת הרכבה מצוינת והטכנולוגיה מסביב מטפסת לאותם המחוזות. אפשר לציין רק את הפאנל המגע בעל הפונקציות המתחלפות, או את היישום המוצלח של תורת ה-iCockpit המפורסמת של החברה – לראשונה לטעמי. התוצאה מקורית, איכותית, נעימה. זהו תא נוסעים מרשים. נקודה.
פיג’ו 3008 החדש מאפשר לראות גם את הכיוון בו תתקדם התעשייה בשנים הקרובות בעיני סטלנטיס. שילוב של מערכות הנעה חשמליות נטו לצד מנועי בנזין משולבי חשמל. אם נרד עמוק יותר נגלה שהקונצרן עומל על מפעל סוללות חדש באירופה, אות לתכנון ייצור חשמלי מלא וארוך טווח. מצד שני, יש כאן מנוע 1.2 ליטר חדש משולב מערכת מיקרו-היברידית, במטרה לשפר את צריכת הדלק, יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה. זו גם הגרסה שהגיע אלינו למבחן. מערכת ההנעה הזו, מייצרת ביצועים יעילים ולא הרבה יותר מזה. כוח המנוע מספק גם אם לא מרגש. המנוע החשמלי תורם את שלו בכל הקשור לצריכת דלק והנסיעה חלקה ונעימה רוב הזמן. גם התיבה החדשה תורמת כאן לתחושה עם העברות חלקות, גם אם קצת איטיות.
מה שחשוב
לטעמי גולת הכותרת האמיתית כאן היא הנסיעה עצמה. השילוב בין נסיעה מוצקה ומשרת ביטחון, לבין התמודדות יעילה עם פני הכביש, הוא חמקמק למדי. היו שנים בהן אנשי פיג’ו, נחשבו למומחים בתחום. ידעו לצקת את התמהיל הזה, ולשלב בתוכו גם יכולת דינאמית מעוררת אפילו במכוניות פשוטות וזולות. פיג’ו 3008 מתחבר למקורות מהבחינה הזו. הוא מצד אחד מציג נוחות נסיעה טובה מאוד. מצד שני, הוא לא מאבד עשתונות כשהנהג מאבד את הרסן. בכל הקשור להתנהגות, ולמרות המתלה הלא מתוחכם מאחור (זה שמור לגרסה החשמלית היקרה יותר) פיג’ו 3008 שש לשנות כיוון, מראה נכונות גבוהה לשמור על יציבות, ומגיב היטב לדוושות. לדעתי, זה עומד להיות משהו שפיג’ו יחזרו לטפח ולקדם בתוך המיצוב החדש אליו הם מכוונים.
מכונית חכמה מאוד פיג’ו 3008. הכוונה היא לא לאותו תחכום צרפתי אלגנטי או כל קלישאה שחוקה אחרת. בעודי מסיים את ימי המבחן, בעוד פקק גוש-דני סופני, יש מספיק זמן להרהר בכך. פיג’ו משקיעה את המרץ שלה במה שהופך להיות חשוב באמת בעולם המשתנה. בזמן ש-3008 נוהג את עצמו בפקק, אני מביט שוב על תא הנוסעים וההרגשה מיוחדת מאוד. כאן ניתן הדגש. זוהי גם מכונית נוחה מאוד – עוד נקודה שתהיה חשובה לנו תמיד, גם בעתיד. יחידת ההנעה כמעט נסתרת כאן. מזיזה את המכונה ולא דורשת או מעודדת שום תשומת לב. לתוך עולם של אכיפת מהירות מתקדמת, צפיפות קיצונית ועוד תענוגות, היא מנגנת כאן כינור שני.
כמובן, היא משאירה פתח לעולם הכל-חשמלי. קובעת שני מסלולים ברורים לעתיד. כאלו שנשמעים הגיוניים יותר, נוכח דהירת החשמל שמאבדת גובה בשנה האחרונה באירופה. השווקים יתייצבו על שילוב בין אפשרויות הנעה שונות. ומהבחירה של פיג’ו כאן – בנזין מתוגבר מחד וחשמל מלא מאידך – אפשר לקבל אישור לכיוון הזה.
עתידות
פיג’ו 3008 מראה לנו גם את התוכניות של פיג’ו אל עבר העתיד, ואת הכיוון שהיא מבקשת לתפוס. זה עוד צעד, בתוצאה סופית שתיחשף אלינו בעוד מספר שנים. בינתיים היא משקפת לנו את מה שקורה בעולם. קשיים גדולים, השקעות עתק, אופנות משתנות ועולם שהולך וסוגר על תושביו. מעבר לכל אלו, מדובר במכונית מרשימה באיכות הנסיעה ובתא הנוסעים, עם סייג לגבי מערכת ההנעה שמבצעת באופן יעיל ותו לא. היא גם מאשרת, על הדרך, את הכיוון העדכני והייחודי של פיג’ו.
פיג’ו 3008 1.2 MHEV GT – תעודת זהות
מנוע: 1,199 סמ”ק, טורבו-בנזין. תגבור היברידי, הספק: 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט: 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 6 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 273 ס”מ, משקל: 1,573 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.2 שניות, מהירות מרבית: 201 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 17.8 ק”מ לליטר, מחיר: 206,990 שקלים