אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיג’ו 208GTI: כמה חם
ראשי » מבחני דרכים » פיג’ו 208GTI: כמה חם
פיג'ו 208 GTI

פיג’ו 208GTI: כמה חם

מתיחת פנים קלה לא שינתה את התמונה, ה-GTI עדיין קטנה, וחמה

אריאל אלסיבוני 22/02/2016 צלם: שחר אלגזי

אני לא זוכר מתי ישבתי מאחורי הגה של קטנה לוהטת כמו פיג’ו 208GTI בפעם האחרונה. אני חושב שזה היה במבחן השוואתי שעשיתי לפני מה שנראה כמו עידנים. המבחן ההוא כלל את ה-GTI לפני מתיחת הפנים, את הקליאו RS ואת הקורסה VXR.

עברו לא מעט שנים מאז אבל זה נראה כאילו שוק הקטנות החמות לא השתנה הרבה. יש פולו ואיביזה ועדיין אין ST. יש קצת חדש אבל אין שינויים מהותיים.

פיג'ו 208GTI
תוספת הספק ועוד כמה נגיעות

 

 


קטנה
גם על פיג’ו 208GTI הזו לא עבר שינוי משמעותי במתיחת הפנים האחרונה. קצת קוסמטיקה מבחוץ, קצת שיפור חומרים מבפנים. שינויים עדינים מאוד. בתוך תא הנוסעים הם מבורכים. לא אהבתי את חלקי הפלסטיק באדום מצועצע של הדור הקודם ושמחתי לראות שהם לא שרדו את שדרוג אמצע החיים. תא הנוסעים מרגיש איכותי ובוגר יותר. עדיין עם ההגה הקטנטן הזה. עדיין עם המושבים הספורטיביים המחבקים. ועדיין יש כאן מספיק רמזים שתדע שאתה לא נוהג בסתם סופר-מיני.
מבחוץ גם יש רמיזות, אבל אני חושב שהן עדינות מאוד. את סמלי ה-GTI תפספס עין לא מיומנת, הספוילר מאחור לא בולט יותר מדי ואף אחד כבר לא מתרגש מיציאת אגזוז כפולה או חישוקים בקוטר 17 אינץ’. גם בפיג’ו ישראל חשבו שהמכונית לא מרמזת על יכולותיה כמו שהיה מעדיף אולי הקהל הצעיר והפכו את אחוריה לשחורים. כן, חצי אדום וחצי שחור.
אני רוצה לדבר על המנוע. ה-208 אורזת עכשיו מתחת למכסה המנוע שלה 208 כ”ס, ואין מכונית במימדים האלו מהצד הזה של ה-200,000 שקל שיכולה להתהדר במספר דומה. גם נתון המומנט מכובד מאוד. ואני נזכר עכשיו ב-GTI מהמבחן הישן ובתחושת ה’הטורבו נכנס האף מתרומם’ שהיא שדרה לי. האם גם כאן זה ירגיש ככה?

פיג'ו 208GTI
הרבה יכולת, מעט דרמה

 

חמה
לא ממש. החוויה מרגישה לי נעימה יותר משום מה, השהיית הטורבו עדיין קיימת אבל זה מרגיש כאילו כניסת הכוח חלקה יותר. המנוע המוגדש מפיק עכשיו 208 כ”ס כאמור וגם נתון המומנט טיפס ל-30.6 קג”מ. מספרים יפים למכונית קטנה ששוקלת 1160 ק”ג. נתון התאוצה הרשמי מדבר על 6.5 שניות למאה קמ”ש. על מסלול הבדיקה עם ציוד המדידה מחובר אני לא מצליח לרדת מ-7.3 ואז מבין שהאצבע שנשלחה אל בקרת היציבות והמשיכה לחצה על הכפתור ליד בטעות. אז לחצתי על הכפתור הנכון וניסיתי שוב.
בשביל לצאת כמו שצריך מהמקום עם מכונית הנעה קדמית צריך קצת לסבסב את הצמיגים הקדמיים תוך כדי תנועה ראשונית (ולא אני לא מתכוון לפרפר אותם במקום במשך שניות ארוכות). מכשיר המדידה מאופס, מחט על 4,500 סל”ד, שחרור הדרגתי של מצמד בשביל לייצר חיבור מחד אבל לשמור את הסל”ד גבוה מאידך. הפיג’ו גומרת תוך 3.7 שניות את ההילוך הראשון שלה (60 קמ”ש) העברה לשני תיקח אותך מעבר ל-100 קמ”ש (110 אם לדייק). הצג מראה 6.9 שניות שנדרשו בכדי להשלים את המיאוץ הקלאסי. לרכב מבחן עם 10,000 ק”מ, טנק דלק מלא ובוחן שלא רוצה לטחון את המצמד יותר מדי – זה נראה כי לא בעיה להתקרב לנתון היצרן המוצהר.

פיג'ו 208GTI
חצי אדום חצי שחור

 

הבדיקה הזו, יחד עם בדיקות תאוצה במהירויות גבוהות יותר, מאשרת לי – זו מכונית מהירה. והיא עושה את זה בלי דרמה בדיוק כמו קודם. היא לא רועשת, חובטת או גועשת. אתה מדביק את הרגל והיא פשוט דוחפת קדימה. המינוס הגדול של הסידור הזה, זו השהיית הדוושה, כנהוג במכוניות טורבו באשר הן. הרגל יורדת למטה מחכים שבריר שניה, ואז הכוח נכנס. ואין כאן מחסור של כוח. טווח הסל”ד רחב מאוד, מתחיל לדחוף מלמטה ונותן תפוקה יעילה (גם אם מרגישה שטוחה לפעמים) עד הקו האדום ומעבר אליו.
גם מבחינת כיול והתנהגות ה-208 מרגישה כזו. יעילה. אני כמעט ואעיז לומר גרמנית. הכול מאוד רגוע. המכונית נטועה, ורמת האחיזה גבוהה מאוד. קראת את המשפט הזה כבר אלף פעמים בהקשר לכל מיני מכוניות אבל אני יכול לספר לך שעל מעגל ההחלקה שלנו הציג מכשיר המדידה 1.01 G. ואין כאן צמיגים אדירי מידות –  רביעיית מישלין פיילוט סופר ספורט במידות ברוחב 205 (חתך 45). אם אתה חלק, האוטו הזה רהוט מאוד גם בעומסים שהוא יודע לייצר. אם לא הוא ירגיש קצת רך מדי תחת לחץ. ואם דברנו על לחץ, להעביר יותר מ-30 קג”מ דרך הגלגלים הקדמיים זו לא משימה קלה אבל פיג’ו 208GTI מצליחה לאלחש כמעט לגמרי את לוחמת המומנט גם אם זה במחיר תחושה מעט אלסטית בהגה.

פיג'ו 208GTI
שיפור בחומרים ותחושה בוגרת יותר

 

עוד משהו שעושה היגיון בנהיגה מהירה הוא אופן סידור הדוושות. בנסיעה מנהלתית עם שימוש עדין בבלמים זה עשוי להיראות שדוושת הבלם גבוהה מדי לביצוע עקב בצד אגודל אך כשאתה במוד תקיפה, עם בלימות ראויות, מתגלה שגובה דוושת הבלם בזמן שהיא לחוצה מקביל לגובה דוושת התאוצה. מישהו בפיג’ו לא שכח את העבודה.

אם נחזור לפניות ולאופן שבה פיג’ו 208GTI מתנהגת לקראתן בתוכן וביציאה מהן, נגלה שה-208 היא מכוניות ניטראלית מאוד. לא דוחפת יותר מדי את האף ולא מנופפת יותר מדי בישבן. תגובות השלדה טובות, להיגוי ולדוושות – אתה יכול להרגיש בתוך הפניה, את הגלגל הפנימי אחורי מתרומם, את הזנב פוסע ומתיישר לתוך הסיבוב. וזהו. אם אתה רוצה יותר מזה אתה צריך לבצע פרובוקציות משמעותיות יותר. אלימות יותר. ואני לא משוכנע שמקומן של אלו על הכביש הציבורי.

פיג'ו 208GTI
רמזים דקים

 

מטורבתת

קל מאוד להסתדר עם פיג’ו 208GTI הזו ותוספת הכוח לא שינתה את זה. היכולת גבוהה וקל מאוד לנהוג אותה מהר לאורך זמן. היא לא דורשת ממך יותר מדי, חושפת בפניך את מה שצריך ולא יותר מזה. היא לא אלימה ורועשת כמו חלק מהמתחרות שלה. היא מרגישה כמו משהו שלם. משהו שלא תהסס לתת לאישתך לנהוג בו ביום-יום ולחטוף אותו לגיחות עונג בשבת מוקדם בבוקר.
וזה מביא אותי לאחד היתרונות הגדולים של האוטו הזה. העיצוב החיצוני שמהלך על הגבול שבין אלגנטי לחמוד והצבע האדום של מכונית המבחן הופכים את ה-208 הזו לסליפר מושלמת. מכונית עם לא מעט כוח ויכולת שנראית תמימה לחלוטין. פעם החשיבו את מכוניות הסאלון החזקות למכוניות שוד הבנק המושלמות. הן נראו מכובדות ותמימות מבחוץ וארזו כוח רציני מבפנים. בדיוק הכלי שאתה רוצה לרוץ אליו כשיש עליך תיקים מלאים בשטרות טריים, כאלו שלא שייכים לך. אני חושב שבעידן שלנו – זו מכונית השודים המושלמת. היכולת גבוהה, המראה תמים, ובזכות המימדים יהיה קל מאוד למצוא מקום חניה קרוב לסניף ששמת על הכוונת.

נתונים: 1,598 סמ”ק, 208 כ”ס ב-5,800 סל”ד, 30.6 קג”מ ב-1,700 סל”ד, 1160 ק”ג, 10.9 ק”מ לליטר (במבחן), מחיר: 148,500 שקלים

 

פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview
פיג'ו 208 GTIפיג'ו 208 GTIPreview

208 GTI פיג'ו פיג'ו 208
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

5 תגובות

  1. גיל התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 22/02/2016 בשעה 11:39

    אחלה כתיבה, כמו תמיד ברמה אחרת מרוב הכתבים בארץ

    “גם בפיג’ו ישראל חשבו שהמכונית לא מרמזת על יכולותיה כמו שהיה מעדיף אולי הקהל הצעיר והפכו את אחוריה לשחורים. כן, חצי אדום וחצי שחור.”

    הצביעה הכפולה זו תוספת מקומית? כי ראיתי את זה ברכבים שלהם בחול.
    תוספת תשלום? ניתן גם לקבל בצביעה רגילה?

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 22/02/2016 בשעה 14:21

      היי גיל, תודה רבה.
      בחו”ל זו צביעה שקיימת בגרסת ה-R של ה-308 ובמהדורת ה-30 של הGTI. בארץ מדובר במדבקה, אינני יודע אם זה אמורה להיות תוספת המוצעת ללקוחות.

  2. אור בנימיני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 26/05/2016 בשעה 19:44

    היי אריאל, אחלה כתבה!
    כמו שאחד המגיבים פה כתב,
    יש אפשרות לרכישת פיאסטה ST דרך ייבוא מקביל (איילון מוטורס אם אני לא טועה)
    יהיה נחמד לבצע מבחן דרכים מול ה208 GTI!

    שבת שלום :)

    • אליעד התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 29/08/2016 בשעה 14:31

      יש לא מעט השוואות כאלה (חלקן מצולמות בוידאו) ברשת. בכולן, אגב, הפיאסטה מנצחת…

  3. אליעד התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 29/08/2016 בשעה 09:05

    הצביעה הזאת (חצי אדום חצי שחור) לא מוצעת ללקוחות על ידי היבואן. היא גם צביעה השמורה אך ורק לגרסת ה-30 של ה-208GTI, שם גם הוחלף הלוגו של GTI על חלקו האחורי של הרכב לכיתוב המציין 30 שנה ועוד מספר שינויים קוסמטים נוספים (פתחי מפלט שונים, מושבי ספורט שונים וכו’). לצערנו, הגירסא הזאת לא מיובאת לארץ… :(
    במקרה של רכב המבחן, הצביעה כנראה “הועתקה” באמצעות מדבקה מהגירסה המדוברת.

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הגדול מכולם, כמעט

הגדול מכולם, כמעט

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד